Radio's van 1950 tot 1970
vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
27 sep 2014 23:01 #46857
door klaas
Beantwoord door klaas in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
En alleen de eindversterker al... maar er zit voldoende herrie in... het werkt prima.
Ik vond het ook een leuk kastje, daar ging het me het meest om. Dat ie waterstad fm ontvangt vind ik ook prima.
:thumbsup:
Ik vond het ook een leuk kastje, daar ging het me het meest om. Dat ie waterstad fm ontvangt vind ik ook prima.
:thumbsup:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 sep 2014 22:25 #46855
door Cees
Beantwoord door Cees in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
@Henk,
Vraag ik mij toch af, waarom dan al die latere RFT DDR toestellen juist een heel gevoelige
FM hadden. Bovendien konden ze in de DDR genoeg west Europese AM zenders ontvangen op hun
DDR radio's.
Zelf denk ik dat het een kwestie van geld was,n.l met zo min mogelijk onderdelen een kleine
heel betaalbare radio te maken voor mensen met een smalle beurs.
Vr gr Cees.
Vraag ik mij toch af, waarom dan al die latere RFT DDR toestellen juist een heel gevoelige
FM hadden. Bovendien konden ze in de DDR genoeg west Europese AM zenders ontvangen op hun
DDR radio's.
Zelf denk ik dat het een kwestie van geld was,n.l met zo min mogelijk onderdelen een kleine
heel betaalbare radio te maken voor mensen met een smalle beurs.
Vr gr Cees.
27 sep 2014 12:50 #46848
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
@Armand: Aha! Dus geen complete toestellen : tvkijkuh :
Tjerk, 9ZZ
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
27 sep 2014 11:06 #46845
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
Ik denk dat de Oostduitsers, destijds, geen belang hadden bij een wat ruimere ontvangst uit het Westen.
27 sep 2014 10:46 #46844
door Armand
Beantwoord door Armand in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
o.a. FM voorzetapparaat type 7455 voor inbouw in Philips BD400A
FM voorzetapparaat type 7768 voor inbouw in Philips BX410A
Groeten, Armand
FM voorzetapparaat type 7768 voor inbouw in Philips BX410A
Groeten, Armand
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PE9ZZ
27 sep 2014 10:04 #46843
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
Welke Philipsen dan? M'n BX700A heeft een Foster-Seeley detector. En de Oost-Duitsers hebben gewoon geld willen besparen...
Tjerk, 9ZZ