Algemeen
moeder OTL eindtrappen
05 mrt 2011 17:16 #2456
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Wellicht kan zoeken tussen de patenten ook uitkomst bieden. Ik vermoed althans dat de OTL schakeling wel gepatenteerd zal zijn voordat hij ergens in een apparaat verscheen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 mrt 2011 16:16 #2441
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Hoi
Het boekje van Rodenhuis heb ik gevonden dankzij Mathias M.
Groet
René (R)
Het boekje van Rodenhuis heb ik gevonden dankzij Mathias M.
Groet
René (R)
Minder
Meer
05 mrt 2011 15:42 #2440
door albert v v
Beantwoord door albert v v in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Goede middag !
Een vraag in verband met de opmerking van Ton wat betreft de te hoge spanning tussen gloeidraad en cathode : Mag men de 6.3 v gloeidraad niet gewoon dubbel trekken tot aan de voedingstrafo zonder dat er één van de twee aan de massa verbonden is? dan heeft men toch die hoge spanning niet meer op de bovenste EL86 ? Welk zou het nadeel zijn ?
groeten,
albert
Een vraag in verband met de opmerking van Ton wat betreft de te hoge spanning tussen gloeidraad en cathode : Mag men de 6.3 v gloeidraad niet gewoon dubbel trekken tot aan de voedingstrafo zonder dat er één van de twee aan de massa verbonden is? dan heeft men toch die hoge spanning niet meer op de bovenste EL86 ? Welk zou het nadeel zijn ?
groeten,
albert
- René R
- [René R]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
05 mrt 2011 14:53 #2438
door René R
Beantwoord door René R in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Hoi Antoine
Is dit artikel te reproduceren?
Bijvoorbeeld om te publiceren op onze HiQGN/HiFiGN site?
Groet
René (R)
Is dit artikel te reproduceren?
Bijvoorbeeld om te publiceren op onze HiQGN/HiFiGN site?
Groet
René (R)
05 mrt 2011 14:16 #2437
door antoine
Beantwoord door antoine in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Ir. E. Rodenhuis beschrijft in zijn boek 'HiFi versterkerschakelingen' (Philips Technische bibliotheek - eerste uitgave in 1959, tweede uitg. 1965) uitvoerig de OTL versterker, blz 92: 10W balansversterker voor directe energie overdracht met 2 x EL86. Hij haalt alle voor en nadelen aan van dit type schakeling, er staan ook meetgegevens bij (lineair tot 300khz op -3,8 dB). Spijtig vermeldt hij niet wanneer deze versterker voor de eerste maal ontworpen is.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
05 mrt 2011 13:57 #2436
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: moeder OTL eindtrappen
Correctie; Ik vind de OTL eindtrap nog steeds een mooi ontwerp. op de wensenlijst staat nog altijd een zelfbouw van een OTL stero versterker, ware het niet dat de verkrijgbaar heid van speakers van 800 ohm moeilijk is. Overigens maakte ik een fout met de buizen, dit moet uiteraard zijn de UL84, PL 84 en de EL86.