Radio's van 1950 tot 1970
Philips BX642A
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
11 okt 2014 06:26 #47196
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips BX642A
Het gaat natuurlijk om de functionaliteit. Die gekleurde fish c's en andere bruine types zijn ook prima condenstatoren, wel even altijd op de werkspanning letten. Ik heb ze trouwens zelden gezien bij een revisie in een buizenradio.
Ik pas deze types niet toe in een buizenradio. Ik heb het geluk van een grote voorraad aan mosterdcondensatoren en die vind ik als vervanger van een teer versie het dichts in de buurt komen, of je moet vervangen door NOS teer condensatoren, maar die bewaar ik voor toestellen van voor 1940.
Ik verzamel geen radio's en vind onderdelen verzamelen leuker.
Ik pas deze types niet toe in een buizenradio. Ik heb het geluk van een grote voorraad aan mosterdcondensatoren en die vind ik als vervanger van een teer versie het dichts in de buurt komen, of je moet vervangen door NOS teer condensatoren, maar die bewaar ik voor toestellen van voor 1940.
Ik verzamel geen radio's en vind onderdelen verzamelen leuker.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
10 okt 2014 19:21 - 10 okt 2014 19:40 #47189
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips BX642A
Ik sluit me bij Ben aan.
Ziet er beter uit dan die kussentjes.
Ziet er beter uit dan die kussentjes.
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 10 okt 2014 19:40 door Bert Kn.
Minder
Meer
10 okt 2014 19:12 #47188
door Ben van der Kolk
Beantwoord door Ben van der Kolk in topic Philips BX642A
Hallo Henk en Peter
Keurig !! mooi zo die onderdelen , netjes axiale onderdelen .
Beter dan die lelijke radiale blokjes die je vaak ziet .
Groeten Ben
Keurig !! mooi zo die onderdelen , netjes axiale onderdelen .
Beter dan die lelijke radiale blokjes die je vaak ziet .
Groeten Ben
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
10 okt 2014 18:33 - 10 okt 2014 18:37 #47185
door hkruis
Philips BX642A werd gestart door hkruis
Op de werkbank een BX642A. Radio speelt, maar niet optimaal. Dus heeft het toestel een Revisie P+H ++ ondergaan. De voedingselco is in een eerdere revise vervangen door 3 elco's onder het chassis. Dit is weer herstel door de buiselco van nieuwe inhoud te voorzien.
De foto's laten een tussen resultaat zien, omdat er nog het een en ander moet gebeuren. Er wordt gebruik gemaakt van topklasse onderdelen, mosterdcondensatoren en 1 en 5% weerstanden.
Tevens staat er een B6X62A in de werkplaats, die eerder gereviseerd is.
Een mooie gelegenheid om deze 2 toestellen eens te vergelijken en om te horen en te meten of de grotere UGT trafo's van de BX642A veel uitmaken, zoals in een eerder topic is vermeld.
Bij de revisie heb ik 3 schema's (BX653A, BX642A, B6X62A) bij de hand gehouden om de schakelingen ook te vergelijken en ook hier komen wat verschillen naar boven.
De foto's laten een tussen resultaat zien, omdat er nog het een en ander moet gebeuren. Er wordt gebruik gemaakt van topklasse onderdelen, mosterdcondensatoren en 1 en 5% weerstanden.
Tevens staat er een B6X62A in de werkplaats, die eerder gereviseerd is.
Een mooie gelegenheid om deze 2 toestellen eens te vergelijken en om te horen en te meten of de grotere UGT trafo's van de BX642A veel uitmaken, zoals in een eerder topic is vermeld.
Bij de revisie heb ik 3 schema's (BX653A, BX642A, B6X62A) bij de hand gehouden om de schakelingen ook te vergelijken en ook hier komen wat verschillen naar boven.
Bijlage IMG_1794.jpg niet gevonden
Laatst bewerkt 10 okt 2014 18:37 door hkruis.