Radio's van 1950 tot 1970
persoonlijke voorbeschouwing beurs
04 jul 2013 11:29 #33705
door klaas
Beantwoord door klaas in topic persoonlijke voorbeschouwing beurs
Mooi verhaal Rene. Dat zou ook toeval zijn,maar een gevoel zegt dat het de zelfde radio moet zijn.
Terug bij het eerste gezin!
Koester m maar.
Klaas.
Terug bij het eerste gezin!
Koester m maar.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- brcf01
- [brcf01]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 jul 2013 10:16 - 04 jul 2013 10:22 #33703
door brcf01
persoonlijke voorbeschouwing beurs werd gestart door brcf01
Hoi
Aanstaande beurs komt mij een radio tegemoet wat al een langgekoesterde wens van mij is;
het type radio welke mijn ouders in de tweede helft van de jaren vijftig hebben gehad.
Niet het meest indrukwekkende model van Grundig, maar toch wel een erg leuke denk ik.
Maar goed, belangrijk argument is de familiegeschiedenis.
Mooie nostalgie betreffende twee mensen die niet meer aanwezig zijn op onze heelalrots.
Het aardige van dit exemplaar is dat hij van een eigenaar komt die slechts enkele tientallen
meters van mijn ouders' toenmalige huis woont. Onderlinge grap is al dat dit dezelfde radio
moet zijn geweest, maar dat zou uiteraard een enorme toevalstreffer zijn.
Om het te completeren komt er ook een aardige platenspeler bij om op de radio de nodige
persoonlijk geliefde muziek uit het verleden te beluisteren.
Inderdaad, de ene gaat en de ander komt, echter met een heel ander doel (4HF wordt Jobo).
Mijn ouders hebben de Jobo niet gehad hoor, ik vermoed een platenspeler in een koffertje,
maar qua uitstraling is deze erg leuk, bovenop de radio. Ik heb hem eerder gehad, maar in
een koffertje en dat werkte toch minder aardig om te bekijken.
Groet en aan mijn vrienden en kennissen: tot zaterdag!
Aanstaande beurs komt mij een radio tegemoet wat al een langgekoesterde wens van mij is;
het type radio welke mijn ouders in de tweede helft van de jaren vijftig hebben gehad.
Niet het meest indrukwekkende model van Grundig, maar toch wel een erg leuke denk ik.
Maar goed, belangrijk argument is de familiegeschiedenis.
Mooie nostalgie betreffende twee mensen die niet meer aanwezig zijn op onze heelalrots.
Het aardige van dit exemplaar is dat hij van een eigenaar komt die slechts enkele tientallen
meters van mijn ouders' toenmalige huis woont. Onderlinge grap is al dat dit dezelfde radio
moet zijn geweest, maar dat zou uiteraard een enorme toevalstreffer zijn.
Om het te completeren komt er ook een aardige platenspeler bij om op de radio de nodige
persoonlijk geliefde muziek uit het verleden te beluisteren.
Inderdaad, de ene gaat en de ander komt, echter met een heel ander doel (4HF wordt Jobo).
Mijn ouders hebben de Jobo niet gehad hoor, ik vermoed een platenspeler in een koffertje,
maar qua uitstraling is deze erg leuk, bovenop de radio. Ik heb hem eerder gehad, maar in
een koffertje en dat werkte toch minder aardig om te bekijken.
Groet en aan mijn vrienden en kennissen: tot zaterdag!
Laatst bewerkt 04 jul 2013 10:22 door brcf01.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.