Algemeen
radio van de rommelmarkt
26 apr 2011 21:42 - 26 apr 2011 22:01 #3972
door klaas
Beantwoord door klaas in topic Re: radio van de rommelmarkt
Op het andere forum, wordt een zelfde toestel, maar met een andere luidsprekergrille uitvoerig besproken... Het zou gaan om een Velora kast met een Philips 209U radio!
Misschien is dit verduidelijkend? Voor mij in ieder geval wel interessant!!!!: prima :
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=94890
Succes met je zoektocht!!!
Misschien is dit verduidelijkend? Voor mij in ieder geval wel interessant!!!!: prima :
www.gloeidraad.nl/radioforum/index.php?id=94890
Succes met je zoektocht!!!
Laatst bewerkt 26 apr 2011 22:01 door klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21 apr 2011 22:54 #3796
door Gidi Verheijen
Beantwoord door Gidi Verheijen in topic Radio van de rommelmarkt: geen Philips-toestel
Deze radio van de rommelmarkt is misschien wel op een Philips-ontwerp gebaseerd, zoals in die dagen vaak het geval was, maar hij is zeker niet als een Philips-toestel op de markt gebracht. Philips-toestellen droegen namelijk nooit een Philips-licentieplaatje, want Philips hoefde natuurlijk geen licentiefee aan zichzelf te betalen.
Submerken van Philips of toestellen van 100% Philips-dochters droegen soms wel die licentieplaatjes, om fiscale of andere redenen.
Ik herhaal het nog maar een keer: in 2012 doe ik in een serie artikelen de geschiedenis van radio-octrooien en radiolicenties uit de doeken.
Gidi
Submerken van Philips of toestellen van 100% Philips-dochters droegen soms wel die licentieplaatjes, om fiscale of andere redenen.
Ik herhaal het nog maar een keer: in 2012 doe ik in een serie artikelen de geschiedenis van radio-octrooien en radiolicenties uit de doeken.
Gidi
21 apr 2011 13:28 #3775
door hans
Beantwoord door hans in topic Re: radio van de rommelmarkt
hallo radio liefhebbers allemaal bedankt voor de reacties.
ik ben er nu wel van overtuigt dat de radio een philips 209u of 203u 204u is.[ik denk zelf een 209u] maar ik zou graag willen weten of dat het een waldorp radio is gelet op de specefieke kenmerken.als het potlood nummer en de licentie nummers.
dus wie kan mij verder helpen en weet hier meer van.
mvg hans
ik ben er nu wel van overtuigt dat de radio een philips 209u of 203u 204u is.[ik denk zelf een 209u] maar ik zou graag willen weten of dat het een waldorp radio is gelet op de specefieke kenmerken.als het potlood nummer en de licentie nummers.
dus wie kan mij verder helpen en weet hier meer van.
mvg hans
- René R
- [René R]
-
Minder
Meer
19 apr 2011 06:07 #3733
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: radio van de rommelmarkt
Hoi Hans
Ik heb je dubbel posten gemeld aan Marcel.
Een mogelijkheid die ierdereen kan doen trouwens, als er wast fout gaat.
Zorg dat de bestanden van je foto's niet te groot zijn.
Ik maak van mijn foto's altijd even een kopie en verklein ze naar 800 breed of hoog.
Het programma verkleind grote bestanden wel automatisch denk ik, maar het kan ook fout gaan.
Succes met je aanwinst.
:smilythumb:
René (R)
Ik heb je dubbel posten gemeld aan Marcel.
Een mogelijkheid die ierdereen kan doen trouwens, als er wast fout gaat.
Zorg dat de bestanden van je foto's niet te groot zijn.
Ik maak van mijn foto's altijd even een kopie en verklein ze naar 800 breed of hoog.
Het programma verkleind grote bestanden wel automatisch denk ik, maar het kan ook fout gaan.
Succes met je aanwinst.
:smilythumb:
René (R)
18 apr 2011 23:00 - 18 apr 2011 23:03 #3731
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: radio van de rommelmarkt
Hoort die gelijkrichter er wel op? En links zit ook een spoel die me wat vreemd voorkomt,maar ook dat kan aan min onbekendheid liggen dus ben wel benieuwd.
Het chassis lijkt me wel duidelijk een Philips U'tje, en aan de licentiestickers te zien is de achterwand origineel bij het chassis behorend.
Mijn eerste indruk van de kast is niet fabrieksmatig, in tegenstelling tot sommig ander houtwerk wat hier wel eens is langsgekomen. Maar schijn bedriegt wel vaker dus wie weet.
Het chassis lijkt me wel duidelijk een Philips U'tje, en aan de licentiestickers te zien is de achterwand origineel bij het chassis behorend.
Mijn eerste indruk van de kast is niet fabrieksmatig, in tegenstelling tot sommig ander houtwerk wat hier wel eens is langsgekomen. Maar schijn bedriegt wel vaker dus wie weet.
Laatst bewerkt 18 apr 2011 23:03 door maarten.
18 apr 2011 22:37 - 18 apr 2011 22:39 #3729
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Re: radio van de rommelmarkt
Mee eens. Een 209U of zomogelijk een 203u og 204U chassis en een ander schaaltje.
Om dit soort chassisses zijn vele kastjes gebouwd. Zelfs fabrieksmatig.
Groeten,
Paul
Om dit soort chassisses zijn vele kastjes gebouwd. Zelfs fabrieksmatig.
Groeten,
Paul
Laatst bewerkt 18 apr 2011 22:39 door Paul Brouwer.