Radio's van 1950 tot 1970
erres KY515 brom
24 mrt 2013 08:36 - 24 mrt 2013 08:38 #30070
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic erres KY515 brom
hoi henk, het is inderdaad productie tot 2000 ,
ik heb in middele de voedings elco er uit op de behuizing staat dat er 2 van 50 microf in zitten
op schema zie ik er 2 van 50 en 1 van 100 maar wel opm de behuizing 3 aan sluitingen
ik denk dat grijs de min van de elco,s is en dat die van 100 op het cgassis zit klopt dat of zie ik het verkeert
zie schema in bijlage het is hier helemaal wit buiten dus lekker binnedn vandaag
alvast bedankt gr arjen
ik heb in middele de voedings elco er uit op de behuizing staat dat er 2 van 50 microf in zitten
op schema zie ik er 2 van 50 en 1 van 100 maar wel opm de behuizing 3 aan sluitingen
ik denk dat grijs de min van de elco,s is en dat die van 100 op het cgassis zit klopt dat of zie ik het verkeert
zie schema in bijlage het is hier helemaal wit buiten dus lekker binnedn vandaag
alvast bedankt gr arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
Laatst bewerkt 24 mrt 2013 08:38 door arjenm. Reden: bijlage
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
24 mrt 2013 08:14 #30068
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic erres KY515 brom
Goedemorgen Arjen,
De brom kan inderdaad heel goed veroorzaakt worden door lekke voedings elko's. Ik vroeg mij af wel productie nummer je hebt, is dat boven of onder nummer 2000.
Henk
De brom kan inderdaad heel goed veroorzaakt worden door lekke voedings elko's. Ik vroeg mij af wel productie nummer je hebt, is dat boven of onder nummer 2000.
Henk
23 mrt 2013 19:20 #30052
door Cees
Beantwoord door Cees in topic erres KY515 brom
Arjen,
Inderdaad niet lang aan laten staan die radio.
Eerst de gelijkrichter of gelijkrichtbuis testen en de afvlak en buffer elco
in de voeding. Pas als deze dingen echt zeker weten goed in orde zijn, verder zoeken.
Massa verbindingen en contacten na zien.
Succes en vr gr Cees.
Inderdaad niet lang aan laten staan die radio.
Eerst de gelijkrichter of gelijkrichtbuis testen en de afvlak en buffer elco
in de voeding. Pas als deze dingen echt zeker weten goed in orde zijn, verder zoeken.
Massa verbindingen en contacten na zien.
Succes en vr gr Cees.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm
23 mrt 2013 19:13 - 23 mrt 2013 19:19 #30050
door arjenm
mvg arjen meulmeester
erres KY515 brom werd gestart door arjenm
hallo mensen ,
ben aan een erres ky515 bezig ik heb hem weer een beetje aan de praat maar er zit een harde brom in waar kan ik dit het beste in zoeken want ik durf er niet zolang spanning op te laten staan ben bang dat er wat kapot gaat met zon brom
ik denk zelf aan de afvlak elco,s !!!
alvast bedankt
gr arjen
ben aan een erres ky515 bezig ik heb hem weer een beetje aan de praat maar er zit een harde brom in waar kan ik dit het beste in zoeken want ik durf er niet zolang spanning op te laten staan ben bang dat er wat kapot gaat met zon brom
ik denk zelf aan de afvlak elco,s !!!
alvast bedankt
gr arjen
mvg arjen meulmeester
Laatst bewerkt 23 mrt 2013 19:19 door arjenm.