Radio's van 1950 tot 1970
Grundig Mandello deLuxe opknappen
03 jan 2014 11:35 #39482
door Johannes
Beantwoord door Johannes in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
Helaas.........het kwartje wil maar niet vallen 
Iemand vraagt vriendelijk om advies om geholpen te worden bij het betrouwbaar spelend maken van een
oude radio. Nico vraagt geheel terecht waar de topicstarter woont. Wel zo handig als iemand wil
helpen.
En vervolgens ontstaat er een geheel andere discussie, voor sommigen wellicht interessant, maar hier
zit de vraagstelster helemaal niet op te wachten.
En wat René D. schrijft: "Op een forum kan je dit verwachten moet je voor lief nemen" ben ik het niet
eens. Je kunt in je enthousiasme wel eens even van het onderwerp afdwalen, maar zo eindeloos ver doordraven, daar heeft de vraagstelster helemaal niets aan. Begin er desnoods een nieuw topic over.
M.vr.gr. Hans
Iemand vraagt vriendelijk om advies om geholpen te worden bij het betrouwbaar spelend maken van een
oude radio. Nico vraagt geheel terecht waar de topicstarter woont. Wel zo handig als iemand wil
helpen.
En vervolgens ontstaat er een geheel andere discussie, voor sommigen wellicht interessant, maar hier
zit de vraagstelster helemaal niet op te wachten.
En wat René D. schrijft: "Op een forum kan je dit verwachten moet je voor lief nemen" ben ik het niet
eens. Je kunt in je enthousiasme wel eens even van het onderwerp afdwalen, maar zo eindeloos ver doordraven, daar heeft de vraagstelster helemaal niets aan. Begin er desnoods een nieuw topic over.
M.vr.gr. Hans
De volgende gebruiker (s) zei dank u: peter1952
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
03 jan 2014 11:34 #39481
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
Peter
Een winkel is anders dan een forum
Op elk forum kom je dat tegen
Dat kun je zien voor je aanmeld die keuze ligt bij haar
Als zij niet het fatsoen neemt om te reageren
Ligt dat toch aan haar zelf
Als ik heel eerlijk ben valt dit buiten het doel van hè tv
Forum toestel is na 1970 dus eigen op het torren forum thuis
Kan men tegen een discussie ja jammer dan moet je eerder bedenken voor dat men op een forum zich meld
Komt op elk forum voor of radio auto
Enz
Ze heeft een week de tijd gehad dus geen energie meer insteken
Je wil het laten maken of niet
René
Een winkel is anders dan een forum
Op elk forum kom je dat tegen
Dat kun je zien voor je aanmeld die keuze ligt bij haar
Als zij niet het fatsoen neemt om te reageren
Ligt dat toch aan haar zelf
Als ik heel eerlijk ben valt dit buiten het doel van hè tv
Forum toestel is na 1970 dus eigen op het torren forum thuis
Kan men tegen een discussie ja jammer dan moet je eerder bedenken voor dat men op een forum zich meld
Komt op elk forum voor of radio auto
Enz
Ze heeft een week de tijd gehad dus geen energie meer insteken
Je wil het laten maken of niet
René
René Daemen
03 jan 2014 11:20 #39480
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
@ René:
Wat zou jij doen als je in een winkel iets ter reparatie aanbiedt en het personeel in de winkel vervolgens een eindeloze discussie met elkaar aangaat over het apparaat zelf? Juist: Een andere winkel opzoeken.
Waarschijnlijk is de vraagsteller dus afgehaakt vanwege de discussie om het meubel zelf.
En nou niet aankomen met de dooddoener dat je dat kan verwachten op een forum. De vraagsteller had andere verwachtingen (denk ik).
Groeten,
Peter
Wat zou jij doen als je in een winkel iets ter reparatie aanbiedt en het personeel in de winkel vervolgens een eindeloze discussie met elkaar aangaat over het apparaat zelf? Juist: Een andere winkel opzoeken.
Waarschijnlijk is de vraagsteller dus afgehaakt vanwege de discussie om het meubel zelf.
En nou niet aankomen met de dooddoener dat je dat kan verwachten op een forum. De vraagsteller had andere verwachtingen (denk ik).
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
03 jan 2014 10:44 #39477
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
Op een forum kan je dit verwachten moetje voor lief nemen
Marijke meld zich aan doet haar vraag en krijgt de opmerking
Vermeld de woonplaats om makkelijker van dienst te zijn
Kijk twee honderd kilometer rijden loont niet met de huidige benzineprijzen
Wordt de reparatie te duur en is niet rendabel
Het jammere is dat Marijke niks van zich laat horen.
Vind ik ook niet erg netjes de wil is er wel van forum leden
Om een handje te helpen maar wel iemand die in de omgeving woont waar Marijke zich bevind
Dus Marijke meld je hier weer dan kan men je helpen
Maar het moet wel van jou afkomen.
Het toestel repareert zich niet vanzelf.
Grt René Daemen
Marijke meld zich aan doet haar vraag en krijgt de opmerking
Vermeld de woonplaats om makkelijker van dienst te zijn
Kijk twee honderd kilometer rijden loont niet met de huidige benzineprijzen
Wordt de reparatie te duur en is niet rendabel
Het jammere is dat Marijke niks van zich laat horen.
Vind ik ook niet erg netjes de wil is er wel van forum leden
Om een handje te helpen maar wel iemand die in de omgeving woont waar Marijke zich bevind
Dus Marijke meld je hier weer dan kan men je helpen
Maar het moet wel van jou afkomen.
Het toestel repareert zich niet vanzelf.
Grt René Daemen
René Daemen
Minder
Meer
03 jan 2014 10:26 #39476
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
104% mee eens Peter
Echter, evenwel, nochtans, Haaredele heeft sinds 26 december niet meer inhoudelijk gereageerd. Wellicht wat kopschuw geworden door de waterval van kennis & geleerdheid die op haar posting volgde? :woohoo: Laat ons afwachten : bedtime tot dat zij weer van zich laat horen.....
Nico
Echter, evenwel, nochtans, Haaredele heeft sinds 26 december niet meer inhoudelijk gereageerd. Wellicht wat kopschuw geworden door de waterval van kennis & geleerdheid die op haar posting volgde? :woohoo: Laat ons afwachten : bedtime tot dat zij weer van zich laat horen.....
Nico
03 jan 2014 09:30 #39474
door peter1952
Peter Boin,
Beantwoord door peter1952 in topic Grundig Mandello deLuxe opknappen
Allemaal heel leuk dit soort feiten, maar waar het uiteindelijk om gaat: Er heeft iemand een probleem met een meubel en vraagt naar een oplossing. Nu is er een hele discussie gaande over de platenspeler, de herkomst enz.
Hier heeft de vraagsteller niets aan. Ze wil het meubel gewoon gerepareerd hebben. Het is (denk ik) voor haar volkomen onbelangrijk wat de herkomst van het meubel is.
Als er nou iemand bij haar in de buurt woont en haar kan helpen zou dat heel mooi zijn.
Groeten,
Peter
Hier heeft de vraagsteller niets aan. Ze wil het meubel gewoon gerepareerd hebben. Het is (denk ik) voor haar volkomen onbelangrijk wat de herkomst van het meubel is.
Als er nou iemand bij haar in de buurt woont en haar kan helpen zou dat heel mooi zijn.
Groeten,
Peter
Peter Boin,