Algemeen
de prijzen kelderen
- Jeroen Landman
- [Jeroen Landman]
-
- Mijn hobby's zijn het verzamelen en restaureren van buizenradio's, jukeboxen en klokken, verder heb ik 8 klassieke auto's en ben liefhebber van Amsterdamse School meubilair.
Minder
Meer
08 jan 2012 22:54 #13520
door Jeroen Landman
Beantwoord door Jeroen Landman in topic Re: de prijzen kelderen
Ik had het wel verwacht..als er een Bugatti te koop is wordt ie ook voor een enorm bedrag verkocht;) dat geldt ook voor een Rembrandt of een Fabergé ei..
Dit is gewoon nergens mee te vergelijken, zoek maar eens een Idzerda radio...of een D-trein van Telefunken..
Mensen met veel geld verzamelen dure dingen, dus radioliefhebbers met een bankrekening die uitpuilt verzamelen nu eenmaal geen plano's of Philetta's...
1000 euro is voor hen wisselgeld.
En laten we niet vergeten; als je een complete collectie vooroorlogse Philipsen of Telefunkens bezit zit je ook al snel aan een bedrag met 4 of 5 nullen:whistle: met toestellen van het genre waar deze draad over gaat loopt het zo'n vaart niet met verzamelen:lachuh:
Ook een miljonair heeft de piano Ducretets beslist niet voor het oprapen, het is allemaal maar relatief:thumbsup:
Als je zelf gaat tellen en rekenen wat je collectie je inmiddels heeft gekost begin je na de derde plank ook lichtelijk te zweten..:woohoo:
Dure en zeldzame dingen verzamelen kan ook goedkoper zijn...elke sterveling kan met gemak een maandsalaris stuk slaan door grote hoeveelheden goedkope radio's aan te schaffen..als je je op wat moeilijker te bemachtigen toestellen richt zal het zo'n vaart niet lopen.
Hobby's kosten nou eenmaal geld! je hebt er toch ook plezier van?
Ik maak me er beslist niet druk over..als ik er niet meer ben heb ik er ook niks meer aan en vind het spul vast wel weer een nieuwe bestemming, bij een andere verzamelaar op de plank, in een museum of op de vuilnisbelt:P
Ik heb nog nooit een begraveniswagen met TREKHAAK gezien!:lachuh:
Dit is gewoon nergens mee te vergelijken, zoek maar eens een Idzerda radio...of een D-trein van Telefunken..
Mensen met veel geld verzamelen dure dingen, dus radioliefhebbers met een bankrekening die uitpuilt verzamelen nu eenmaal geen plano's of Philetta's...
1000 euro is voor hen wisselgeld.
En laten we niet vergeten; als je een complete collectie vooroorlogse Philipsen of Telefunkens bezit zit je ook al snel aan een bedrag met 4 of 5 nullen:whistle: met toestellen van het genre waar deze draad over gaat loopt het zo'n vaart niet met verzamelen:lachuh:
Ook een miljonair heeft de piano Ducretets beslist niet voor het oprapen, het is allemaal maar relatief:thumbsup:
Als je zelf gaat tellen en rekenen wat je collectie je inmiddels heeft gekost begin je na de derde plank ook lichtelijk te zweten..:woohoo:
Dure en zeldzame dingen verzamelen kan ook goedkoper zijn...elke sterveling kan met gemak een maandsalaris stuk slaan door grote hoeveelheden goedkope radio's aan te schaffen..als je je op wat moeilijker te bemachtigen toestellen richt zal het zo'n vaart niet lopen.
Hobby's kosten nou eenmaal geld! je hebt er toch ook plezier van?
Ik maak me er beslist niet druk over..als ik er niet meer ben heb ik er ook niks meer aan en vind het spul vast wel weer een nieuwe bestemming, bij een andere verzamelaar op de plank, in een museum of op de vuilnisbelt:P
Ik heb nog nooit een begraveniswagen met TREKHAAK gezien!:lachuh:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- freddy vercruyce
- [freddy vercruyce]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
08 jan 2012 21:00 - 08 jan 2012 21:21 #13514
door freddy vercruyce
Beantwoord door freddy vercruyce in topic Re: de prijzen kelderen
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieDa's nu toch echt over het paard getilt.9050 euro!!!!!!!!!!!.Met verzend zeg maar meer als 10.000 euro of meer als 360000 oude Belgische franken.Wat koop je daar allemaal niet voor zeg.Had daar een 7000 voor verwacht maar dit????Inderdaad hoe gek kan je zijn hoor ik jullie terrecht zeggen.Het stopt toch ergens.Alhoewel als ik uitreken wat mijn projektje gaat kosten genre Ducretet piano lijkt mij dit ook niet echt verantwoord.Gaat met kast rond de 1000 kosten zonder één minuut werk te rekenen.Maar dat werk mag je niet reken dat is hetgene waar je plezier aan beleeft in de hobby iets creéren waar je zelf tevreden mee bent.En hoe je het ook draait of keert het is en blijft een home brew dat bakje datvan mij.Dus de prijs is eigenlijk ook over het paard getilt.Maar t'is een hobby nietwaar en een hobby kost altijd.We leven tenslotte maar één keer
cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...e=ADME:B:WNA:BE:1123
En tenslotte wat moetn we ons hier bij voorstellen
kijk maar eens naar de bied geschiedenis van de laatste drie bieders.Ik denk dat de 4 de bieder een zogezegde tweede kans zal krijgen.Dat stikt
En tenslotte wat moetn we ons hier bij voorstellen
kijk maar eens naar de bied geschiedenis van de laatste drie bieders.Ik denk dat de 4 de bieder een zogezegde tweede kans zal krijgen.Dat stikt
Laatst bewerkt 08 jan 2012 21:21 door freddy vercruyce.
08 jan 2012 09:58 - 08 jan 2012 09:59 #13487
door magic-eye
Beantwoord door magic-eye in topic Re: de prijzen kelderen
Hee Marcel
De 834a zag ik laatst uit een kofferbak verkopen voor 225 geen idee of dat
de waarde momenteel is ........
Het is ook niet meer bij te houden zeker niet zo vlak voor een beurs
als de grote stapelaars/handelaars weer gaan dumpen :-]
mvg
De 834a zag ik laatst uit een kofferbak verkopen voor 225 geen idee of dat
de waarde momenteel is ........
Het is ook niet meer bij te houden zeker niet zo vlak voor een beurs
als de grote stapelaars/handelaars weer gaan dumpen :-]
mvg
Laatst bewerkt 08 jan 2012 09:59 door magic-eye.
Minder
Meer
08 jan 2012 09:41 #13486
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: de prijzen kelderen
Beste Rene,
Iedereen verzameld op zijn eigen manier. Ik vind jou dus persoonlijk ook zeker een verzamelaar. Het is misschien een van de vele manieren, maar je iik denk dat je weldegelijk een radio-verzamelaar bent. Al de type-nummers die hebt of hebt gehad, alle bijbehorende folders/gramofoonplaten/informatie etc etc. Zoiets hoort toch echt wel bij een verzameling denk ik. Ook het feit dat je veel bijdrages levert aan dit forum vind ik er ook een voorbeeld van. Misschien heb je geen verzameling die bestaat uit honderde toestellen, maar dat doet er ook niet toe denk ik.
Bij mij is het zo dat ik zo'n beetje klaar ben met de verzameling die ik graag wilde hebben. Hij is voor mij nu compleet ( op een platenspeler na ) en dat is genoeg voor mij. Het zijn maar 8 toestellen bij elkaar, maar ook dat is een verzameling vind ik. Daarnaast moet ik ook van de radio kunnen genieten als hij niet aan staat. Gewoon, omdat hij in ons interieur past. Natuurlijk ben ik ook met jou eens dat een radio het ook echt moet doen. Zo heb ik zo'n Philips 4040 gramofoonuitrusting, aangesloten op een Philips radio uit 1930. Zo kan ik er gewoon mijn platen op draaien en ook radio luisteren. Op de bijgevoegde foto zie van onze ' nette ' kamer zie je links onze Philips 2514 staan ( in een meubeltje ). Past er toch leuk bij en ik vind het ook nog mooi om te zien als hij uit staat. Maarrrrrrr ... hij staat zeer regelmatig gewoon aan.
groeten van Henk.
Iedereen verzameld op zijn eigen manier. Ik vind jou dus persoonlijk ook zeker een verzamelaar. Het is misschien een van de vele manieren, maar je iik denk dat je weldegelijk een radio-verzamelaar bent. Al de type-nummers die hebt of hebt gehad, alle bijbehorende folders/gramofoonplaten/informatie etc etc. Zoiets hoort toch echt wel bij een verzameling denk ik. Ook het feit dat je veel bijdrages levert aan dit forum vind ik er ook een voorbeeld van. Misschien heb je geen verzameling die bestaat uit honderde toestellen, maar dat doet er ook niet toe denk ik.
Bij mij is het zo dat ik zo'n beetje klaar ben met de verzameling die ik graag wilde hebben. Hij is voor mij nu compleet ( op een platenspeler na ) en dat is genoeg voor mij. Het zijn maar 8 toestellen bij elkaar, maar ook dat is een verzameling vind ik. Daarnaast moet ik ook van de radio kunnen genieten als hij niet aan staat. Gewoon, omdat hij in ons interieur past. Natuurlijk ben ik ook met jou eens dat een radio het ook echt moet doen. Zo heb ik zo'n Philips 4040 gramofoonuitrusting, aangesloten op een Philips radio uit 1930. Zo kan ik er gewoon mijn platen op draaien en ook radio luisteren. Op de bijgevoegde foto zie van onze ' nette ' kamer zie je links onze Philips 2514 staan ( in een meubeltje ). Past er toch leuk bij en ik vind het ook nog mooi om te zien als hij uit staat. Maarrrrrrr ... hij staat zeer regelmatig gewoon aan.
groeten van Henk.
- brcf01
- [brcf01]
-
Minder
Meer
07 jan 2012 22:30 - 07 jan 2012 22:32 #13478
door brcf01
Beantwoord door brcf01 in topic Re: de prijzen kelderen
Hoi
Ik ben niet echt een verzamelaar.
Ik ruil in. Verkocht de één die dan weer plaats maakte voor een ander.
Soms zat er ook gewoon omruilen in, zoals de B7X73A voor de hifi componenten begin 2010.
Zo heb ik alle type HiQ's gehad en na de laatste ging ik dus in 2010 over op hifi
uit de jaren vijftig. Eerst nog de AG9006 en nu de AG9004/9007. Eerst nog wel gedacht
om de AG9006 toch maar eens te houden, maar uiteindelijk gunde ik hem toch aan een
vriendelijke medeforummer. Voor die versterker kwam dan weer de Lenco L70.
Met de B8X72A bekruipt me nu wel het gevoel dat ik een eindfase bereikt heb.
Met de hifi kan ik geen stapje hoger meer en met de B8X72A vind ik dat eigenlijk
ook niet.
Zo ontving ik ook laatst een tweede Garrard 4HF. Mede om een bepaald onderdeel.
Houdt je er toch weer eentje over. Kan je bewaren, maar ook die ging naar een vriendelijke
medeforummer. En aldus heb ik ook van hem veel plezier van zijn restauratieverslagen.
Voorts gaat er nog wel eens wat over en weer onder de vriendenclub van de HiQGN.
"Blijft het in de familie" zeggen we dan.
Het is ook vaak een kwestie van goede een aardige contacten. En die zijn er volop.
Ook geduld en toeval dat iets op je pad komt.
De hifi had ik al enkele jaren in de picture, maar dat project startte dus veel later.
Bij mij moet het ook altijd functioneel zijn en werken, naast het plezier om er naar
te kijken. Een radio "af en toe aanzetten" is voor mij niet functioneel.
En ik heb het zeker niet omdat het eventueel enige waarde vertegenwoordigd.
:thumbsup:
Ik ben niet echt een verzamelaar.
Ik ruil in. Verkocht de één die dan weer plaats maakte voor een ander.
Soms zat er ook gewoon omruilen in, zoals de B7X73A voor de hifi componenten begin 2010.
Zo heb ik alle type HiQ's gehad en na de laatste ging ik dus in 2010 over op hifi
uit de jaren vijftig. Eerst nog de AG9006 en nu de AG9004/9007. Eerst nog wel gedacht
om de AG9006 toch maar eens te houden, maar uiteindelijk gunde ik hem toch aan een
vriendelijke medeforummer. Voor die versterker kwam dan weer de Lenco L70.
Met de B8X72A bekruipt me nu wel het gevoel dat ik een eindfase bereikt heb.
Met de hifi kan ik geen stapje hoger meer en met de B8X72A vind ik dat eigenlijk
ook niet.
Zo ontving ik ook laatst een tweede Garrard 4HF. Mede om een bepaald onderdeel.
Houdt je er toch weer eentje over. Kan je bewaren, maar ook die ging naar een vriendelijke
medeforummer. En aldus heb ik ook van hem veel plezier van zijn restauratieverslagen.
Voorts gaat er nog wel eens wat over en weer onder de vriendenclub van de HiQGN.
"Blijft het in de familie" zeggen we dan.
Het is ook vaak een kwestie van goede een aardige contacten. En die zijn er volop.
Ook geduld en toeval dat iets op je pad komt.
De hifi had ik al enkele jaren in de picture, maar dat project startte dus veel later.
Bij mij moet het ook altijd functioneel zijn en werken, naast het plezier om er naar
te kijken. Een radio "af en toe aanzetten" is voor mij niet functioneel.
En ik heb het zeker niet omdat het eventueel enige waarde vertegenwoordigd.
:thumbsup:
Laatst bewerkt 07 jan 2012 22:32 door brcf01.
Minder
Meer
07 jan 2012 22:22 #13477
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: de prijzen kelderen
Beste Robin,
Mijn opa zei altijd : Geld en de kont ... daar draait heel de wereld op rond !
Dat zegt voldoende denk ik.
groeten van Henk.
Mijn opa zei altijd : Geld en de kont ... daar draait heel de wereld op rond !
Dat zegt voldoende denk ik.
groeten van Henk.