Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet

Meer
26 sep 2014 18:25 #46820 door klaas

Het is niet zo duidelijk te zien, maar de snaarloop heb ik op deze manier opgelost.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
26 sep 2014 04:04 #46793 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic vroege fm radio, Stern Sonneberg Naumburg, bakeliet
Leuk toestel Klaas, volgens mij was dat bij dit toestel gebruikelijk om het doekje te nieten.

Heb je ook nog een foto van het chassis als eindresultaat, snaar e.d. Altijd leuk om ook te zien.

Meer
25 sep 2014 21:15 - 25 sep 2014 21:27 #46789 door klaas

Dit is mijn laatste aanwinst. Mooi he? Een merk dat ik nog niet kon, Sonneberg, VEB Stern radio Super 875/55 GWU uit 1954. Je had ze ook met een houten kast, maar bakeliet spreekt mij veel meer aan.

Op de foto's is de radio zoals ik deze kocht. Veel stof, ongerestaureerd met alle teerbommen compleet, maar niet kapot en compleet! Ik had al veel werk met het herplaatsen van de nieuwe zendersnaren. Deze waren geheel verdwenen. Inmiddels heb ik het versterkergedeelte welke uit 1 dikke buis bestaat (UEL51)gereviseerd, evenals de seleengelijkrichter, en een nieuwe UCH81 voor FM ontvangst geplaatst, en wat een prachtig geluid komt uit deze antieke straalkachel!!! Want heet wordt ie wel!

Op de laatste foto de radiokast gepoetst en van een nieuw doekje voorzien. Het oorspronkelijke doek was dusdanig gekrompen dat het niet meer te gebruiken was. Ik twijfel trouwens over de originaliteit van het oude doekje... Het zat met nietjes op het kartonnen bordje vastgezet. Erg slordig gedaan...

Hij komt straks naast mijn Bajazzo U van Telefunken te staan. Leuk koppel..

Gr, Klaas
Laatst bewerkt 25 sep 2014 21:27 door klaas.

Gemaakt door Kunena