Skip to main content
Algemeen

Philips AG9000

Meer
03 apr 2013 19:57 #30455 door arjenm
Beantwoord door arjenm in topic Philips AG9000
Hoi henk Oké bedankt ik ga het proberen je horen er weer van
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
03 apr 2013 18:19 #30452 door admin
Beantwoord door admin in topic Philips AG9000
Misschien geeft 1 buis problemen, dus buizen er 1 voor 1 inzetten en uitproberen. 1 buis erin en draai de spanning nu gewoon maar op. Als dat goed gaat, dan de volgende, enz. Als er 1 buis problemen geeft kun je daarvan uit verder zoeken.

Henk

Henk van 't Kruis

Meer
03 apr 2013 16:58 #30448 door arjenm
Hallo ,toch wat problemen met spanning op voeren alleen met de gelijkricht buizen er in gaat het goed de gelijkricht Elio,s komen dan ook boven de 100volt schaal verlichting begint ook te gloeien
Maar zodra ik de rest van de buizen er in doe en ga ik de spanning op voeren tot 150 volt komen de gelijkricht Elio,s niet verder dan 25 volt schaal verlichting gaat ook niet gloeien wat izou dat kunnen zijn ik durf de spanning er niet lang op te laten staan
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft

Meer
01 apr 2013 19:22 #30393 door arjenm
Oké Henk ga ik doen, het zijn inderdaad milivolts ik had daar niet op gelet
Je hoort het vervolg wel weer
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

Meer
01 apr 2013 19:14 #30391 door admin
Beantwoord door admin in topic Philips AG9000
Hallo Arjen,

een kleine wisselspanning blijft er altijd wel op staan, maar dat zit in de millivolts, heb je de meter goed afgelezen op wisselspanningbereik. Voer die variac gewoon op naar 160 volt en voel of de Elco's niet warm worden. Meestal gaat het in deze versterker wel goed.

Henk

Henk van 't Kruis

Meer
01 apr 2013 18:09 #30387 door arjenm
Hoi ben hem voorzichtig aan het opstarten variac staat inmiddels op 70 volt het voltage aan de afvlak Elio,s zit op 50 volt gelijkspanning
Als ik mijn multimedia meter op wissel spanning zet meet ik de zelfde spanning dit vind ik vreemd er mag daar toch geen wisselspaning staan :cheer:
Gr. Arjen

mvg arjen meulmeester

Bijlagen:

Gemaakt door Kunena