Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Radio ontvangst op de midden golf

Meer
17 apr 2013 20:01 #31088 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic Radio ontvangst op de midden golf
Oké, ik heb geen verstand van antennes, ik heb er een draadje in dat is dan niet zo goed dan ,
Wat is een actieve binnen antenne
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
17 apr 2013 19:52 #31087 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Radio ontvangst op de midden golf
Verschilt per lokatie en per antenne.

Overdag moet je alle sterke binnenlandse zenders kunnen ontvangen en eigenlijk ook een paar buitenlandse.
's Avonds nog veel meer.

Ik woon vlak boven amsterdam en ontvang meestal 2 a 3 engelse zenders en 'n belgische en/of franse, en dan alle Nederlandse zenders van 1kw of sterker. In de avond zit ieder kanaal vol, dus 100 a 150 zenders.
Dat is met een actieve binnenantenne (magnetische loop) of met een ferrietantenne.

.

Meer
17 apr 2013 19:25 #31085 door arjenm
Hallo ,
Hoeveel zenders kun je ongeveer ontvangen op de midden golf wat is normaal ik kan op mijn erresje 4 zenders ontvangen
Die goed zijn
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Gemaakt door Kunena