Skip to main content
Radio's van 1950 tot 1970

Revisie Aristona SA8037A

Meer
30 sep 2012 18:55 #22030 door Rene Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Revisie Aristona SA8037A
Hallo Bert

zet het wieltje dmv van een schroef en moer even in de boorkop van je boor machine
en haal het langs een schuur papiertje dat de diameter wat kleiner wordt maakt niets uit
zolang hij de motor en het plateau raakt
je kan zoveel wegschuren dat het deukje weg is
daarna kun je hem afspoelen met warm water en na gebruik wisselaar de knop op 0 zetten tussenwiel komt dan vrij.

ps.waar ga je de AD3500 BM voor gebruiken?
succes

Mvg René Daemen

René Daemen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 sep 2012 18:43 - 30 sep 2012 18:50 #22029 door Bert Kn
Revisie Aristona SA8037A werd gestart door Bert Kn
Omdat ik al een tijdje op zoek ben na een AD3500BM luidspreker voor een van mijn twee speaker sets AD5035/5036 besloot ik maar eens te zoeken op de NGG site.
Daarbij kwam de Aristona SA8037A naar voren, daar zitten er twee in.
Nu had ik die Vorige week op MP zien staan hier op steenworp afstand vandaan, even gekeken of de advertentie nog bestond en gereageerd.
De verkoper welke later een bekende van vroeger hier uit het dorp bleek te zijn vertelde dat er geluid uit kwam ook op de FM.
Gezien de vraagprijs, ik denk dat ik voor een AD3500BM al meer kwijt zou zijn besloten het meubel te kopen.
Afgelopen vrijdag avond heb ik hem opgehaald.
Het meubel zag er niet uit bij lamplicht maar vond ik niet zo’n probleem daar het mij om de speakers te doen was.
Daar het laat was geworden omdat we een flink aantal oude koeien uit de sloot hadden gehaald het meubel laten staan tot de volgende dag.
Bij daglicht bleek dat het meubel enkel flink vuil was en verder amper beschadigingen had.
Na wat poetsen was dit het resultaat.

Gister morgen de radio eerst voorzien van schaalverlichting lampjes.
De radio speelde op zich nog redelijk wel wat vervorming en een magere FM ontvangst met weinig bas weergave.
Omdat het meubel er verder toch nog mooi uitziet ben ik de radio toch maar gaan reviseren.
Alle teer condensatoren elco’s op de beker elco na en de verlopen weerstanden vervangen.

De radio speelt weer heerlijk met een krachtig geluid een mooie volle bas en goede hoge tonen.
De ontvangst op de FM is ook weer prima.
De twee AD3500BM speakers heb ik vervangen voor een AD3500AM plus een AD3512 tezamen 804 Ohm welke ik nog had liggen.
Daar de AD3512 wat zachter klinkt heb ik deze aan dezelfde kant links als de grote speaker gezet zodat het klankbeeld meer in balans is.
Het geheel klinkt met deze speakers nog steeds zeer goed.
Wel wil ik nog uitproberen hoe het met twee AD3500AM speakers klinkt.
Van de twee AD3500BM speakers heb ik er nu dus een over nooit weg zou ik zo zeggen.

Vandaag de platenspeler onder handen genomen deze deed niets.
Het motortje zat muurvast en het veertje wat het rubber tussenwieltje moet aantrekken was er af, maar die had ik bij het ontkasten van het chassis al onder in de kast gevonden.
Het tussenwieltje moet een ander voor komen reden hard geworden plus beschadigd zie hieronder.
Dus wie kan me eraan kan helpen.

Op zich draait de platenspeler weer aardig, maar kan beter.

Verder mist de pen van de wisselaar plus het logo onder de piano toetsen dus wie heeft deze over.

Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 30 sep 2012 18:50 door Bert Kn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena