Algemeen
634C vraagjes
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 mrt 2013 21:33 #29177
door Marc
Beantwoord door Marc in topic 634C vraagjes
Hallo Cees ,
Dank u wel voor de tip/advies .
Ik zou het niet weten met die aardlus ....
Wel ben ik zoekende naar duidelijke fotos van de onderkant en dan met name het gedeelte waar de 1 2 3 schakelaar want daar zijn alle draden veranderd en of weg geknipt en nu heb ik dus geen goede foto kunnen vinden van deze radio .
Zou de 634A hetzelfde aangesloten zitten op de 1 2 3 schakelaar ?
Als dit zo is kan ik van een goede verzamelaar de radio uitkasten en de onderkant bekijken en mijn 634C terug proberen te bouwen .
wie o wie kan mij helpen .
Alvast reuze bedankt
Dank u wel voor de tip/advies .
Ik zou het niet weten met die aardlus ....
Wel ben ik zoekende naar duidelijke fotos van de onderkant en dan met name het gedeelte waar de 1 2 3 schakelaar want daar zijn alle draden veranderd en of weg geknipt en nu heb ik dus geen goede foto kunnen vinden van deze radio .
Zou de 634A hetzelfde aangesloten zitten op de 1 2 3 schakelaar ?
Als dit zo is kan ik van een goede verzamelaar de radio uitkasten en de onderkant bekijken en mijn 634C terug proberen te bouwen .
wie o wie kan mij helpen .
Alvast reuze bedankt
Onderwerp is gesloten.
04 mrt 2013 21:05 #29174
door Cees
Beantwoord door Cees in topic 634C vraagjes
Er zou misschien een aard lus in die radio zijn ingeslopen door de nu anders als
origineel lopende bedrading. Eerst dus maar eens zien wat die radio gaat doen als
de schakelaar er weer in zit. Daarna eventueel verder zoeken naar de oorzaak.
Succes en vr gr Cees.
origineel lopende bedrading. Eerst dus maar eens zien wat die radio gaat doen als
de schakelaar er weer in zit. Daarna eventueel verder zoeken naar de oorzaak.
Succes en vr gr Cees.
Onderwerp is gesloten.
- Marc
- [Marc]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
04 mrt 2013 12:59 #29161
door Marc
Beantwoord door Marc in topic 634C vraagjes
Goedenmiddag heren en dames ,
Van het weekend een C8 tube omgesoldeerd in de voet van een 1928 tube en werkt ....
Nu dus verder met het zoeken naar de brom .
Ik heb een variac en daaruit komen de voedingsdraden die heb ik aangesloten op een gelijkrichtcel vierkant blokje met 4 aansluitingen 2X~ en 1 X + en 1 X - en over de + en - een elko van 450 volt 100Uf gezet maar de brom blijft iemand enig idee ?
Alles in de radio is vervangen en heb alles nu 3 keer nagemeten en klopt met de fabrieks opgave dus ik vermoed dat de variac de oorzaak kon zijn....
Nu heb ik mijn andere varia gepakt en wat denk je weer hetzelfde ...
Wie o wie ..
Tevens geen reactie gekregen of iemand foto,s heeft van de onderkant van de loop van de draden naar de 1 2 3 schakelaar die daar gemonteerd zit die is kapot en gedeeltelijk weg ik heb een andere en wil die aansluiten maar welke draden horen waar want alles is weg geknipt en ergens aan gesoldeerd .
Wie o wie heeft er duidelijke foto.
Mijn dank is groot ...
Van het weekend een C8 tube omgesoldeerd in de voet van een 1928 tube en werkt ....
Nu dus verder met het zoeken naar de brom .
Ik heb een variac en daaruit komen de voedingsdraden die heb ik aangesloten op een gelijkrichtcel vierkant blokje met 4 aansluitingen 2X~ en 1 X + en 1 X - en over de + en - een elko van 450 volt 100Uf gezet maar de brom blijft iemand enig idee ?
Alles in de radio is vervangen en heb alles nu 3 keer nagemeten en klopt met de fabrieks opgave dus ik vermoed dat de variac de oorzaak kon zijn....
Nu heb ik mijn andere varia gepakt en wat denk je weer hetzelfde ...
Wie o wie ..
Tevens geen reactie gekregen of iemand foto,s heeft van de onderkant van de loop van de draden naar de 1 2 3 schakelaar die daar gemonteerd zit die is kapot en gedeeltelijk weg ik heb een andere en wil die aansluiten maar welke draden horen waar want alles is weg geknipt en ergens aan gesoldeerd .
Wie o wie heeft er duidelijke foto.
Mijn dank is groot ...
Onderwerp is gesloten.
27 feb 2013 21:15 #28952
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic 634C vraagjes
Frits,
je hebt een PM van mij gekregen.
Gr. Henk
je hebt een PM van mij gekregen.
Gr. Henk
Henk van 't Kruis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leonardo
Onderwerp is gesloten.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
27 feb 2013 21:11 #28951
door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic 634C vraagjes
Hoi Leonardo,
Dat brommen zal wel een typische kwaal van de 634C zijn. Momenteel heb ik trouwens een leuk plaatje van Heintje Davids op staan. Die speel ik af via een AM zendertje op mijn Philips 2636.
Pim.
Dat brommen zal wel een typische kwaal van de 634C zijn. Momenteel heb ik trouwens een leuk plaatje van Heintje Davids op staan. Die speel ik af via een AM zendertje op mijn Philips 2636.
Pim.
Onderwerp is gesloten.
27 feb 2013 21:04 - 27 feb 2013 21:06 #28950
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic 634C vraagjes
Hallo Frits,
Ik heb even gekeken maar de foto's heb ik niet meer op mijn pc staan helaas.
Ik heb nog even het archief van dit forum doorgespit en ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die je vast heel goed kan helpen.
Hij is een expert en in het verleden namelijk ook met een 634C bezig geweest. Laat hij nu precies dezelfde problemen te hebben gehad als jij nu hebt! Hoe bestaat het he?
Pim noemde net al een zekere Marc (van Patricia). Die kan je vast wel verder op weg helpen.
Via de lijst met forum deelnemers kan je hem wel bereiken en als dat niet meer zo mocht zijn dan gewoon even geduld. Hij is wel vaker even weg maar dat duurt nooit lang.
Veel sucses met je 634C hoor!
mvg Leonardo
Ik heb even gekeken maar de foto's heb ik niet meer op mijn pc staan helaas.
Ik heb nog even het archief van dit forum doorgespit en ik heb waarschijnlijk iemand gevonden die je vast heel goed kan helpen.
Hij is een expert en in het verleden namelijk ook met een 634C bezig geweest. Laat hij nu precies dezelfde problemen te hebben gehad als jij nu hebt! Hoe bestaat het he?
Pim noemde net al een zekere Marc (van Patricia). Die kan je vast wel verder op weg helpen.
Via de lijst met forum deelnemers kan je hem wel bereiken en als dat niet meer zo mocht zijn dan gewoon even geduld. Hij is wel vaker even weg maar dat duurt nooit lang.
Veel sucses met je 634C hoor!
mvg Leonardo
Laatst bewerkt 27 feb 2013 21:06 door leonardo.
Onderwerp is gesloten.