Algemeen
Weerstanden omrekenen
29 jan 2013 18:08 #27561
door admin
Henk van 't Kruis
Beantwoord door admin in topic Weerstanden omrekenen
Ik begrijp dat Marc voldoende informatie heeft, ik sluit het onderwerp dan ook maar.
Gr. henk
Gr. henk
Henk van 't Kruis
Onderwerp is gesloten.
- Marc en Patricia
- [Marc en Patricia]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
29 jan 2013 17:59 #27560
door Marc en Patricia
Beantwoord door Marc en Patricia in topic Weerstanden omrekenen
Kan een slotje op heb via via een mooie lijst gekregen zodat ik verder kan hartelijk dank voor de hulp .
Zodra de radio's spelen post ik ze wel .
Grt Marc en Patricia
Zodra de radio's spelen post ik ze wel .
Grt Marc en Patricia
Onderwerp is gesloten.
29 jan 2013 17:52 #27559
door Bapaktua
Beantwoord door Bapaktua in topic Weerstanden omrekenen
Inderdaad is de kleine gele MKT Condensator 100 NF.
Zie deze link.
groet, ruud
www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=3168
Zie deze link.
groet, ruud
www.dickbest.nl/index.php?_a=viewProd&productId=3168
Onderwerp is gesloten.
- Hoedendoosch
- [Hoedendoosch]
-
Minder
Meer
29 jan 2013 16:59 #27556
door Hoedendoosch
Marc,
ik heb het nooit over een Fransman gehad. Wellicht verwar je me met iemand anders.
Pim.
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Weerstanden omrekenen
Marc en Patricia schreef :
Pim idd die fransman maakt er echt een potje van maar om mij dan ermee te willen vergelijken dat vind ik erg jammer hoor maar goed geen probleem mee , ieder mag denken/zeggen wat hij wil ...
en
Pim ik ben het ook niet eens met die fransman zijn werkwijze maar ja het zal wel zo moeten .
Mvgr Marc
Marc,
ik heb het nooit over een Fransman gehad. Wellicht verwar je me met iemand anders.
Pim.
Onderwerp is gesloten.
29 jan 2013 16:39 - 29 jan 2013 16:42 #27554
door leonardo
Beantwoord door leonardo in topic Weerstanden omrekenen
Nou ja Marc,
Je moet nu toch echt eens ophouden met dat gezwabber! Je schrijft nota bene verschillende keren ZELF dat je alles wil vervangen! Stopt er als toetje een lijst met huiswerk voor de anderen bij......
Het toestel heeft gespeeld zei je maar nu blijkt plotseling weer dat de glasweerstanden al weg waren of kapot zijn door ruw geschuif van het chassis. Ik kan dan niet anders de conclusie trekken dat je dit dan zelf veroorzaakt hebt anders had het ding al eerder niet gespeeld!
Wat een gezwabber en gedraai en dat is niet de eerste keer! Als dit eigenlijk zou betekenen dat je na aanleiding van de kritiek het anders wilt gaan doen dan zou het wel zo netjes geweest zijn om dat dan gewoon te zeggen. Nu lijkt het er in ieder geval op of wij hier een klap van de molen gehad hebben.
Ik (en anderen heb ik begrepen) hebben een mail wisseling in handen over die beruchte erres KY126 houtworm-kast die gratis naar een liefhebber mocht. Voor die paar bijbehorende ornamenten moest dan wel een idiote prijs betaald worden. Toen je daar op aangesproken werd kwam er ook zo'n gedraai op gang.
Ik vind dat weinig sympathiek naar de mede radioforummers toe. Iedere keer vraag je weer om hulp en om onderdelen die je dan ook vaak krijgt. Vind dat gedraai dan ook eigenlijk best beledigend.
Dat je niet 100% gezond bent is vervelend maar ik zie je wel op de beurzen met van alles en nog wat in de weer. Daarnaast lever je in moordtempo aan de lopende band toestellen af...
Op een radiocursus mag je over het algemeen lekker op een stoel blijven zitten hoor! Er wordt echter wel verlangt dat je je hersens laat werken.
Dat is een ander soort inspanning....
Overigens vind ik de opmerking van Henk over het al dan niet willen/kunnen volgen van een cursus tot daar aan toe zolang het maar NETJES opgelost wordt. Tja, daar wringt de schoen behoorlijk naar mijn idee want ondanks je laatste berichten heb ik in dat "netjes" weinig vertrouwen meer.
Een ieder staat vrij om de hobby de invulling te geven die hij wenst. Dat is zeker waar.
Ik heb echter de hoop opgegeven dat jij echt iets wil leren van de op en aanmerkingen die op je werk gegeven worden. Al je gedraai ten spijt! Helaas!
Mijn eigen drijfveer om aktief in de radiohobby en op de forums te zijn is omdat ik wat met die ouwe krengen heb en er om geef.
Als je 12 bent kan ik gerommel en gepruts aan radio's nog begrijpen. Ik denk dat we dat allemaal wel kennen.
De meesten zijn die leeftijd wel ontgroeit grotendeels en daarom vind ik het gewoon dood en doodzonde dat een vooroorlogs toestel (na toestel, na toestel) door prutswerk zo gemold wordt!
leonardo
Je moet nu toch echt eens ophouden met dat gezwabber! Je schrijft nota bene verschillende keren ZELF dat je alles wil vervangen! Stopt er als toetje een lijst met huiswerk voor de anderen bij......
Het toestel heeft gespeeld zei je maar nu blijkt plotseling weer dat de glasweerstanden al weg waren of kapot zijn door ruw geschuif van het chassis. Ik kan dan niet anders de conclusie trekken dat je dit dan zelf veroorzaakt hebt anders had het ding al eerder niet gespeeld!
Wat een gezwabber en gedraai en dat is niet de eerste keer! Als dit eigenlijk zou betekenen dat je na aanleiding van de kritiek het anders wilt gaan doen dan zou het wel zo netjes geweest zijn om dat dan gewoon te zeggen. Nu lijkt het er in ieder geval op of wij hier een klap van de molen gehad hebben.
Ik (en anderen heb ik begrepen) hebben een mail wisseling in handen over die beruchte erres KY126 houtworm-kast die gratis naar een liefhebber mocht. Voor die paar bijbehorende ornamenten moest dan wel een idiote prijs betaald worden. Toen je daar op aangesproken werd kwam er ook zo'n gedraai op gang.
Ik vind dat weinig sympathiek naar de mede radioforummers toe. Iedere keer vraag je weer om hulp en om onderdelen die je dan ook vaak krijgt. Vind dat gedraai dan ook eigenlijk best beledigend.
Dat je niet 100% gezond bent is vervelend maar ik zie je wel op de beurzen met van alles en nog wat in de weer. Daarnaast lever je in moordtempo aan de lopende band toestellen af...
Op een radiocursus mag je over het algemeen lekker op een stoel blijven zitten hoor! Er wordt echter wel verlangt dat je je hersens laat werken.
Dat is een ander soort inspanning....
Overigens vind ik de opmerking van Henk over het al dan niet willen/kunnen volgen van een cursus tot daar aan toe zolang het maar NETJES opgelost wordt. Tja, daar wringt de schoen behoorlijk naar mijn idee want ondanks je laatste berichten heb ik in dat "netjes" weinig vertrouwen meer.
Een ieder staat vrij om de hobby de invulling te geven die hij wenst. Dat is zeker waar.
Ik heb echter de hoop opgegeven dat jij echt iets wil leren van de op en aanmerkingen die op je werk gegeven worden. Al je gedraai ten spijt! Helaas!
Mijn eigen drijfveer om aktief in de radiohobby en op de forums te zijn is omdat ik wat met die ouwe krengen heb en er om geef.
Als je 12 bent kan ik gerommel en gepruts aan radio's nog begrijpen. Ik denk dat we dat allemaal wel kennen.
De meesten zijn die leeftijd wel ontgroeit grotendeels en daarom vind ik het gewoon dood en doodzonde dat een vooroorlogs toestel (na toestel, na toestel) door prutswerk zo gemold wordt!
leonardo
Laatst bewerkt 29 jan 2013 16:42 door leonardo.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Hoedendoosch
Onderwerp is gesloten.
29 jan 2013 13:47 - 29 jan 2013 14:02 #27551
door Marcel L
Hallo Marc,
Dit zijn condensatoren.
.22 = 220 nano Farad (nF) = 0,22 micro Farad (uF)
.47 = 470 nano Farad (nF) = 0,47 micro Farad
0,1 K twijfel ik even over. K staat meestal voor x1000 pF(pico Farad), oftewel x1 nF.
Maar gezien het formaat van de condensator houd ik het hier op 100 nF
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Weerstanden omrekenen
Marc en Patricia schreef : .....Ik plaats even een foto van de weerstanden die ik heb gekocht een poosje geleden .
Mvgr Marc en Patricia
.....
Hallo Marc,
Dit zijn condensatoren.
.22 = 220 nano Farad (nF) = 0,22 micro Farad (uF)
.47 = 470 nano Farad (nF) = 0,47 micro Farad
0,1 K twijfel ik even over. K staat meestal voor x1000 pF(pico Farad), oftewel x1 nF.
Maar gezien het formaat van de condensator houd ik het hier op 100 nF
Groeten van Marcel
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Laatst bewerkt 29 jan 2013 14:02 door Marcel L.
Onderwerp is gesloten.