Skip to main content
Algemeen

Spanning op gloeidraad U buizen te hoog?

Meer
20 okt 2015 03:33 #55663 door maarten
Dat kan prima kloppen. Vooral in Italië en Spanje zag je opvallend veel licentieproductie en/of nevenvestigingen van Amerikaanse bedrijven. ITT was de enige die als uitzondering door heel Europa zat, verder begon het in België al een beetje (Bell bijvoorbeeld) en werd het steeds meer als je naar het zuiden afzakte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 okt 2015 17:50 #55651 door Wilm
Dank Jan,

De platenspeler is als merk bovenop RCA. Maar het binnenwerk, op de motor, veel componenten staat gewoon Lesa .

Wilm

Meer
19 okt 2015 17:43 #55650 door Jan Bus
Dit is de mono-stereo schakelaar. Ik dacht dat alleen RCA platenspelers dat hadden, maar dus ook sommige Lesa modellen.

Groet, Jan
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wilm

Meer
19 okt 2015 17:36 - 19 okt 2015 17:43 #55649 door Wilm
Een up-date van de werkzaamheden aan de platenspeler/stereo versterker. De condensatoren zijn alle vervangen. De 100K weerstand tussen anode triode en schermrooster penthode was stuk, dit was bij beide versterkers, dus ook vervangen. Ik heb te weinig kennis om een oorzaak hiervoor te bedenken. Nieuwe metingen geven nu de juiste waarde voor de gloeispanning .De vorige keer heb ik waarschijnlijk toch verkeerd gemeten, sorry. Verder heb ik de 68 Ohm weerstand tussen de anode van de UY85 en het net vervangen door een 100 Ohm weerstand omdat dit in het buizenboek geadviseerd wordt.Als iemand opmerkingen/advies heeft op bijgevoegd schema dan hoor ik het graag.
Nog even een vraag: Waar dient het knopje (zie foto's )voor op de kop van het element? Het element is Lesa U2.

Wilm
Bijlagen:
Laatst bewerkt 19 okt 2015 17:43 door Wilm. Reden: bijlage schema niet ingevoegd

Meer
13 okt 2015 17:08 #55495 door Wilm
Ik heb nog een analoge multimeter.
Verder wacht ik op onderdelen om verder te gaan.
Volgende keer meer.

Wilm

Meer
13 okt 2015 00:35 #55485 door Cees
Maarten,
Dat is wel wissel stroom.
Veel digitale meters hebben geen wisselstroom bereiken.
Dus:
Wilm, daar wel even op letten.
Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wilm

Gemaakt door Kunena