Algemeen
Gehoor
02 mrt 2015 15:12 #51130
door verbeek
Behalve dat je gehoor slechter wordt in de vorm van hoge tonen verlies, bestaat er ook nog tinnitus, je weet wel dat er fluittoon in je oor aanwezig is. Zachte geluiden kan je dan niet meer onderscheiden. Vertaald naar elektronica, kan je zeggen dat de signaal/ruisverhouding wat aan de hoge kant is.
Je hoort het wel, maar verstaat het niet. Zeker in een rumoerige omgeving, maar ook als meerdere personen een gesprek voeren wordt de verstaanbaarheid een uitdaging.
Ach, zo heeft ieder wel wat en moet je het leven nemen zoals het is.
Zoo is 't leev'n, zeggen ze hier......
Gr. Paul
Je hoort het wel, maar verstaat het niet. Zeker in een rumoerige omgeving, maar ook als meerdere personen een gesprek voeren wordt de verstaanbaarheid een uitdaging.
Ach, zo heeft ieder wel wat en moet je het leven nemen zoals het is.
Zoo is 't leev'n, zeggen ze hier......
Gr. Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02 mrt 2015 14:24 - 02 mrt 2015 14:24 #51129
door Bert Kn
Jan,
Toen ik in 1973 bij defensie begon was het slecht met de gehoorbescherming gesteld.
Van die wegwerp watten oordoppen lijkend op het filter van een sigaret.
Met name bij de oudere collega's van de cavalerie en artillerie merkte je dat ze schiet doof waren zoals we dat noemde.
Bij de Heinz fabriek hier waar ik vakantie werk deed was het niet beter, zonder gehoorbescherming tussen draaiende machines en lopende banden.
Van ARBO wetten zoals we ze nu kennen was er nog geen sprake.
Na mijn eerste schietoefening bij defensie heb ik toen een verzoekje ingediend om eigen gehoorbescherming te mogen gebruiken en deze toen aangeschaft.
@ Huub,
Ik zat bij de verbindingsdienst van de kanonskogel had ik geen last :lol:
Mvg.
Bert
Met dank aan defensie voor de slechte gehoorbescherming
Jan,
Toen ik in 1973 bij defensie begon was het slecht met de gehoorbescherming gesteld.
Van die wegwerp watten oordoppen lijkend op het filter van een sigaret.
Met name bij de oudere collega's van de cavalerie en artillerie merkte je dat ze schiet doof waren zoals we dat noemde.
Bij de Heinz fabriek hier waar ik vakantie werk deed was het niet beter, zonder gehoorbescherming tussen draaiende machines en lopende banden.
Van ARBO wetten zoals we ze nu kennen was er nog geen sprake.
Na mijn eerste schietoefening bij defensie heb ik toen een verzoekje ingediend om eigen gehoorbescherming te mogen gebruiken en deze toen aangeschaft.
@ Huub,
Ik zat bij de verbindingsdienst van de kanonskogel had ik geen last :lol:
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 02 mrt 2015 14:24 door Bert Kn.
02 mrt 2015 11:03 #51126
door Huub
Het is ook nog zo
Dat als je ouder bent dan krijg je meestal een
Te hogen bloed druk ik heb daar ook wat voor endat gaat goed
Maar als het toch te hoog is Dan hoor je sissen en fluitjes
Bij het gehoor .Maar ik kan het ook wel meten
met een goede transistor versterker met een dure philips HIFI
hoofd telefoon . En met de toongenerator .PM 5164 sweep deze gaat behoorlijk hoog
Van nul tot 100 KHZ .en dan met 3/5 DB uitgestuurt in de
versterker en ook gelijk aangesloten de Ferkwentie teller dan kan ik gelijk zien
Wat de afgiften is . .Men kan de DB meter ook gelijk aan sluiten
Want de D.B insturing maakt ook uit en de versterker volummen
Maar het moet wel allemaal van HIFI aluren zijn .
Ik zou het zelf wel kunnenn meten .
Maar ik geloof voor mijn zelf circa 10 kHz mischien iets meer MAAAR soms dan
Dat maakt de Status van de man uit
Huub
Dat als je ouder bent dan krijg je meestal een
Te hogen bloed druk ik heb daar ook wat voor endat gaat goed
Maar als het toch te hoog is Dan hoor je sissen en fluitjes
Bij het gehoor .Maar ik kan het ook wel meten
met een goede transistor versterker met een dure philips HIFI
hoofd telefoon . En met de toongenerator .PM 5164 sweep deze gaat behoorlijk hoog
Van nul tot 100 KHZ .en dan met 3/5 DB uitgestuurt in de
versterker en ook gelijk aangesloten de Ferkwentie teller dan kan ik gelijk zien
Wat de afgiften is . .Men kan de DB meter ook gelijk aan sluiten
Want de D.B insturing maakt ook uit en de versterker volummen
Maar het moet wel allemaal van HIFI aluren zijn .
Ik zou het zelf wel kunnenn meten .
Maar ik geloof voor mijn zelf circa 10 kHz mischien iets meer MAAAR soms dan
Dat maakt de Status van de man uit
Huub
02 mrt 2015 10:17 #51125
door Johannes
Hallo beste Huub,
Ik herken maar al te goed wat je daar zegt. Als je een gratis APK voor de auto laat uitvoeren
bij een bandenfirma weet je van te voren dat jouw banden niet meer door de keuring komen.
Daarom laat ik mijn Volkswagen elk jaar bij een officiële VW dealer keuren en mijn VW dealer keurt mijn auto gewoon eerlijk en als er iets aan mankeert dan is het gewoon terecht.
Groeten, Hans
Ik herken maar al te goed wat je daar zegt. Als je een gratis APK voor de auto laat uitvoeren
bij een bandenfirma weet je van te voren dat jouw banden niet meer door de keuring komen.
Daarom laat ik mijn Volkswagen elk jaar bij een officiële VW dealer keuren en mijn VW dealer keurt mijn auto gewoon eerlijk en als er iets aan mankeert dan is het gewoon terecht.
Groeten, Hans
02 mrt 2015 10:16 - 02 mrt 2015 10:18 #51124
door Jan Bus
Ik ben lawaaidoof en heb een flinke dip in het gebied 2500 tot 8000 Herz. Daarboven wordt het iets beter om er bij 11 kHz definitief mee op te houden. Met dank aan defensie voor de slechte gehoorbescherming. Het meest hinderlijke is dat de verstaanbaarheid van spraak achteruit gaat, omdat je medeklinkers, zoals pp en sis-klanken niet meer hoort. Bovendien wint het sterkste geluid en maskeert zwakke geluiden. Zo hoor ik hoge tonen in muziek niet, omdat ze overstemd worden door sterkere middentonen. Toch kan ik bij een gehoortest of met een toongenerator 10 kHz duidelijk horen.
De gehoortesten op beurzen en markten enz. zijn inderdaad bagger. Als ik daar een test doe, dan hoor ik gewoon niets. Een paar jaar geleden kon je online een gehoortest doen op je computer. Volgens die test was ik niet doof.
Persoonlijk vind ik die test die je in het ziekenhuis doet bij een KNO-arts het meest betrouwbaar en ik heb er heel wat gehad.
Wanneer je weinig of geen hoge tonen meer hoort, kun je de weergave-kwaliteit van middentonen beter beoordelen op vervorming.
Jan
De gehoortesten op beurzen en markten enz. zijn inderdaad bagger. Als ik daar een test doe, dan hoor ik gewoon niets. Een paar jaar geleden kon je online een gehoortest doen op je computer. Volgens die test was ik niet doof.
Persoonlijk vind ik die test die je in het ziekenhuis doet bij een KNO-arts het meest betrouwbaar en ik heb er heel wat gehad.
Wanneer je weinig of geen hoge tonen meer hoort, kun je de weergave-kwaliteit van middentonen beter beoordelen op vervorming.
Jan
Laatst bewerkt 02 mrt 2015 10:18 door Jan Bus. Reden: fout
02 mrt 2015 09:34 - 02 mrt 2015 09:35 #51123
door Huub
Nou ik ben wel eens zo,n wagen binne gestapt
Die op de markt staan van die Winkels of gehoor toestellen Firma
Nou je word regelrecht als doof verklaart KASSA .
Ik ben lachend weg gegaan Ja Ja gratis testen ?
Het was vroeger ZOO dat als De KAT de trap oploopt
Dan Hoorde ik dat geloof mij maar .
Huub
Die op de markt staan van die Winkels of gehoor toestellen Firma
Nou je word regelrecht als doof verklaart KASSA .
Ik ben lachend weg gegaan Ja Ja gratis testen ?
Het was vroeger ZOO dat als De KAT de trap oploopt
Dan Hoorde ik dat geloof mij maar .

Huub
Laatst bewerkt 02 mrt 2015 09:35 door Huub.