Algemeen
Antenne splitter vraag
01 sep 2015 23:36 #54549
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Antenne splitter vraag
Zie mijn vorige posting. In mijn woning is de situatie zoals jij die wenst. Er is een goede kwaliteit coax gebruikt. Op de ene aftakking is de Ziggo signaaldoos aangesloten, werkt goed op internet, telefoon radio en tv (digitaal en analoog). Soms lichte ruis in het analoge FM-signaal. Maximum kabellengte 5 meter. Op de andere aftakking is de TV in de slaapkamer aangesloten. Kabellengte 12 meter en dat is kennelijk te veel ondanks de goede coax. Het kan goed gaan, maar het is op het randje. Uitproberen. Maar als het alleen om het doorsturen van een analoog-signaal gaat dan kan een goedkope antenne-versrker voldoende zijn om de zaak op te krikken.
Jan
Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2015 22:20 #54542
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Antenne splitter vraag
Peter, Het is niet voor mijn thuissituatie, ik heb KPN. Het is voor de bestuurskamer van de VvE van ons gebouw. Ik ga het gewoon maar even proberen. En ik zou inderdaad het analoge deel willen gebruiken. Het alternatief is een extra kabel aan laten leggen vanaf de verdeler, maar die staat 60 meter verderop en aansluiting op de huisaansluiting is ook een optie, maar is ook een meter of 40 ver weg.
01 sep 2015 21:55 #54540
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Antenne splitter vraag
Henk, vraag eens bij UPC zelf of die splitter bruikbaar is. UPC had (of heeft misschien nog) speciale splitters voor jouw doel.
Ik begrijp dus dat jij alleen het analoge deel wilt splitten.
Heeft jouw digitale tuner geen doorlussing voor gebruik bij bijvoorbeeld een videorecorder? Die uitgang zou je kunnen gebruiken.
Groeten,
Peter
Ik begrijp dus dat jij alleen het analoge deel wilt splitten.
Heeft jouw digitale tuner geen doorlussing voor gebruik bij bijvoorbeeld een videorecorder? Die uitgang zou je kunnen gebruiken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
01 sep 2015 21:17 #54538
door Henk van t Kruis
Beantwoord door Henk van t Kruis in topic Antenne splitter vraag
Het gebruik van de juiste goede materialen en gereedschappen is mij bekend en dat komt wel goed.
Waar het om gaat is misschien niet duidelijk. Er komt een aansluiting van UPC binnen, bekende groene aansluiting. Hierop is een UPC huisinstallatie op aangesloten met digitale TV, Internet en telefoon en het analoge signaal is ook nog aanwezig.
De vraag is; kan ik in de UPC kabel, voor de installatie die er achter hangt een splitter plaatsen en een UPC aftakking maken, zonder dat de bestaande aansluiting daar last van heeft en is de genoemde splitter dan de juiste.
Waar het om gaat is misschien niet duidelijk. Er komt een aansluiting van UPC binnen, bekende groene aansluiting. Hierop is een UPC huisinstallatie op aangesloten met digitale TV, Internet en telefoon en het analoge signaal is ook nog aanwezig.
De vraag is; kan ik in de UPC kabel, voor de installatie die er achter hangt een splitter plaatsen en een UPC aftakking maken, zonder dat de bestaande aansluiting daar last van heeft en is de genoemde splitter dan de juiste.
01 sep 2015 20:58 #54535
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Antenne splitter vaag
KabelTV gaat maar tot ongeveer 800 MHz, dus de eis tot 1 GHz is onzin. Vroegâh ging het tot 862 MHz maar met het in bedrijf nemen van LTE netwerken werd de kans op instraling veel te groot. Wel is Maurice's opmerking over cheapo coax waar. Ook worden Flutconnectors vaak errug slecht gemonteerd. Opschroefpluggen die geen contact maken met de afscherming is een vaak voorkomend euvel. Je kan het beste krimppluggen gebruiken maar niet iedereen heeft een geschikte tang.
Tjerk, 9ZZ
01 sep 2015 19:32 #54530
door MauriceH
Beantwoord door MauriceH in topic Antenne splitter vraag
En waar het héél vaak fout gaat.....
Goedkope Bouwmarkt Coaxkabel.!!!
Neem vooral die, gegarandeerd dat het niet werkt.
Men kope kwaliteit Coax die zowel Gevlochten als folie afscherming heeft.
Zorgvuldig de F-connector monteren zoals het hoort en die past op je Coax kabel.
Maak je kans dat je voorstel werkt.
Goedkope Bouwmarkt Coaxkabel.!!!
Neem vooral die, gegarandeerd dat het niet werkt.
Men kope kwaliteit Coax die zowel Gevlochten als folie afscherming heeft.
Zorgvuldig de F-connector monteren zoals het hoort en die past op je Coax kabel.
Maak je kans dat je voorstel werkt.