Skip to main content
Algemeen

Pick up/Element ideën voor gebruik op gitaar

Meer
26 nov 2014 16:33 #48341 door PE9ZZ
Dan moet je het membraan wel wegslopen anders heb je nog altijd dezelfde effecten als met piezo. Klein relaisje zonder anker wellicht?

Tjerk, 9ZZ

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
26 nov 2014 15:49 #48338 door Huub
Zijn er geen Microfoon elemente die het ook doen ?
kristal of dyn . met trafo
Huub

Meer
26 nov 2014 15:43 - 26 nov 2014 15:54 #48337 door Ben Dijkman
Een paar weken geleden heb ik 2 (volgens de oude Amerikaanse traditie zelfbouw) gitaren gebouwd :
Met een sigarenkist als body en verder zoveel mogelijk onderdelen die je in elke rommelbak of garage tegen kunt komen..

De hals loopt daarin helemaal door tot het einde van de kist.
Als ik daar een standaard gitaarelement in zou willen zetten moet ik de hals in de kist
gevaarlijk diep uithakken met zeer grote kans op breuk of kromtrekken.

Daarover mijn vragen:

Is er een mogelijkheid om de trillingen van (metalen)snaren van een gitaar op te pikken met een (soort )element dat niet dieper is dan 4 a 5 mm?
De normale pick up's(elementen) voor gitaar zijn nml veel dieper dus in mijn geval niet bruikbaar.
Met een Piëzo element (heb ik er nu ingezet)gaat het heel aardig maar er komt erg veel "rommel" mee naar je versterker.
Elke aanraking van de kast of hals wordt met een Piézo nml (ongewenst )even hard mee versterkt.

Misschien is dat te beperken door meerdere piëzo's op een bepaalde manier te schakelen?
Wanneer krijg je de meeste output met meerder Piezo's? :
Door ze in Serie ?(fase omdraaien?) of juist parallel? (fase omdraaien?) te schakelen ?

OF heeft iemand een goed alternatief idee om een hele dunne (liefst zelf te fabrieken) elementjes te maken die alleen op de snaren reageren maar mogelijk verbazend goed kunnen werken??.
E.e.a mag best wat oversturen want de input gaat naar een buizenversterker en scheuren mag;)
E.e.a moet wel basic(knullig desnoods) blijven.
Ik zoek dus geen modern dun stripje waar dan weer een boel elektronica achter moet om toch maar aan een beetje uitgang power te komen .(Die zijn genoeg te koop, maar zijn veel te modern voor mijn doel)

Ideeën zijn zeer welkom.

Handtekening
Laatst bewerkt 26 nov 2014 15:54 door Ben Dijkman.

Gemaakt door Kunena