Algemeen
Ongelooflijk een AD5032 +3x een AG9006!!!
28 okt 2012 22:07 #23375
door Robin
Beantwoord door Robin in topic Ongelooflijk een AD5032 +3x een AG9006!!!
De avond dat ik de AD5032 heb overgenomen,heb ik samen met de vorige eigenaar de satellieten van de
basbox afgehaald.
We hebben toen even op papier gezet hoe het zat aangesloten.
Volgens de vorige eigenaar,heeft hij het ook netjes genoteerd toen hij de box overnam.
Het was als volgt aangesloten: de plus van de 800 ohm satelliet zat op het schroefloze gaatje met het nummer 2 ernaast.De plus van de 400 ohm satelliet zat op het schroefloze gaatje met het nummer 3 ernaast.
De min van de 400 ohm satelliet en van de 800 ohm satelliet zaten bij elkaar aan het middelste schroefloze gaatje.(zonder nummer)
Zou dat kunnen kloppen?
Ik hoor het graag!
Groet,Robin
basbox afgehaald.
We hebben toen even op papier gezet hoe het zat aangesloten.
Volgens de vorige eigenaar,heeft hij het ook netjes genoteerd toen hij de box overnam.
Het was als volgt aangesloten: de plus van de 800 ohm satelliet zat op het schroefloze gaatje met het nummer 2 ernaast.De plus van de 400 ohm satelliet zat op het schroefloze gaatje met het nummer 3 ernaast.
De min van de 400 ohm satelliet en van de 800 ohm satelliet zaten bij elkaar aan het middelste schroefloze gaatje.(zonder nummer)
Zou dat kunnen kloppen?
Ik hoor het graag!
Groet,Robin
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
28 okt 2012 19:50 - 28 okt 2012 19:51 #23366
door maarten
Beantwoord door maarten in topic Ongelooflijk een AD5032 +3x een AG9006!!!
Kan het aan het verschil in productiedatum liggen? Op deze AG9006 zit een trafo van 1956, week 10. Ik weet zo niet of ik op foto's van andere exemplaren een datum heb gezien, maar misschien kan jij dat van de jouwe zo oplepelen.
Laatst bewerkt 28 okt 2012 19:51 door maarten.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
28 okt 2012 19:38 #23363
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Ongelooflijk een AD5032 +3x een AG9006!!!
Robin,
Bedankt voor de foto's. Wat ik vermoedde, klopt dus, de middelste van de drie schroefloze klemmen is niet (meer) aangesloten. Duidelijk is te zien dat hier wel een draad aangezeten heeft. Misschien zat deze doorverbonden met de klem ernaast. Dan klopt de afbeelding in het filter wel. Misschien is de doorverbinding weggeknipt om de loze klem als doorverbindklem te kunnen gebruiken. Wel toevallig dat het bij René ook zo is.
Je kunt aan de hand van de foto's van René het net zo aansluiten. Die loze klem wordt dus niet gebruikt in dat geval.
Dan die 9006: Hij lijkt qua opbouw totaal niet op een 9006. De aansluitingen zijn heel anders en ik zie geen resten van de originele aansluitingen. Ook de onderkant ziet er totaal anders uit. Er zitten ook twee dubbele potmeters in (vandaar kennelijk de dubbele knoppen). Er zit een trafo op het chassis die er niet in hoort.
Het lijkt een totaal verbouwde 9006. Ik zou het wel eens in echt willen bekijken.
Groeten,
Peter
Bedankt voor de foto's. Wat ik vermoedde, klopt dus, de middelste van de drie schroefloze klemmen is niet (meer) aangesloten. Duidelijk is te zien dat hier wel een draad aangezeten heeft. Misschien zat deze doorverbonden met de klem ernaast. Dan klopt de afbeelding in het filter wel. Misschien is de doorverbinding weggeknipt om de loze klem als doorverbindklem te kunnen gebruiken. Wel toevallig dat het bij René ook zo is.
Je kunt aan de hand van de foto's van René het net zo aansluiten. Die loze klem wordt dus niet gebruikt in dat geval.
Dan die 9006: Hij lijkt qua opbouw totaal niet op een 9006. De aansluitingen zijn heel anders en ik zie geen resten van de originele aansluitingen. Ook de onderkant ziet er totaal anders uit. Er zitten ook twee dubbele potmeters in (vandaar kennelijk de dubbele knoppen). Er zit een trafo op het chassis die er niet in hoort.
Het lijkt een totaal verbouwde 9006. Ik zou het wel eens in echt willen bekijken.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Robin
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
28 okt 2012 18:49 - 28 okt 2012 18:52 #23362
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Ongelooflijk een AD5032 +3x een AG9006!!!
Hoi Robin
Je bent lekker bezig geweest en het is allemaal heel herkenbaar voor me.
Uiteraard ook deze foto's in mijn archief gesleept.
Ook is te zien dat de aansluitingen kloppen met die van mij.
Dus zo moet je het bij jou ook aansluiten.
Peter zijn aanwijzingen kloppen dus perfect, hetgeen uiteraard te verwachten was.
Toch verbaasd het me dat het anders zit dan is aangegeven op het schemaatje in
de kap van de scheidingsfilter.
Een stempel in mijn satellieten heb ik (nog) niet gezien, maar eerlijk gezegd had
ik er ook niet op gelet. Ze vielen niet op tijdens het schoonmaken in ieder geval.
Je ziet dat Philips netjes een zwarte en een rode draad in de satelliet van de 9710
naar het kroonsteentje voert. Belangrijk is dat bij de draden van de satellieten
je plus en min goed in de gaten houdt en het dus ook goed aansluit, zodat de beide
9710ers in fase staan.
Je ziet dat de buitenkastjes van vezelplaat zijn vervaardigd en dat ze zelfs aan de
de binnenkant een fineerlaagje hebben. Gewoon voor de nette afwerking en het goed
passen van de akoestische boxjes.
De draadklemmetjes ontbreken en er is in het verleden voor een knoop gekozen.
Je ziet de schoevengaatjes nog zitten bij het gat waar het snoer naar binnen gaat.
Het gaatje in de achterplaat zit er altijd in en is bedoeld voor het snoer mocht
de satelliet in een verchroomde beugel hangen, zoals eerder besproken hier.
Het is geen gat voor ophangen aan de muur. Hij zit ook aan de onderkant trouwens.
:thumbsup:
RR
Je bent lekker bezig geweest en het is allemaal heel herkenbaar voor me.
Uiteraard ook deze foto's in mijn archief gesleept.
Ook is te zien dat de aansluitingen kloppen met die van mij.
Dus zo moet je het bij jou ook aansluiten.
Peter zijn aanwijzingen kloppen dus perfect, hetgeen uiteraard te verwachten was.
Toch verbaasd het me dat het anders zit dan is aangegeven op het schemaatje in
de kap van de scheidingsfilter.
Een stempel in mijn satellieten heb ik (nog) niet gezien, maar eerlijk gezegd had
ik er ook niet op gelet. Ze vielen niet op tijdens het schoonmaken in ieder geval.
Je ziet dat Philips netjes een zwarte en een rode draad in de satelliet van de 9710
naar het kroonsteentje voert. Belangrijk is dat bij de draden van de satellieten
je plus en min goed in de gaten houdt en het dus ook goed aansluit, zodat de beide
9710ers in fase staan.
Je ziet dat de buitenkastjes van vezelplaat zijn vervaardigd en dat ze zelfs aan de
de binnenkant een fineerlaagje hebben. Gewoon voor de nette afwerking en het goed
passen van de akoestische boxjes.
De draadklemmetjes ontbreken en er is in het verleden voor een knoop gekozen.
Je ziet de schoevengaatjes nog zitten bij het gat waar het snoer naar binnen gaat.
Het gaatje in de achterplaat zit er altijd in en is bedoeld voor het snoer mocht
de satelliet in een verchroomde beugel hangen, zoals eerder besproken hier.
Het is geen gat voor ophangen aan de muur. Hij zit ook aan de onderkant trouwens.
:thumbsup:
RR
Laatst bewerkt 28 okt 2012 18:52 door brcf01.
28 okt 2012 18:26 #23361
door Robin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01
28 okt 2012 18:23 #23360
door Robin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: brcf01