Skip to main content
Algemeen

Wie kan Radio 700 ontvangen?

Meer
12 aug 2011 17:53 - 12 aug 2011 17:54 #8041 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
Op de Yaesu FRG-7 komt ie momenteel keihard door. S9+20-30. Lichte fading. Antenne is een spriet van 4,5m buiten tegen de gevel met 'n radiaal.
Wel erg vervelend is de sterke fluit van de naburige zenders. Dat is slechts op te lossen met een zuigkring voor die fluitfrequentie...
Op de Sachsenwerk Olympia 532WU met een spiraalantennetje binnenshuis is de zender ook sterk genoeg te ontvangen.
De B3X40U haalt 'm ook moeiteloos binnen op de ingebouwde plaatantenne.
De muziek is alle gevallen niet echt genietbaar door de fluit. Niet dat het mijn smaak is...

.
Laatst bewerkt 12 aug 2011 17:54 door Laurens.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 aug 2011 16:46 - 12 aug 2011 16:49 #8035 door pietblaas
Radio 700 zendt uit de op de KG op een frequentie van 6005 kHz (ergens op de 49 m band, bijna 50 m).
Dit is hun website: www.radio700.eu/index.php?option=com_con...paweit-auf-kurzwelle
Ik kwam die zender toevallig tegen en het viel me op dat die erg zwak was (ze zenden uit vanuit de Eiffel met een zender van 2 kW).
Eigenlijk een mooie 'testzender' om de gevoeligheid van verschillende radio's te testen.
: mmm :
Ik heb de volgende radio's getest: de 900X, de BX680A, de BX490A en de B6X43A. Dat waren de buizenradio's. Ik heb die vergeleken met wat moderner spul. Een Realistic 160DX, de Grundig Satellit 500, de Yacht Boy 500, de Sony ICF SW7600 en de Telefunken 101 Partner International.
Zonder goede antenne (een draad van een meter of 10 die in de tuin is gespannen) valt er niets te ontvangen, hier in Arnhem. En ook met goede antenne valt de ontvangst soms helemaal weg in de storingen.
Helaas bleken de buizenradio's toch minder goed te zijn. Ik had bijvoorbeeld van de 900X wat meer verwacht (gezien de extra HF-voortrap).
Maar het is natuurlijk maar de vraag of die buizenradio's allemaal echt in perfecte conditie zijn.
De moderne radio's ontvangen die zender ook niet allemaal perfect. De beste uit deze test bleek de Telefunken Partner International 101 te zijn. Een radio die in 1975 door mijn oma is gekocht.
Ik ben benieuwd of er anderen zijn, die deze zender op hun buizenradio's kunnen ontvangen. Voor de goede orde, ik was hier vanmiddag mee bezig. De ontvangstcondities zijn 's avonds natuurlijk erg verschillend.

Groeten,

Piet.

Groeten,

Piet.
Laatst bewerkt 12 aug 2011 16:49 door pietblaas. Reden: smiley deed het niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena