Algemeen
Antenne splitter vraag
01 sep 2015 17:43 - 01 sep 2015 17:48 #54528
door verbeek
Beantwoord door verbeek in topic Antenne splitter vraag
Henk,
Een paar jaar geleden ging een ca 10 jaar oude actieve analoge antenneversterker van Elro sterk ruisen. Tijd voor iets nieuws. Dat is deze Hirschmann GH41MX geworden. Deze is geschikt voor analoge en digitale (retour) signalen en heeft vier uitgangen van verschillend vermogen. Nu is er op zolder een strak en scherp beeld. Het kost wel wat (ca. €100,-) maar dan heb je ook een kwalitatief goede antenneversterker.
Ja, we kijken nog analoog, maar we zijn op de toekomst voorbereidt.
Gr. Paul
Een paar jaar geleden ging een ca 10 jaar oude actieve analoge antenneversterker van Elro sterk ruisen. Tijd voor iets nieuws. Dat is deze Hirschmann GH41MX geworden. Deze is geschikt voor analoge en digitale (retour) signalen en heeft vier uitgangen van verschillend vermogen. Nu is er op zolder een strak en scherp beeld. Het kost wel wat (ca. €100,-) maar dan heb je ook een kwalitatief goede antenneversterker.
Ja, we kijken nog analoog, maar we zijn op de toekomst voorbereidt.
Gr. Paul
Laatst bewerkt 01 sep 2015 17:48 door verbeek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31 aug 2015 23:22 #54506
door Jan Bus
Beantwoord door Jan Bus in topic Antenne splitter vraag
Ik heb al jaren zo'n splitter in de meterkast en is geplaatst door de vorige bewoners. Op telefoon en internet geen problemen; modem staat in de meterkast. Ook de TV in de huiskamer werkt goed (digitaal en HD, enz); deze aansluiting is op 5 meter van de meterkast. Maar de tv in de slaapkamer doet het niet goed: sneeuwerig op analoog en blokvorming op digitaal.
Jan
Jan
31 aug 2015 23:02 #54505
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Antenne splitter vraag
Henk K,
Ik kan mij nog herinneren dat UPC, toen ik daar internet en tel van had
dat daar ook een simpel splittertje bij was geleverd.
Ik heb toen de groene buiten coax direct op dat splittertje aangesloten.
Dus de oude doos verwijdert. En het werkte zo goed.
Maar ik weet niet of je dat bedoeld.
Cees.
Ik kan mij nog herinneren dat UPC, toen ik daar internet en tel van had
dat daar ook een simpel splittertje bij was geleverd.
Ik heb toen de groene buiten coax direct op dat splittertje aangesloten.
Dus de oude doos verwijdert. En het werkte zo goed.
Maar ik weet niet of je dat bedoeld.
Cees.
Minder
Meer
31 aug 2015 20:45 - 31 aug 2015 20:45 #54500
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Antenne splitter vraag
Gewoon probéren en het resultaat afwachten.
Geen geld aan uitgeven, ik moet nog ergens 'n dergelijk ding hebben liggen en als je 'm hebben wilt merk ik 't wel
De kans op een sof schat ik nogal hoog in
Nico
Geen geld aan uitgeven, ik moet nog ergens 'n dergelijk ding hebben liggen en als je 'm hebben wilt merk ik 't wel
De kans op een sof schat ik nogal hoog in
Nico
Laatst bewerkt 31 aug 2015 20:45 door Ouwe Schipper.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
31 aug 2015 20:08 #54498
door Henk van t Kruis
Antenne splitter vraag werd gestart door Henk van t Kruis
Situatie.
UPC inkomende kabel en aangesloten op een huisinstallatie met RTV en digitale televisie en telefoon.
Vraag
Ik zou graag de kabel van een splitter voorzien voor deze het huis binnenkomt, dus rechtstreeks op de kabel. Is de hieronder genoemde spiltter dan een goede oplossing. Ik wilde een splitter plaatsen tot 5-900mHZ en volgens de deskundige moet het 5-1000 Mhz. Ik zou graag jullie visie horen.
UPC inkomende kabel en aangesloten op een huisinstallatie met RTV en digitale televisie en telefoon.
Vraag
Ik zou graag de kabel van een splitter voorzien voor deze het huis binnenkomt, dus rechtstreeks op de kabel. Is de hieronder genoemde spiltter dan een goede oplossing. Ik wilde een splitter plaatsen tot 5-900mHZ en volgens de deskundige moet het 5-1000 Mhz. Ik zou graag jullie visie horen.