Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Philips portable

Meer
25 jun 2013 15:25 #33355 door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Philips portable
Het inbouwen van en kleine voeding is altijd een beetje risicovol vind ik. Meestal is er geen plaats voor in het toestel en in dit geval levert dat wat aanrakingsgevaar op. Ik ga altijd voor veiligheid. Een externe netadapter waa wellicht een stuk handiger geweest. Wel eentje met trafo, dus niet zo'n lichtgewicht schakelend exemplaar (storing). Aansluiten kan met een kleine steker in het toestel, alles blijft dan vrijwel origineel en vooral "dubbel geïsoleerd" .

Soundman2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
25 jun 2013 13:09 #33347 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Philips portable
Pieter, ik zie het zeker niet als kritiek. Meer als goede informatie waar ik wat aan heb. Bedankt. Ik vind het alleen jammer dat deze germanium transistoren dus ook kuren kunnen krijgen. Het is lastiger storing zoeken dan in een buizen radio, vandaar.

Zojuist een oplaatbare 9V batterij van 200mAh in de radio geplaatst. Als de batterij leeg raakt, gaat de stekker in het stopcontact. Dan laat de batterij weer op, en speelt de radio gewoon door.

Toppie toppie... Nu nog een top zomer! Kan de radio mee naar de camping! yes.gif

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
25 jun 2013 10:37 #33346 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Philips portable
Pieter, Het is een bekend verschijnsel van deze oude Germaniun torren. Ik mijn beleving geen kritiek maar een juiste opmerking, dat in geval van een storing dit vaak een oorzaak is.

Henk

Meer
25 jun 2013 10:14 #33343 door pieterv
Beantwoord door pieterv in topic Philips portable
Klaas,

Mijn verwijzing naar mogelijke problemen rond de AF11x en ook de OC170/OC171 germanium HF transistoren is niet bedoeld als negatieve kritiek. Ik schrok er zelf ook van toen ik er voor het eerst van vernam. Maar het is beter zo iets wel te weten, vind ik.

Zelf heb ik ook een aantal radio's met 0C170/OC171 c.q. AF11x transistors daarin toegepast, zoals de Philips L3X04T en de L4X20T. Ik heb het aangeduide probleem nog niet meegemaakt. Dus wellicht valt het mee wat betreft het aantal werkelijk door de geheimzinnige draadjes defect geraakte transistors.

Ondertussen spelen mij L3X04T en L4X20T nog steeds prima.

En ik hoop dat ook jou L4X93T nog lag zal spelen.

mvg, Pieter.

Meer
24 jun 2013 22:56 - 24 jun 2013 22:59 #33333 door Bert Kn
Beantwoord door Bert Kn in topic Philips portable

He! Wat flauw nou weer. Een tijdbom dus. Bedankt voor deze info. toppie

Ik zou daar verder niet zo van wakker liggen de bom is nog niet afgegaan.
Lekker genieten van dat ding een heel mooi exemplaar.
Ik ben een buizen freak voor dit soort transistor bakken heb ik ook zeer veel waardering.

Bert

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 24 jun 2013 22:59 door Bert Kn.

Meer
24 jun 2013 22:34 #33331 door klaas
Beantwoord door klaas in topic Philips portable
He! Wat flauw nou weer. Een tijdbom dus. Bedankt voor deze info. toppie

Gemaakt door Kunena