Algemeen
Gehoor
01 mrt 2015 21:35 - 01 mrt 2015 21:51 #51107
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Tussen de 12,5 en 13 Khz ben ik gestopt, werd er gek van en de hond vluchtte naar boven :woohoo:
Deze heb ik nog niet nodig bigfun
Deze heb ik nog niet nodig bigfun
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 01 mrt 2015 21:51 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
01 mrt 2015 21:25 #51106
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Gehoor
Ik voel mij na deze test GEHOOR GESTOORD.
01 mrt 2015 20:56 #51104
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Ja, ik ken iemand die altijd zijn handen achter zijn oren hield om iets goed te horen :lol: :lol: .
Ik merk overduidelijk dat het vooral bij de hoge tonen uitmaakt hoe ik mijn hoofd draai.
Ik hoor echter ook de tekortkomingen van het geluidssysteem van mijn computer. Bij ongeveer 2500 Hz. is een zeer duidelijk verschijnsel hoorbaar dat op resonantie lijkt. Zou natuurlijk aan mijn oren kunnen liggen, maar ik hoor het niet bij gebruik van een toongenerator en een luidspreker.
Groeten,
Peter
Ik merk overduidelijk dat het vooral bij de hoge tonen uitmaakt hoe ik mijn hoofd draai.
Ik hoor echter ook de tekortkomingen van het geluidssysteem van mijn computer. Bij ongeveer 2500 Hz. is een zeer duidelijk verschijnsel hoorbaar dat op resonantie lijkt. Zou natuurlijk aan mijn oren kunnen liggen, maar ik hoor het niet bij gebruik van een toongenerator en een luidspreker.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
01 mrt 2015 20:49 - 01 mrt 2015 20:58 #51103
door Huub
Ik denk dat het oor Formaat ook uit maakt .?
Men kan blij wezen met 10.11. KHZ op leeftijd en de DB maakt ook uit
grote Flap oren dus handen achter de oren
Dat is gewoon beter horen
huub
Men kan blij wezen met 10.11. KHZ op leeftijd en de DB maakt ook uit
grote Flap oren dus handen achter de oren
Dat is gewoon beter horen
huub
Laatst bewerkt 01 mrt 2015 20:58 door Huub.
01 mrt 2015 19:30 #51101
door antoine
Nav de opmerking van Henk: "boven de 5200 Hz hoor ik toch al niets meer"
Welke frequenties horen we nog? Met deze site (er zijn talloze sites met freq generatoren) kan je op een eenvoudige manier je gehoor testen op frequentie, zonder rekening te houden met het niveau (dB). Opletten dus om je luidsprekers niet te oversturen! www.audionotch.com/app/tune/
Welke frequenties horen we nog? Met deze site (er zijn talloze sites met freq generatoren) kan je op een eenvoudige manier je gehoor testen op frequentie, zonder rekening te houden met het niveau (dB). Opletten dus om je luidsprekers niet te oversturen! www.audionotch.com/app/tune/
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hkruis