Algemeen
Philips AG9000
04 apr 2013 19:31 - 04 apr 2013 20:14 #30477
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic Philips AG9000
Hoi Henk, bedankt voor je hulp ik ga van het weekeind er mee aan de slagje hoort er weer van
Gr. Arjen
Gr. Arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
Laatst bewerkt 04 apr 2013 20:14 door arjenm.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
04 apr 2013 18:48 #30476
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips AG9000
Als je een AG9000 hebt zitten er 3 stuks EZ40 in, althans in de Duitse versie die op RM.org staan. het schema is dan weer vermeld met EZ80.
Ik heb gezien dat er nog een paar afwijkingen zijn. Ik zal morgen in ieder geval de andere schema's er eens bijzoeken. De opmerkingen hieronder zijn gebaseerd op het schema dat je nu gebruikt.
Het gaat lukken.
Je hebt 3 voedings elko's
C22 = 2 x 50uF parallel geschakeld , de voeding gaat naar de eindbuizen 2 x EL81 Op de aansluitng van de Elco moet 300 VDC (= ook pin7 van de EZ80, B8) aanwezig zijn. Op pin 2 en 6 van B8 moet je een vrij hoge wisselspanning meten.
C23 = 2 x 50uF parallel geschakeld, de voeding gaat naar de voorversterker B5 op pin 2 van deze buis moet je 185 VCD volt meten.
C24 = 2 x 50uF parallel echter met een weerstand tussen de beide aansluitingen van de elco.
Soldeer de afgaande bedrading van de elco's C22 en C23 los, dus de bedrading vanaf pin7 van de EZ40 buizen blijven aangesloten.
C24 en B10 lijken voorlopig in orde, dus die even niet.
Meet je nu een spanning op de Elco C22 en C23,
Nee, wissel dan B10 eens met B8 en B9, nu wel spanning op de elco's
Nee, Meet de wisselspanning op de buisvoeten op pin 2 en 6, indien afwezig, probleem met de trafo of de weerstanden die ervoor zitten.
Zet al je meetwaarden in een tabelletje en we horen je weer
Ik heb gezien dat er nog een paar afwijkingen zijn. Ik zal morgen in ieder geval de andere schema's er eens bijzoeken. De opmerkingen hieronder zijn gebaseerd op het schema dat je nu gebruikt.
Het gaat lukken.
Je hebt 3 voedings elko's
C22 = 2 x 50uF parallel geschakeld , de voeding gaat naar de eindbuizen 2 x EL81 Op de aansluitng van de Elco moet 300 VDC (= ook pin7 van de EZ80, B8) aanwezig zijn. Op pin 2 en 6 van B8 moet je een vrij hoge wisselspanning meten.
C23 = 2 x 50uF parallel geschakeld, de voeding gaat naar de voorversterker B5 op pin 2 van deze buis moet je 185 VCD volt meten.
C24 = 2 x 50uF parallel echter met een weerstand tussen de beide aansluitingen van de elco.
Soldeer de afgaande bedrading van de elco's C22 en C23 los, dus de bedrading vanaf pin7 van de EZ40 buizen blijven aangesloten.
C24 en B10 lijken voorlopig in orde, dus die even niet.
Meet je nu een spanning op de Elco C22 en C23,
Nee, wissel dan B10 eens met B8 en B9, nu wel spanning op de elco's
Nee, Meet de wisselspanning op de buisvoeten op pin 2 en 6, indien afwezig, probleem met de trafo of de weerstanden die ervoor zitten.
Zet al je meetwaarden in een tabelletje en we horen je weer
Henk van 't Kruis
04 apr 2013 17:56 #30475
door arjenm
mvg arjen meulmeester
Hoi René heb ik hoor het schema ik zie nu wel dat het schema aangeeft ez80 eindbuizen in de mijne zitten ez40 buizen
Gr. Arjen
Gr. Arjen
mvg arjen meulmeester
04 apr 2013 17:40 #30474
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips AG9000
Hallo Arjen
heb je het schema?
www.hksservices.nl/nvhr/Philips_AG9000.pdf
daar kun je de spanningen op aflezen
zie je ook hoe het e.a werkt en geschakelt is
anders blijf je gissen
succes
René Daemen
heb je het schema?
www.hksservices.nl/nvhr/Philips_AG9000.pdf
daar kun je de spanningen op aflezen
zie je ook hoe het e.a werkt en geschakelt is
anders blijf je gissen
succes
René Daemen
René Daemen
04 apr 2013 17:31 #30473
door arjenm
mvg arjen meulmeester
Hoi, de variac op 220 v dan meet ik op Elio die aan de zijkant staat ook 210 volt op die zelfde Elco op de andere pen 150 volt
Op de andere 2 Elio,, 0 volt bij deze twee Elio,s zijn de pennen aan elkaar gemaakt zodat ze 100 micro faraad zijn maar er komt geen spanning op
Ik heb de capaciteit gemeten die is goed wel met aangesloten draden
Ik snap het nu even niet meer als ik de gelijk richt buizen een voor een er in doe dat maakt niet uit :banghead:
Gr. Arjen en alvast bedankt weer
Op de andere 2 Elio,, 0 volt bij deze twee Elio,s zijn de pennen aan elkaar gemaakt zodat ze 100 micro faraad zijn maar er komt geen spanning op
Ik heb de capaciteit gemeten die is goed wel met aangesloten draden
Ik snap het nu even niet meer als ik de gelijk richt buizen een voor een er in doe dat maakt niet uit :banghead:
Gr. Arjen en alvast bedankt weer
mvg arjen meulmeester
04 apr 2013 04:09 #30458
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Philips AG9000
Nog even een vraagje, Wat zijn de meet resultaten op de voedingselco's als alleen de 3 EZ80 buizen er in zitten en er volledige spanning op gezet wordt, dus zonder de andere buizen. Dit omdat het natuurlijk ook mogelijk is dat er een gelijkricht buis defect is. Dan deze ook eens 1 voor 1 testen op volledige spanning.
Zonder belasting zullen de gemeten spanningen wel wat hoger liggen dan in het schema is aangegeven.
Henk
Zonder belasting zullen de gemeten spanningen wel wat hoger liggen dan in het schema is aangegeven.
Henk
Henk van 't Kruis