Radio's van 1950 tot 1970
AD5201S Bombardons
20 feb 2012 18:41 #14813
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: AD5201S Bombardons
In principe zijn de aanhaalmomenten meer materiaalafhankelijk dan fabrikantafhankelijk, dus als er bij Philips nergens gegevens te vinden zijn dan zou je aan de hand van de dikte en het materiaal van de bout nog best een eind moeten komen. Vuistregel is dat messing en RVS minder hard mogen worden aangedraaid dan een vergelijkbare ijzeren bout.
Een originele bout zou ik zelf liever niet durven aan te draaien in zo'n speaker aangezien ze kennelijk origineel niet sterk genoeg waren of na al die jaren moeheid vertonen.
Met RVS vervangers zal je op gevoel ook een heel eind komen, dat ben ik met je eens, aangezien het toch al wat sterker zal zijn dan het origineel. Ik ben daar alleen -door schade en schande wijs geworden- toch wel een beetje voorzichtiger in tegenwoordig, dus vandaar dat ik over tabellen begon.
Een originele bout zou ik zelf liever niet durven aan te draaien in zo'n speaker aangezien ze kennelijk origineel niet sterk genoeg waren of na al die jaren moeheid vertonen.
Met RVS vervangers zal je op gevoel ook een heel eind komen, dat ben ik met je eens, aangezien het toch al wat sterker zal zijn dan het origineel. Ik ben daar alleen -door schade en schande wijs geworden- toch wel een beetje voorzichtiger in tegenwoordig, dus vandaar dat ik over tabellen begon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 feb 2012 17:59 #14811
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: AD5201S Bombardons
Maarten,
klopt de bout heeft een max. moment van de fabrikant, ik vroeg mij af of Philips hier ergens een richtlijn voor had.
Max, Ja dat kende ik, heb ook wel een reparatie bulletin van Philips, maar nergens iets hoe vast die boutjes moeten aangetrokken. Wellicht maakt het niets uit en is vast is vast.
klopt de bout heeft een max. moment van de fabrikant, ik vroeg mij af of Philips hier ergens een richtlijn voor had.
Max, Ja dat kende ik, heb ook wel een reparatie bulletin van Philips, maar nergens iets hoe vast die boutjes moeten aangetrokken. Wellicht maakt het niets uit en is vast is vast.
- hkruis
- [hkruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
20 feb 2012 17:52 #14810
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: AD5201S Bombardons
Rene D, dat zou kunnen, maar ik doe het liever zelf
20 feb 2012 17:27 #14809
door NGG
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
Beantwoord door NGG in topic Re: AD5201S Bombardons
Henk,
Enkele maanden geleden in de draad van Pim "Hoedendoosch" zijn F9X, heb ik mijn methode toegelicht:
www.buizenradioclub.nl/index.php?option=...mid=68&lang=nl#12681
Enkele maanden geleden in de draad van Pim "Hoedendoosch" zijn F9X, heb ik mijn methode toegelicht:
www.buizenradioclub.nl/index.php?option=...mid=68&lang=nl#12681
Max Ramali
Nederlands Grammofoon Genootschap
www.grammofoon.com
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
20 feb 2012 17:17 #14808
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: AD5201S Bombardons
Doosje bomboms er naast en in alle rust de boutjes vervangen.
:woohoo:
:woohoo:
20 feb 2012 16:40 #14807
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: AD5201S Bombardons
Voor aantrekkoppels bestaan wel tabellen met richtlijnen. In de tabellen die ik ken zijn alleen de diverse staalkwaliteiten (getal dat in de kop meegeperst is) opgenomen, maar ongetwijfeld bestaan er ook tabellen waar messing in staat.