Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Mij even voorstellen en mijn Philips BIX 67u

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
03 mei 2013 14:54 - 03 mei 2013 14:55 #31522 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Mij even voorstellen en mijn Philips BIX 67u
Welkom Sander op ons forum. Leuk toestelletje. Ziet er nog fraai uit. Het is een U toestel, dus 1 kant van het net hangt aan het chassis. Zie onderstaand schema. En oppassen als je er aan werkt.

B1X67U schema

De brom kan veroorzaakt worden door de voedings elko. Even meten of er nog een wisselspanning rimpel op staat.

Verder is het vervangen van de condensatoren (teerknollen) aan te raden. Ook zijn soms de composiet weerstanden verlopen, die zou ik dan ook vervangen. Voor beide geldt, De belangrijkste zitten in het hoogspannings gedeelte.

Gr. Henk
Laatst bewerkt 03 mei 2013 14:55 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 mei 2013 14:11 #31521 door SanderD
Hallo forumgebruikers!

Ik stel me bij deze even voor!
Mijn naam is Sander (23 jaar) en ik woon in Hoensbroek (zuid-limburg).

Mijn hobby's zijn basgitaar spelen en mijn volkswagen kever. Verder sleutel ik ook graag aan
elektronica. Ben vorig jaar afgestudeerd MTS Elektrotechniek.

En nu waar het om draait, mijn radiotje. Ben er toevallig tegen aan gelopen (niet letterlijk) tijdens de koninginnen rommelmarkt in maastricht vorige dinsdag. Het sprong voor mij echt (tussen alles wat ik dus ''rotzooi'' vond) uit. Na goed een leuke deal gemaakt en hij staat nu in mijn appartementje. Hij doet het ook gewoon alleen kraken de potmeters wat en bromt hij een beetje.

Verder zou ik graag willen weten wat ik eventueel voor een preventief onderhoud aan het beestje kan plegen.
En natuurlijk ook tips en trucs zijn altijd makkelijk!

Hier nog een foto van hem (wel met mijn telefoon gemaakt):

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena