Algemeen
Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
22 aug 2017 19:02 #68356
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
We zijn benieuwd ,Francois.
misschien heb je wel een model 1, uit 1930..............
misschien heb je wel een model 1, uit 1930..............
Cees- pa1dba
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
22 aug 2017 18:43 - 22 aug 2017 18:45 #68353
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
Beste Cees,
Heb op NGG al gezocht. De draaitafel die ik heb staat er niet bij.
Ik zou deze graag in orde hebben omdat hij beter past bij de jaren '30 radio's van SBR. De kast waar ik ga inbouwen is wel een jaren '50 kast denk ik.
Er was een Philips AG1000 of zoiets ingebouwd. Deze had ik nodig voor een ander projectje.
Ik plaats morgen enkele foto's zowel van de onderzijde als de bovenzijde. Hij is nu gedrenkt in WD40 om de troep op te lossen.
MVG
François
Heb op NGG al gezocht. De draaitafel die ik heb staat er niet bij.
Ik zou deze graag in orde hebben omdat hij beter past bij de jaren '30 radio's van SBR. De kast waar ik ga inbouwen is wel een jaren '50 kast denk ik.
Er was een Philips AG1000 of zoiets ingebouwd. Deze had ik nodig voor een ander projectje.
Ik plaats morgen enkele foto's zowel van de onderzijde als de bovenzijde. Hij is nu gedrenkt in WD40 om de troep op te lossen.
MVG
François
Laatst bewerkt 22 aug 2017 18:45 door Francois129.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
22 aug 2017 18:38 #68351
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
Beste Francois,
kijk eens bij de NGG ,daar vond ik de volgende info:
De zilversmid George Wickes startte in 1722 het bedrijf in Londen dat in 1735 werd omgedoopt tot Garrard. In 1915 werd 'Garrard Engineering and Manufacturing Company' in Willesden, North West London opgericht. Dit bedrijf was een onderdeel van 'Garrard the Crown Jewellers', en maakte precisie onderdelen voor Defensie. Na de eerste wereldoorlog werd de productie van veermotoren opgepakt. Het eerste model heette Number 1. Al snel verhuist de fabriek naar Swindon, Wiltshire. In 1930 komt Garrard uit met een complete grammofoon, in 1932 wordt de eerste platenwisselaar geproduceerd, de RC 1. In 1945 ontstaat 'The Garrard Engineering and Manufacturing Company Ltd'.
kijk eens bij de NGG ,daar vond ik de volgende info:
De zilversmid George Wickes startte in 1722 het bedrijf in Londen dat in 1735 werd omgedoopt tot Garrard. In 1915 werd 'Garrard Engineering and Manufacturing Company' in Willesden, North West London opgericht. Dit bedrijf was een onderdeel van 'Garrard the Crown Jewellers', en maakte precisie onderdelen voor Defensie. Na de eerste wereldoorlog werd de productie van veermotoren opgepakt. Het eerste model heette Number 1. Al snel verhuist de fabriek naar Swindon, Wiltshire. In 1930 komt Garrard uit met een complete grammofoon, in 1932 wordt de eerste platenwisselaar geproduceerd, de RC 1. In 1945 ontstaat 'The Garrard Engineering and Manufacturing Company Ltd'.
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
22 aug 2017 18:05 #68350
door Francois129
Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?) werd gestart door Francois129
Beste,
Ik zoek informatie van een draaitafel van Garrard met AC4 motor. Dit is een motor met centrifugaalregeling.
Buiten het nummer van de motor heb ik nog een patentnummer 350426/1930.
Als ik dit google dan kom ik uit bij GB399184A en dan loop ik vast.
Is er iemand op het forum die voor info al eens via de patenten gegaan is;
Zo ja hoe moet ik nu verder?
Ik vind ook nergens een deftige afbeelding van deze platendraaier.
Mvg
François
Ik zoek informatie van een draaitafel van Garrard met AC4 motor. Dit is een motor met centrifugaalregeling.
Buiten het nummer van de motor heb ik nog een patentnummer 350426/1930.
Als ik dit google dan kom ik uit bij GB399184A en dan loop ik vast.
Is er iemand op het forum die voor info al eens via de patenten gegaan is;
Zo ja hoe moet ik nu verder?
Ik vind ook nergens een deftige afbeelding van deze platendraaier.
Mvg
François