Algemeen
philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
05 mrt 2012 19:18 #15239
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
Beantwoord door arjenm in topic Re: philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
hoi bedankt voor de tip maar dat trimmen begrijp ik niet helemaal
moet ik dan de trimmer zodanig draaien dat de ontvangst beter word??
moet ik dan de trimmer zodanig draaien dat de ontvangst beter word??
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
05 mrt 2012 19:15 #15238
door arjenm
mvg arjen meulmeester
Beantwoord door arjenm in topic Re: philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
bedankt voor je tip het schema heb ik gedownload daar kun je wat mee
het af entoe weigeren van de triller zal inderdaad wel zijn maar die slechte ontvangst staat daar los van neem ik aan (lekke condensators heb ik ook ergens gelezen hoe kan ik die eenvoudig testen ??
alvast bedankt
het af entoe weigeren van de triller zal inderdaad wel zijn maar die slechte ontvangst staat daar los van neem ik aan (lekke condensators heb ik ook ergens gelezen hoe kan ik die eenvoudig testen ??
alvast bedankt
mvg arjen meulmeester
04 mrt 2012 23:47 #15216
door soundman2
Beantwoord door soundman2 in topic Re: philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
Als je de antenne vastpakt gaat het toestel beter spelen........
Dan lijkt het er op dat de antennetrimmer afgeregeld moet worden. De antenne en de radio moeten op elkaar worden afgeregeld. Meestal gebeurt dat op een zender in de buurt van 1600KC.
In de manual staat de trimmer wel aangegeven.De trimmer is langs de buitenzijde van de radio bereikbaar.
Soundman2
Dan lijkt het er op dat de antennetrimmer afgeregeld moet worden. De antenne en de radio moeten op elkaar worden afgeregeld. Meestal gebeurt dat op een zender in de buurt van 1600KC.
In de manual staat de trimmer wel aangegeven.De trimmer is langs de buitenzijde van de radio bereikbaar.
Soundman2
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 mrt 2012 21:28 - 04 mrt 2012 21:31 #15211
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
Het meest aannemelijk lijkt mij dat de triller niet meer in orde is. Er zijn in de handel ook schema's voor vervangers op basis van transistoren. je radio is dan niet origineel meer.
Laatst bewerkt 04 mrt 2012 21:31 door hkruis.
04 mrt 2012 20:48 #15208
door arjenm
mvg arjen meulmeester
oke bedankt voor de snelle reactie
gr arjen
gr arjen
mvg arjen meulmeester
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
04 mrt 2012 19:43 #15205
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect
Hallo Er is een schema beschikbaar op de website van de NVHR
www.radiotechniek.nl/login/index.php?a=d...n=Philips_N3X84V.pdf
Gr. henk
www.radiotechniek.nl/login/index.php?a=d...n=Philips_N3X84V.pdf
Gr. henk