Algemeen
Philips AG1114 platenspeler
Minder
Meer
26 mrt 2017 11:17 #65974
door Rene Daemen
René Daemen
Beantwoord door Rene Daemen in topic Philips AG1114 platenspeler
Hallo Frank,
Het slepen van het plateau kan ook komen
Bij de metalen plaatjes waar het hele mechaniek gemonteerd zit
Als de schroeven niet goed vast gedraait zijn zakt iets het mechaniek
Heb dit eens aan de hand gehad.
Schroeven goed vast draaien.
Soms kan ook de rubberring die onder de metalen ringen en kogeltjes
Ingezakt zijn. Dan verzakt het plaeau.
Kogeltjes slijten hier niet daar draait het te langzaam voor
Succes
Het slepen van het plateau kan ook komen
Bij de metalen plaatjes waar het hele mechaniek gemonteerd zit
Als de schroeven niet goed vast gedraait zijn zakt iets het mechaniek
Heb dit eens aan de hand gehad.
Schroeven goed vast draaien.
Soms kan ook de rubberring die onder de metalen ringen en kogeltjes
Ingezakt zijn. Dan verzakt het plaeau.
Kogeltjes slijten hier niet daar draait het te langzaam voor
Succes
René Daemen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24 mrt 2017 19:27 #65951
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Philips AG1114 platenspeler
Rene,
Bij deze spelers zit er toch een hard stalen plaatje onder en boven de 3 kogels en een plastic geleidelijk met 3 gaatjes, niet?
Wat slijt er dan, de stalen ringen of de kogeltjes zelf.
Ik heb vaker meegemaakt dat het plateau het dek raakteterwijl kogeltjes en plaatjes aanwezig waren.
Wat is het dan?
Groet Frank
Bij deze spelers zit er toch een hard stalen plaatje onder en boven de 3 kogels en een plastic geleidelijk met 3 gaatjes, niet?
Wat slijt er dan, de stalen ringen of de kogeltjes zelf.
Ik heb vaker meegemaakt dat het plateau het dek raakteterwijl kogeltjes en plaatjes aanwezig waren.
Wat is het dan?
Groet Frank
Minder
Meer
24 mrt 2017 18:45 #65950
door aan-pierre
Beantwoord door aan-pierre in topic Philips AG1114 platenspeler
Minder
Meer
24 mrt 2017 13:55 #65946
door Boppin Spectacle
Beantwoord door Boppin Spectacle in topic Philips AG1114 platenspeler
Ik dank u wel voor het posten van fotos van uw machine.
Ik was namelijk opzoek naar waar ik mijn geluid kabeltjes aan moet monteren.
En ik wil ze liever niet verkeerd aansluiten.
Ookal kan ik het niet precies zien, ik denk dat uw fotos me wel weer op weg helpen.
Danku voor het posten
Als u nog een betere afbeelding kan posten van hoe de contact punten aangesloten zijn zijn ze van harte welkom.
Een fijn weekend!
Ik was namelijk opzoek naar waar ik mijn geluid kabeltjes aan moet monteren.
En ik wil ze liever niet verkeerd aansluiten.
Ookal kan ik het niet precies zien, ik denk dat uw fotos me wel weer op weg helpen.
Danku voor het posten
Als u nog een betere afbeelding kan posten van hoe de contact punten aangesloten zijn zijn ze van harte welkom.
Een fijn weekend!
29 jul 2012 18:46 #19833
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic Philips AG1114 platenspeler
hoi peter, scherp gezien inderedaad het is gewoon tweelingsnoer ik ga het zeker veranderen
bedankt
gr arjen
bedankt
gr arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
29 jul 2012 18:39 #19832
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Philips AG1114 platenspeler
Zie ik dat nu goed op de derde foto? Ik zie een kort stukje afgeschermd snoer aan de aansluitstrip zitten en daaroverheen een zwart tweelingsnoertje dat als verbindingssnoer naar de radio dienst doet. Als dit zo is dan komt hier die brom vandaan.
Het verbindingssnoer dient afgeschermd te zijn.
Het beste is microfoonsnoer en mag niet langer dan 1,5 m. zijn om de hoge tonen niet te beinvloeden.
Korter is nog beter.
Haal de oude kabels eraf en soldeer de nieuwe kabel aan de aansluitstrip zoals het stukje afgeschermde kabel ook zat. Soms is de oude afgeschermde kabel twee aderig, sluit dan als volgt aan: Verbind de twee lippen op de aansluitstrip waar de afscherming en de zwarte draad uit de arm aan zitten aan elkaar en soldeer hier de afscherming van de nieuwe kabel aan. Monteer de ader van de nieuwe kabel aan de lip waar de rode draad uit de arm aan zit.
Bij de radio gaat de afscherming aan de geaarde bus en de draad aan de andere bus. Hou die draad zo kort mogelijk. De zaak moet nu bromvrij werken.
Succes!
Groeten,
Peter
Het verbindingssnoer dient afgeschermd te zijn.
Het beste is microfoonsnoer en mag niet langer dan 1,5 m. zijn om de hoge tonen niet te beinvloeden.
Korter is nog beter.
Haal de oude kabels eraf en soldeer de nieuwe kabel aan de aansluitstrip zoals het stukje afgeschermde kabel ook zat. Soms is de oude afgeschermde kabel twee aderig, sluit dan als volgt aan: Verbind de twee lippen op de aansluitstrip waar de afscherming en de zwarte draad uit de arm aan zitten aan elkaar en soldeer hier de afscherming van de nieuwe kabel aan. Monteer de ader van de nieuwe kabel aan de lip waar de rode draad uit de arm aan zit.
Bij de radio gaat de afscherming aan de geaarde bus en de draad aan de andere bus. Hou die draad zo kort mogelijk. De zaak moet nu bromvrij werken.
Succes!
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.