Skip to main content
Algemeen

de prijzen kelderen

Meer
06 jan 2012 20:17 #13421 door freddy vercruyce
Beantwoord door freddy vercruyce in topic Re: de prijzen kelderen
Ja veel moet je je daar niet bij voorstellen van het geluid dat daar uit komt.Als je het koopt voor de klank ja dan ben je bedrogen hoor.Groeten Freddy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
06 jan 2012 20:16 #13420 door freddy vercruyce
Hoi Robin Blijkbaar lopen er nog genoeg van die gekken rond me dunkt Groeten Freddy

Meer
06 jan 2012 20:15 #13419 door freddy vercruyce
Hallo Nico Daar heb je absoluut gelijk in.Langs de ene kan staat vragen vrij natuurlijk.De vraag is alleen krijg je het ook?Vaak is het zo dat elke verzamelaar wel een goed idee heeft van de aktuele 'markt waarde ' is van deze of gene radio.Ik heb ook plano's zien vertrekken naar Amerika voor echt ongeloofelijke prijzen.Radio wel in zeer mooie konditie maar die hier hooguit 60 euro gaan.En ja natuurlijk word er wel geschoemelt op ebay,zo naief ben ik ook niet hoor.Groeten Freddy

• Jeroen Landman
  • [Jeroen Landman]
  • Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Meer
06 jan 2012 20:07 #13418 door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: de prijzen kelderen
Nou zo spannend is die opbrengst niet toch? in de jaren 90 gingen de Piano Ducretets voor 20.000 tot 25.000 gulden van de hand.

Omgerekend nu dus voor iets minder, namelijk 16.000 gulden.

Ze zijn en blijven ontzettend zeldzaam en gewild en zijn in de verste verte niet te vergelijken met fabriekstoestellen van de late jaren 20 en jaren 30.

Een Fiat panda en een Rolls Royce vergelijk je ook niet met elkaar...

En wat is duur? 500 radio's van 50 euro zijn samen ook 25.000 euro...ofwel een kwart ton.

Niet iedereen is "grootverzamelaar" en sommigen richten zich uitsluitend op de "exoten", is meteen een mooie manier om ruimte te houden.

Ik heb ook de middelen niet om zulke radio's aan te schaffen, maar als ik hem kon ruilen met 100 radio's uit mijn collectie zou ik het meteen doen, en dan heb ik het niet over 100 drukknoppers...

Dit soort zaken wordt je slechts eenmaal of enkele keren in je leven gegund en als je de middelen hebt moet je toeslaan.

En laten we wel wezen, de meeste radio's van ná de aanloop van de grote serieproductie rond 1928 kun je altijd wel weer ergens kopen, daar zijn er soms wel honderdduizenden van gemaakt.

Ieder zijn liefhebberij, het is wel zo dat in Nederland de prijzen het laagst zijn van de hele wereld, maar dat is nooit anders geweest:whistle:

Iemand die puur met handel bezig is en er zijn brood mee verdient weet dat ie het beter van de export moet hebben;)

En wat de "Gek" er voor geeft is ook een ruim begrip..de broodhandelaar heeft zijn klant het liefst zo zot mogelijk wat hebzucht en liquiditeit betreft...

Andersom profiteren wij verzamelaars van het milde prijsklimaat hier in Holland:P

Maar een "Piano Ducretet" zul je op Marktplaats of Speurders nooit tegenkomen...ook geen half verotte of incomplete..

Groet Jeroen

Meer
06 jan 2012 20:05 - 06 jan 2012 20:08 #13417 door freddy vercruyce
Hallo Pim Ben sinds één week met pensioen na 45 aktieve dienst al verkoper in de elektro branche.Tijd zat dus.
Ondertussen ben ik reeds iets gevorderd aan mijn wijnkist piano radio.Een genre piano en zal zeker niet zoveel kosten als op ebay.Voorlopige kast moet ik wel nog definitief door een vakman laten maken maar niets heeft haast.Moet nog de grote gaten maken ,dat is voor het weekend.Moet ook nog drie kleine en twee grote knoppen maken,nog messing plaatjes maken en graveren.het grootste probleem zal nog zijn een deftige kast laten maken.Heb reeds een paar adressen gekontkteerd en niemand wil er aan beginnen.Zelf kan ik het niet bij gebrek aan vakkennis en gebrek aan de nodige tools.Frees werk,safrijnen ed daar heb ik geen kaas gegeten.Heb voorlopig nog werk zat en eemaal af zal ik er waarschijnlijk even trots op zijn als de uiteindelijke koper van de volgens mij ook veel te dure ducretet Groet Freddy Groeten Freddy
Bijlagen:
Laatst bewerkt 06 jan 2012 20:08 door freddy vercruyce.

• Hoedendoosch
  • [Hoedendoosch]
Meer
06 jan 2012 19:08 #13414 door Hoedendoosch
Beantwoord door Hoedendoosch in topic Re: de prijzen kelderen
Hallo Freddy,

ik snap wel dat het te achterhalen is. Met gedegen speurwerk kan ik er ook wel achter komen wie de uiteindelijke koper is enzovoort... Maar ik heb andere dingen te doen dan naar dit soort dingen te speuren. Maar het staat iedereen vrij natuurlijk.

Pim.

Gemaakt door Kunena