Algemeen
pickup dual1210
20 nov 2016 20:40 - 20 nov 2016 20:41 #63573
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic pickup dual1210
Het probleem kan nog in de versterker zitten. Als er een extra aansluiting voor bijvoorbeeld bandrecorder of tuner aanwezig is, sluit daar dan eens een bron op aan (platenspeler, MP3 speler, CD speler o.i.d).
Klinkt het dan ook niet goed, dan de versterker nalopen.
Is er geen extra aansluiting, sluit dan de bron aan op de kabel die naar de platenspeler gaat.
Is het geluid nu wel goed, dan zit de fout in het element of naald. Zit de naald wel goed in het vorkje? Controleer ook de naalddruk.
4 gram is voor dit soort elementen prima.
Groeten,
Peter
Klinkt het dan ook niet goed, dan de versterker nalopen.
Is er geen extra aansluiting, sluit dan de bron aan op de kabel die naar de platenspeler gaat.
Is het geluid nu wel goed, dan zit de fout in het element of naald. Zit de naald wel goed in het vorkje? Controleer ook de naalddruk.
4 gram is voor dit soort elementen prima.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Laatst bewerkt 20 nov 2016 20:41 door peter1952. Reden: foutjes wegwerken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20 nov 2016 19:19 #63570
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic pickup dual1210
hallo vervolg van het kabeltje vervangen in de pickup arm
het kabeltje keurig ontvangen van cees super bedankt
ik heb het nieuwe kabeltje vast gesoldeerd aan het oude kabeltje half verwegen kwam het vast te zitten en ging los jammer wat nu
ik heb het oude kabeltje er uitgetrokken en het nieuwe er proberen door te schuiven van af de element kant zeg maar
dit ging vrij aardig van achteren kon ik hem met een pincet naar beneden sturen bij de scharnier zeg maar en van onderen op pikken dat was gelukt pff
toen alles weer netjes gesoldeert viel niet mee bij het element
maar netjes gelukt
pickup heeft nu weer 2 kanalen zeg maar
nog een probleem en dat is dat hij ontzettend schor klinkt ik heb de naald om gedraait maar dan is het helemaal niet om aan te horen zou de naald versleten zijn
ik weet niet wat de kenmerken zijn dat een naald versleten is kwa geluid
dus al heel eindje op geschoten
mvg arjen en nog wat fototjes
het kabeltje keurig ontvangen van cees super bedankt
ik heb het nieuwe kabeltje vast gesoldeerd aan het oude kabeltje half verwegen kwam het vast te zitten en ging los jammer wat nu
ik heb het oude kabeltje er uitgetrokken en het nieuwe er proberen door te schuiven van af de element kant zeg maar
dit ging vrij aardig van achteren kon ik hem met een pincet naar beneden sturen bij de scharnier zeg maar en van onderen op pikken dat was gelukt pff
toen alles weer netjes gesoldeert viel niet mee bij het element
maar netjes gelukt
pickup heeft nu weer 2 kanalen zeg maar
nog een probleem en dat is dat hij ontzettend schor klinkt ik heb de naald om gedraait maar dan is het helemaal niet om aan te horen zou de naald versleten zijn
ik weet niet wat de kenmerken zijn dat een naald versleten is kwa geluid
dus al heel eindje op geschoten
mvg arjen en nog wat fototjes
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
07 nov 2016 21:35 #63315
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic pickup dual1210
Stuur maar even een mail met hoeveel centimeter er in die arm gaat,
dan kan ik meer platendraaiers van nieuwe bekabeling voorzien.
dan kan ik meer platendraaiers van nieuwe bekabeling voorzien.

Cees- pa1dba
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm
07 nov 2016 21:29 #63313
door arjenm
mvg arjen meulmeester
hallo cees
ja dat zou geweldig zijn ik wil het graag van je overnemen
mvg arjen
ja dat zou geweldig zijn ik wil het graag van je overnemen
mvg arjen
mvg arjen meulmeester
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
07 nov 2016 21:03 #63310
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic pickup dual1210
Cees- pa1dba
07 nov 2016 20:25 #63309
door arjenm
mvg arjen meulmeester
hallo bedankt voor je reactie
ik heb het draadje met de ohm meter door gemeten hij is gewoon onderbroken heb hem gemeten van het plaatje achter het element tot bij die sleep contactjes het andere kabeltje is goed
dus ja als ik een goed kabeltje heb dan maak ik hem vast aan de oude en trek hem er door hij zit er lekker los in schuift heel gemakelijk
heeft iemand idee waar ik zon draad kan kopen
ik dacht van een oortje van een smartfoon maar die is te kort
alvast bedankt
gr arjen
ik heb het draadje met de ohm meter door gemeten hij is gewoon onderbroken heb hem gemeten van het plaatje achter het element tot bij die sleep contactjes het andere kabeltje is goed
dus ja als ik een goed kabeltje heb dan maak ik hem vast aan de oude en trek hem er door hij zit er lekker los in schuift heel gemakelijk
heeft iemand idee waar ik zon draad kan kopen
ik dacht van een oortje van een smartfoon maar die is te kort
alvast bedankt
gr arjen
mvg arjen meulmeester