Skip to main content
Algemeen

Wie kan Radio 700 ontvangen?

Meer
18 aug 2011 18:50 - 18 aug 2011 18:52 #8466 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
Nee dat is duitsen RAMPESTAMP .EN gejammer
Tikke tikke BOEM drumers.En maak er een Schagers Mars van,
Niks mooi .Huub
Laatst bewerkt 18 aug 2011 18:52 door Huub.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
18 aug 2011 17:27 #8457 door pietblaas
Beantwoord door pietblaas in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
Nou het is niet helemaal mijn smaak, het gaat om Duitse schlagers. Vaak ook populaire muziek die dan vertaald is naar het Duits. :sick:
Het is niet mijn favoriete zender. Maar het is een zender die zwak doorkomt en daardoor goed geschikt om te testen op welke radio's die wel of niet te horen is.
En een goede antenne is een must.

Groeten,

Piet.

Groeten,

Piet.

Meer
18 aug 2011 17:22 #8456 door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
En wat geeft die zender voor muziek ? Huub

Meer
18 aug 2011 17:18 #8453 door pietblaas
Beantwoord door pietblaas in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
Ik heb wat testjes uitgevoerd. Helaas niet met buizenradio's, maar met moderner spul. Ik ben gewoon een stukje gaan fietsen en heb op verschillende locaties geluisterd op de aangegeven frequentie.
Er zijn plekken waar de ontvangst redelijk tot goed is en er zijn plekken waar je helemaal niets hoort (op een hoop storing na).
Dinsdagmiddag was ik op de hei en daar was de ontvangst redelijk, met de ingebouwde sprietantennes.

Bij de Sony ICF-SW7600 hoort nog een speciaal hulpstuk (externe antenne AN-61). Dat is een antennedraad van een meter of 7. Dat zit op een klosje, je kunt het uitrollen en vasthaken aan een object (een berkenboompje in mijn geval). Aan andere kant van de draad is een hulsje dat precies over de sprietantenne past.

Ja, dat scheelt wel heel erg veel! Je moet even experimenteren welke richting het best werkt, maar dan is er een sterk signaal.

Dus Paul, kun je niet eens experimenteren met een buitenantenne? Of vanaf een andere locatie luisteren?

Groeten,

Piet.
Bijlagen:

Meer
18 aug 2011 09:05 #8433 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Re: Wie kan Radio 700 ontvangen?
Inderdaad. Heb je niet toevallig heel veel stoorsignalen waardoor je 'm niet hoort?

.

Meer
17 aug 2011 23:35 #8426 door Paul Brouwer
Hallo Piet,

Ik heb het vanavond nogeens geprobeerd maar nu een hele lange antenne aan mijn Grundig YB300 geknoopt. Helaas bleeft het op de 6005 KHz op wat gieren na stil.

Eigenlijk best vreemd dat b.v. Laurens uit Zaandam (toch niet zover van Haarlem) hem wel ontvangt en ik helemaal niets.

Groeten,
Paul

Gemaakt door Kunena