Algemeen
Wat voor condensator is dit
Minder
Meer
27 apr 2013 18:51 - 27 apr 2013 18:54 #31379
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Wat voor condensator is dit
De functie is een ontstoorcondensator plus buffercondensator voor de trilleromvormer. Zit parallel over de 6 volt voedingsspanning; de seriespoeltjes S14 en S22 die voor ontstoring zorgen zouden de stroom naar de triller teveel dempen. De kombinatie van die spoeltjes met C30,C35,C36 en C37 dient voor het dempen van de storingen die van allerlei zijden kunnen komen: de dynamo (in de tijd van de buizenradio's in auto's werkte die nog met koolborstels) diverse motortjes (ventilator, ruitewisser) de ontsteking en in de radio de triller zelf. Is meestal een kombinatie van een elco en een gewone condensator. Waarom die zo getekend staat weet ik geen verklaring voor
Nico
EDIT
Sorry Jac
Maar met een synchroontriller die ook voor gelijkrichten dient kun je de voedingsspanning niet ompolen. Dan zou de hoogspanning óók negatief worden. Een bipolaire elco is hier dus zinloos
N.
Nico
EDIT
Sorry Jac
Maar met een synchroontriller die ook voor gelijkrichten dient kun je de voedingsspanning niet ompolen. Dan zou de hoogspanning óók negatief worden. Een bipolaire elco is hier dus zinloos
N.
Laatst bewerkt 27 apr 2013 18:54 door Ouwe Schipper.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
27 apr 2013 18:46 #31377
door Jac Janssen
27 apr 2013 18:37 - 27 apr 2013 18:42 #31376
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Wat voor condensator is dit werd gestart door arjenm
Hallo, ik ben mijn philips autoradio n3x84v aan het repareren
Nu zit er een c in die mij niet bekent is c34 50 mf zie foto schema .op het schema is hij 2x open betekent. Ik bedoel allebei de vlakjes open getekent. Een Elco 1 vakje open 1 vakje dicht getekend : huh
Er zitten 2 aan sluitingen voor op en 1 achter op zie de grijze c op de foto
Wie weet wat dit voor een c is
Gr. Arjen
Nu zit er een c in die mij niet bekent is c34 50 mf zie foto schema .op het schema is hij 2x open betekent. Ik bedoel allebei de vlakjes open getekent. Een Elco 1 vakje open 1 vakje dicht getekend : huh
Er zitten 2 aan sluitingen voor op en 1 achter op zie de grijze c op de foto
Wie weet wat dit voor een c is
Gr. Arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Laatst bewerkt 27 apr 2013 18:42 door arjenm.