Algemeen
Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
30 jul 2011 19:56 - 30 jul 2011 19:58 #7356
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Ik heb er anderen luitsprekers in gedaan
Met rubberand En het speelt weer goed
Maar nieuwe rand in lijmen kan ook zie ik ,
Als het maar wel weer goed centreert .
Mijn luitsprekers zijn wel Basspoort
De conusen slaan wel behoorlijk vooruit
Huub
Met rubberand En het speelt weer goed
Maar nieuwe rand in lijmen kan ook zie ik ,
Als het maar wel weer goed centreert .
Mijn luitsprekers zijn wel Basspoort
De conusen slaan wel behoorlijk vooruit
Huub
Laatst bewerkt 30 jul 2011 19:58 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 jul 2011 19:17 #7354
door Henk vdB
Beantwoord door Henk vdB in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Huub,
deze draad is al wat ouder maar ik wil toch nog even reageren. Ik heb een set FB563 Philips boxen (1986), afkomstig uit het ouderlijk huis. Nadat ze enige maanden bij mij opgeslagen waren heb ik er eens naar gekeken. Foamrand vergaan. Eerst wilde ik de boxen wegdoen, maar zag op internet dat nieuwe randen zo te bestellen zijn, en met wat geduld relatief eenvoudig te vervangen. Ik heb ze besteld (zie onderstaande website) en vanmiddag de eerste vervangen. Het resultaat mag er zijn, klinkt weer prima. Nu de andere nog.
Deze boxen zijn nu 25 jaar oud, wat ik nou niet direct recent noem. Wegens emotionele waarde worden ze gerepareerd.
Website: Audiofriends
Voor ongeveer 22 euro inclusief verzendkosten, speciale lijm en kwastje was ik klaar.
Henk
deze draad is al wat ouder maar ik wil toch nog even reageren. Ik heb een set FB563 Philips boxen (1986), afkomstig uit het ouderlijk huis. Nadat ze enige maanden bij mij opgeslagen waren heb ik er eens naar gekeken. Foamrand vergaan. Eerst wilde ik de boxen wegdoen, maar zag op internet dat nieuwe randen zo te bestellen zijn, en met wat geduld relatief eenvoudig te vervangen. Ik heb ze besteld (zie onderstaande website) en vanmiddag de eerste vervangen. Het resultaat mag er zijn, klinkt weer prima. Nu de andere nog.
Deze boxen zijn nu 25 jaar oud, wat ik nou niet direct recent noem. Wegens emotionele waarde worden ze gerepareerd.
Website: Audiofriends
Voor ongeveer 22 euro inclusief verzendkosten, speciale lijm en kwastje was ik klaar.
Henk
12 jul 2011 21:18 #6424
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Ja hoor ik ben er goed tevreden mee
Toch ik het vreemt ik rook niet er gebeurt niks in mijn
Kamertje Ja soms gebruikt men een wattestaafje met acohol
en zelden een contackter spuitbus Maar dat is ver van
De luitsprekers .ik heb ook veel een raam open.
Maar ja mischien een Foam torretje .Huub
Toch ik het vreemt ik rook niet er gebeurt niks in mijn
Kamertje Ja soms gebruikt men een wattestaafje met acohol
en zelden een contackter spuitbus Maar dat is ver van
De luitsprekers .ik heb ook veel een raam open.
Maar ja mischien een Foam torretje .Huub
12 jul 2011 20:18 - 12 jul 2011 20:23 #6421
door Laurens
.
Beantwoord door Laurens in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Foam is prima spul. Om de 20 jaar nieuwe randjes en je zit prima. Het hangt compleet van de toepassing af of het beter of slechter is dan rubber of behandeld linnen.
Foam is zeker niet altijd goedkoop; in mijn AR2ax speakers zitten foam randen en dat zijn speakers uit de zeer hoge middenklasse. In andere AR's (AR mst) zitten randen van gecoat linnen.
Als antwoord op de vraag in de topic titel: omdat voor ieder doel en soort speaker weer een andere bouwwijze de beste is. Foam in PA woofers lijkt me geen goed plan; foam in huiskamersubwoofers wél.
Dit is eigenlijk stof om Kees van Dijke over om raad te vragen. Hij weet het een en ander van luidsprekerchassisontwerp geloof ik.
Er is zó veel meer dan afmetingen en kastinhoud. Als het goed klinkt moet je het vooral laten zitten, maar je hebt dan wel gewoon geluk gehad.
Foam is zeker niet altijd goedkoop; in mijn AR2ax speakers zitten foam randen en dat zijn speakers uit de zeer hoge middenklasse. In andere AR's (AR mst) zitten randen van gecoat linnen.
Als antwoord op de vraag in de topic titel: omdat voor ieder doel en soort speaker weer een andere bouwwijze de beste is. Foam in PA woofers lijkt me geen goed plan; foam in huiskamersubwoofers wél.
Dit is eigenlijk stof om Kees van Dijke over om raad te vragen. Hij weet het een en ander van luidsprekerchassisontwerp geloof ik.
Er is zó veel meer dan afmetingen en kastinhoud. Als het goed klinkt moet je het vooral laten zitten, maar je hebt dan wel gewoon geluk gehad.
.
Laatst bewerkt 12 jul 2011 20:23 door Laurens.
12 jul 2011 16:55 - 12 jul 2011 16:57 #6417
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Deze was dubeel geplaatst door mij
dus als niet gechreven beschouwen en mag door Marcel verwijdert worden
Grt René Daemen
dus als niet gechreven beschouwen en mag door Marcel verwijdert worden
Grt René Daemen
René Daemen
Laatst bewerkt 12 jul 2011 16:57 door Rene Daemen.
12 jul 2011 16:49 #6416
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Re: Foom luitspreker Randen Waarom geen rubber?
Huub als ze goed voldoen is dat prima
zo dra maar aanhoud of de box geschikt is voor de speaker inhoud kast aantal liters noemen ze dat
maar als het goed gaat waarom niet dan gewoon lekker laten zitten en genieten maar
ik moet mijn philipsen ook na lopen de tweeters liggen eruit maar dit is door een storing van mijn versterker gekomen
Grt René Daemen
zo dra maar aanhoud of de box geschikt is voor de speaker inhoud kast aantal liters noemen ze dat
maar als het goed gaat waarom niet dan gewoon lekker laten zitten en genieten maar
ik moet mijn philipsen ook na lopen de tweeters liggen eruit maar dit is door een storing van mijn versterker gekomen
Grt René Daemen
René Daemen