Radio's van 1950 tot 1970
Philips_B8X72A
12 jul 2014 20:42 #44854
door Bert Kn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 jul 2014 20:35 #44853
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips_B8X72A
Die condensator zal als laatste defect raken...... Mooi toestel, ziet er indrukwekkend uit!
Groeten,
Peter
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 jul 2014 19:08 #44852
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips_B8X72A
Voor er een opmerking over komt. De steunen voor de schaal zijn vastgezet en die witte condensator hoeft niet op die plek, maar vond ik er wel indrukwekkend uitzien. Overigens heeft deze radio hierdoor een zeer fraaie hoog weergave.
Henk
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
12 jul 2014 19:06 #44851
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips_B8X72A
09 jul 2014 10:21 #44784
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips_B8X72A
Cees,
Wat je zegt ontken ik niet.
Bij de tientallen die ik tot nu toe onder handen heb gehad waren er een viertal met problemen.
In drie gevallen slipte de rubber rol op de as wat met seconde lijm snel was opgelost.
Het vierde exemplaar gaf meer werk, opgelost zoals Frank heeft omschreven.
Misschien heb ik net als van Gaal wel een gouden .......
Afwachten of dat vanavond nog zo is tegen Argentinië bigfun
Wat je zegt ontken ik niet.
Bij de tientallen die ik tot nu toe onder handen heb gehad waren er een viertal met problemen.
In drie gevallen slipte de rubber rol op de as wat met seconde lijm snel was opgelost.
Het vierde exemplaar gaf meer werk, opgelost zoals Frank heeft omschreven.
Misschien heb ik net als van Gaal wel een gouden .......

Afwachten of dat vanavond nog zo is tegen Argentinië bigfun
Mvg.
Bert
09 jul 2014 00:00 #44780
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Philips_B8X72A
@ Bert,
Van echt ALLE radio's die met dat systeem werken, die ik in bezit heb, werkte er geen een goed.
En je kon zien dat ze allemaal al eerder onder handen waren genomen, geweest.
Ruw maken van de wieltjes en goed schoonmaken van de rubber rol, er rubber omheen lijmen, het
waren duidelijk lapmiddelen. Een stukje nieuwe rubberslang met de juiste buiten diameter en de
juiste binnen diameter op de vliegwiel as lijmen gaf verbetering. Hoe lang? De tijd zal het leren.
De enige die nog wel echt goed werkte bleek voorzien te zijn van nylon tandwieltjes.
Daarin was de snaarloop en het verdere afstem mechaniek precies gelijk, alleen geen rubber.
Misschien wel een idee voor wie dat maken kan, een revisie setje maken met nylon tandwieltjes.
Werkt perfect. Zal wat kosten zo'n setje maar daarmee heb je dan ook de zekerheid dat het goed blijft werken, zonder slippen.
Vr gr Cees.
Van echt ALLE radio's die met dat systeem werken, die ik in bezit heb, werkte er geen een goed.
En je kon zien dat ze allemaal al eerder onder handen waren genomen, geweest.
Ruw maken van de wieltjes en goed schoonmaken van de rubber rol, er rubber omheen lijmen, het
waren duidelijk lapmiddelen. Een stukje nieuwe rubberslang met de juiste buiten diameter en de
juiste binnen diameter op de vliegwiel as lijmen gaf verbetering. Hoe lang? De tijd zal het leren.
De enige die nog wel echt goed werkte bleek voorzien te zijn van nylon tandwieltjes.
Daarin was de snaarloop en het verdere afstem mechaniek precies gelijk, alleen geen rubber.
Misschien wel een idee voor wie dat maken kan, een revisie setje maken met nylon tandwieltjes.
Werkt perfect. Zal wat kosten zo'n setje maar daarmee heb je dan ook de zekerheid dat het goed blijft werken, zonder slippen.
Vr gr Cees.