Skip to main content
Algemeen

philips N3X84 V 08 6VOLT voor in mijn oldtimer defect

Meer
10 mrt 2012 16:36 #15371 door arjenm
yes mijn auto is 6 volt
mvg arjen

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 mrt 2012 16:13 #15369 door arjenm
hallo beste mensen ,ik de radio ingebouwt in de auto netjes aangesloten antene aan de massa
maar heb geen ontvangst zelfde probleem als in huis alleen als ik de antene vast pak doet hij het perfect of als ik aan de onderkant van de trimmer pak is de ontvangst ook goed
wat nu te doen heeft iemand nog een advies :duizelig:
de triller heb ik voor elkaar die doet het weer goed ik heb hem open gemaakt een de contact puntjes voorzichtig schoon gemaakt dus ja nu de ontvangst nog
gr arjen:(

mvg arjen meulmeester

ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
06 mrt 2012 21:38 #15268 door hkruis
Nog 1 ding, je triller is voor 6 volt, dus kan niet zomaar op een 12 volts accu. Ik neem aan dat je dat wel wist.

Meer
06 mrt 2012 21:11 #15266 door soundman2

hkruis schreef : even samenvatten

Er zijn 2 problemen begrijp ik, de triler start niet altijd goed op, deze kan defect zijn of de positie, pijlen staan niet mooi horizontaal kan problemen geven.

Als de antenne aan een zonnescherm vastzit is de ontvangst in orde, en dan gelden mijn inziens de verhalen van Soundman2 en Laurens allebei.

Dus misschien even op de juist manier in de auto plaatsen met een goed gemonteerde antenne en daarna nog bezig zijn met het ontstoren van het geheel.

De antenne op het zonnescherm is geen goed idee denk ik. Die dingen zijn toch van kunststof?
Het is de bedoeling dat de voet van de antenne goed contact maakt met de carosserie.De antennekabel is voor storingen afgeschermd en de radio ook. De motorstoringen worden afgeschermd door de motorkap (soms moesten we motorkap veren plaatsen om het goed te aarden). De feitelijke antennespriet bevindt zich gheel buiten de carosserie. De motorstoringen kunnen daardoor moeilijker de antenne bereiken.
De antenne wordt afgeregeld op een zwakke zender rond 1500KHz. Als die juist afgeregeld is, zal het antennesignaal volledig de radio bereiken. De automatische versterking van de radio zal zich terugregelen en daardoor ook de storing verminderen.

Soundman2
De volgende gebruiker (s) zei dank u: arjenm

Meer
06 mrt 2012 20:44 #15264 door arjenm
oke ,het word voor mij wat duidelijker ik ga me nu eerst verdiepen in het schema
kijken f ik de componenten kan vinden bedankt tot zover
gr arjen

mvg arjen meulmeester

• hkruis
  • [hkruis]
Meer
06 mrt 2012 20:10 #15262 door hkruis
Verder vind ik in de Philips Services informatie no bF40 van 15\09\1958 bolg een opmerking.

Bij de eerste productie-series van de autoradio's NX384V is gebleken, dat er wel eens sluiting op kan treden in de afgescherme aders van de verbindingskabel tussen HF en voedingsgedeelte.
Kun je ook nog even controleren. De nieuwere versies hebben geen podur-isolatie tussen de 2 afgeschermde adres.

Het komt voor dat de gevoeligheid afneemt bij een hoge bedrijfs temperatuur. Is dat het geval de Germanium diode OA85 vervangen door een OA79. (die niet meer in de handel leverbaar is) Ik heb ze echter nog.

succes

Gemaakt door Kunena