Algemeen
brAun 199
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
15 jan 2012 18:25 #13716
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: brAun 199
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Minder
Meer
15 jan 2012 17:56 #13715
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: brAun 199
In elk geval
Als je de seleencel wilt vervangen door iets moderners worden dat altijd 4 dioden in een Graetz schakeling. Ik zie op je foto maar 2 dioden.
Bij Braun tref ik alleen maar de 166 aan, heb je een schema van de 199?
Verder kun je maar beter eerst die nieuwe bruggelijkrichter aanbrengen, maar de + pool even nergens aan verbinden. Dan tussen die + pool en de rest van het toestel een gloeilamp aansluiten van 40 Watt. Zo kun je zien waar de grote sluitingmaker zit (vaak de voedings- elco's)
Als je een schema hebt gaan we verder
Nico
Als je de seleencel wilt vervangen door iets moderners worden dat altijd 4 dioden in een Graetz schakeling. Ik zie op je foto maar 2 dioden.
Bij Braun tref ik alleen maar de 166 aan, heb je een schema van de 199?
Verder kun je maar beter eerst die nieuwe bruggelijkrichter aanbrengen, maar de + pool even nergens aan verbinden. Dan tussen die + pool en de rest van het toestel een gloeilamp aansluiten van 40 Watt. Zo kun je zien waar de grote sluitingmaker zit (vaak de voedings- elco's)
Als je een schema hebt gaan we verder
Nico
Minder
Meer
15 jan 2012 17:17 #13712
door freddy vercruyce
Beantwoord door freddy vercruyce in topic Re: brAun 199
Hallo Zo op het eerste zicht te zien zijn er twee diodes geplaatst in de plaats van de seleen gelijkrichter.Nu een heel ervaren rot ben ik niet maar daar moeten mijn gedacht 4 diodes voor in de plaats in antiparallel.Ik zie ook maar één electrolitische condensator en er horen er twee in te zitten voor de afvlakking.Als de mosterd c geplaatst is waar normaal de elco moet zitten gaat het ook fout natuurlijk.Dit is niet zo meteen vast te stellen op een foto.Een ding is zeker die weerstand trekt veel te veel stroom.Maar er zullen wel echte techneuten zijn die je bereidwillig willen verder helpen.Groeten Freddy
- woutervddn
- [woutervddn]
-
Onderwerp Auteur
15 jan 2012 16:27 #13709
door woutervddn
Beantwoord door woutervddn in topic Re: brAun 199
hey thx alvast!
Het is niet de gelijkrichter die't probleem is. Die is al losgekoppeld, nu was het gewoon die vermogenweerstand die roodgloeiend stond..
Maar ja, die gaat niet snel nog eens spelen
Het is niet de gelijkrichter die't probleem is. Die is al losgekoppeld, nu was het gewoon die vermogenweerstand die roodgloeiend stond..
Maar ja, die gaat niet snel nog eens spelen
Minder
Meer
15 jan 2012 16:24 #13708
door Ouwe Schipper
Beantwoord door Ouwe Schipper in topic Re: brAun 199
Daar zal ik met alle toewijding op ingaan, maar je moet éven geduld hebben
Nico
PS
Een kapotte seleengelijkrichter stinkt naar rotte eieren; die stank is nog vergiftig ook. Zet die radio voorlopig even op een droog plekje buiten
N.
Nico
PS
Een kapotte seleengelijkrichter stinkt naar rotte eieren; die stank is nog vergiftig ook. Zet die radio voorlopig even op een droog plekje buiten
N.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: woutervddn
- woutervddn
- [woutervddn]
-
Onderwerp Auteur
15 jan 2012 14:10 #13700
door woutervddn
Beantwoord door woutervddn in topic Re: brAun 199