Algemeen
Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
13 sep 2017 21:06 #68623
door Bert Kn
François,
Ik ben al ruim 50 jaar met opwindgrammofoons bezig en heb er heel wat gezien en gehad.
Een slingergrammofoon van Garrard zelf ben ik nog nooit tegengekomen.
Denk dat ze zelf pas grammofoons zijn gaan produceren met electro motor toen de elektronische versterking zijn intrede deed.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
Ik heb eigenlijk nog nergens een slingergrammofoon van Garrard gezien.
François,
Ik ben al ruim 50 jaar met opwindgrammofoons bezig en heb er heel wat gezien en gehad.
Een slingergrammofoon van Garrard zelf ben ik nog nooit tegengekomen.
Denk dat ze zelf pas grammofoons zijn gaan produceren met electro motor toen de elektronische versterking zijn intrede deed.
Mvg.
Bert
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
- Na de buizentoestellen ook vintage toestellen
13 sep 2017 17:42 #68619
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
Bert,
Zou best kunnen dat de plateau aangepast is voor een elektromotor. Ik heb eigenlijk nog nergens een slingergrammofoon van Garrard gezien.
In de plateau is wel het embleem van Garrard met de vermelding electromotor geperst.
Mvg
François
Zou best kunnen dat de plateau aangepast is voor een elektromotor. Ik heb eigenlijk nog nergens een slingergrammofoon van Garrard gezien.
In de plateau is wel het embleem van Garrard met de vermelding electromotor geperst.
Mvg
François
13 sep 2017 16:15 #68618
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
François,
Ziet er weer proper uit.
De draaitafel doet me sterk denken aan de opwind tafels welke in de duurdere Columbia's werden toegepast.
Volgens mij werden die ook door Garrard geleverd.
Ziet er weer proper uit.
De draaitafel doet me sterk denken aan de opwind tafels welke in de duurdere Columbia's werden toegepast.
Volgens mij werden die ook door Garrard geleverd.
Mvg.
Bert
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
13 sep 2017 13:13 #68615
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
zo Francois , die is goed " opgekuist "
Nu nog een leuk meubeltje uit die tijd waar hij boven in past.....
Nu nog een leuk meubeltje uit die tijd waar hij boven in past.....
Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Francois129
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
13 sep 2017 12:08 - 13 sep 2017 12:10 #68614
door Francois129
Beantwoord door Francois129 in topic Informatie gezocht ivm platendraaier GARRARD (1930?)
Laatst bewerkt 13 sep 2017 12:10 door Francois129.
- Francois129
- [Francois129]
-
Onderwerp Auteur
30 aug 2017 15:32 #68473
door Francois129
Beste collega's,
De draaitafel had een totaal ander start/stopmechanisme dan de toestellen die ik op het net/forum/schematheek/NGG kon vonden.
Ik heb dan het mechanisme gedemonteerd en elk onderdeel onder de loep bekeken. Ik ben er zo bij uitgekomen dat van een plat bladveertje een nokje afgebroken was.
Ik heb dit ondertussen gerepareerd maar heb het nog niet terug gemonteerd omdat ik de draaitafel nog verder moeten proper maken.
Nu een volgende stap is een gepaste toonarm monteren.
Ik heb er 2 uit de periode van de draaitafel.
De eerste is een BTH gemarmerde bakeliet met EM cel.
De andere, was bij de draaitafel en is enkel een omhulsel zonder cel.
Ik zou dan ook graag weten welke cel in dit omhulsel hoort en hoe deze cel er in gemonteerd werd.
Vooraan de arm is er een gaatje in, waarschijnlijk voor het schroefje van de naald.
Graag info.
François
De draaitafel had een totaal ander start/stopmechanisme dan de toestellen die ik op het net/forum/schematheek/NGG kon vonden.
Ik heb dan het mechanisme gedemonteerd en elk onderdeel onder de loep bekeken. Ik ben er zo bij uitgekomen dat van een plat bladveertje een nokje afgebroken was.
Ik heb dit ondertussen gerepareerd maar heb het nog niet terug gemonteerd omdat ik de draaitafel nog verder moeten proper maken.
Nu een volgende stap is een gepaste toonarm monteren.
Ik heb er 2 uit de periode van de draaitafel.
De eerste is een BTH gemarmerde bakeliet met EM cel.
De andere, was bij de draaitafel en is enkel een omhulsel zonder cel.
Ik zou dan ook graag weten welke cel in dit omhulsel hoort en hoe deze cel er in gemonteerd werd.
Vooraan de arm is er een gaatje in, waarschijnlijk voor het schroefje van de naald.
Graag info.
François