Algemeen
Jaren 20 radio's
- hkruis
- [hkruis]
-
Minder
Meer
16 nov 2011 17:46 #11630
door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Re: Jaren 20 radio's
Dat wel natuurlijk. : prima :
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
16 nov 2011 17:27 #11629
door buurjongen
Beantwoord door buurjongen in topic Re: Jaren 20 radio's
Beste Roland,
Sterker nog, het is een Philips 2514 die in dit meubeltje zit geschoven. Ook heb ik ooit bij iemand een NSF 3 gezien ( compleet met radiolampen en al ). Dit toestel is ( geloof ik ) van 1925 en ... schitterend om te zien, echt waar.
Die prijzen van die radio's en onderdelen van voor 1930 ... ppppppppffffffffffffff ...
groeten van Henk.
Sterker nog, het is een Philips 2514 die in dit meubeltje zit geschoven. Ook heb ik ooit bij iemand een NSF 3 gezien ( compleet met radiolampen en al ). Dit toestel is ( geloof ik ) van 1925 en ... schitterend om te zien, echt waar.
Die prijzen van die radio's en onderdelen van voor 1930 ... ppppppppffffffffffffff ...
groeten van Henk.
- Roland Huisman
- [Roland Huisman]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
16 nov 2011 16:00 - 16 nov 2011 16:02 #11626
door Roland Huisman
Beantwoord door Roland Huisman in topic Re: Jaren 20 radio's
@ Henk alias buurjongen
Het toestel dat jij laat zien is van een Philips 2514 oid in een houten
ombouw. Ik bedoel eigenlijk toestellen van daarvoor. Zeg 1920 tot 1925.
Dat neemt niet weg dat het leuk is om te zien natuurlijk.
@ Freddy
Dat is wel een duur onderdeeltje op die manier. Toch heb ik het idee dat
de prijzen op Ebay ook ver van reëel zijn. Maar ja het wordt betaald.
Dit heeft alles te maken met dat ebay wereldwijd genoeg bezoekers
heeft met een vette beurs. "Bied maar hoog, dan heb ik het tenminste."
Groeten, Roland
Het toestel dat jij laat zien is van een Philips 2514 oid in een houten
ombouw. Ik bedoel eigenlijk toestellen van daarvoor. Zeg 1920 tot 1925.
Dat neemt niet weg dat het leuk is om te zien natuurlijk.
@ Freddy
Dat is wel een duur onderdeeltje op die manier. Toch heb ik het idee dat
de prijzen op Ebay ook ver van reëel zijn. Maar ja het wordt betaald.
Dit heeft alles te maken met dat ebay wereldwijd genoeg bezoekers
heeft met een vette beurs. "Bied maar hoog, dan heb ik het tenminste."
Groeten, Roland
Laatst bewerkt 16 nov 2011 16:02 door Roland Huisman.
Minder
Meer
16 nov 2011 08:56 #11618
door freddy vercruyce
Beantwoord door freddy vercruyce in topic Re: Jaren 20 radio's
Om maar een voorbeeld te geven qua prijzen.Vorige week verkocht op ebay frankrijk. Dit is dus enkel een onderdeel.Ik had wel verwacht dat het een hoge prijs zou halen maar 368 euro dat nu net niet.Noot ik heb er niet op geboden want heb geen Ducretet toestel.
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
16 nov 2011 08:14 #11616
door buurjongen
Kijk mensen, deze Philips radio uit 1928 past toch schitterend in een interieur uit die tjd.
Bijlage berekop005.JPG niet gevonden
Bijlagen:
- buurjongen
- [buurjongen]
-
Minder
Meer
16 nov 2011 08:11 #11615
door buurjongen
Beste Magic-Eye
Inderdaad denk ik dat jij de spijker op zijn kop slaat. Toestellen uit de periode voor 1935, in een mooie, originele staat zijn schrikbarend duur.Meestal is er in de loop van al die jaren wel door menigeen in en aan gerommeld ( wat logisch is vind ik ). Een toestel van die periode rond 1925-1930 vind ik persoonlijk toch wel mooi ( mits hij in mooieoriginele staat verkeerd ) Qua vormgeving spreken ( denk ik ) de jaren '50 toestellen meer tot de verbeelding. Ik denk ook dat de meeste opa's en oma's van ons een jaren '50 toestel in de kamer hadden staan. Qua vormgeving moet ik zeggen dat de toestellen van de periode 1925-1930 toch echt wel in de woonkamer uit die tijd pastte. Zo vind ik zo'n meesterzanger van Philips een typisch voorbeeld daarvan. Ikzelf verzamel radio's van Philips uit de periode 1927 t/m 1931. Mijn woning is ingericht in de jaren '30 stijl en daar misstaat zo'n radio uit die periode helemaal niet. Ik kan mij uiteraard voorstellen dat, als je huis is ingericht met bijvoorbeeld IKEA meubels, zo'n Philips toestel uit die periode daar niet bij past.
groeten van henk.
Inderdaad denk ik dat jij de spijker op zijn kop slaat. Toestellen uit de periode voor 1935, in een mooie, originele staat zijn schrikbarend duur.Meestal is er in de loop van al die jaren wel door menigeen in en aan gerommeld ( wat logisch is vind ik ). Een toestel van die periode rond 1925-1930 vind ik persoonlijk toch wel mooi ( mits hij in mooieoriginele staat verkeerd ) Qua vormgeving spreken ( denk ik ) de jaren '50 toestellen meer tot de verbeelding. Ik denk ook dat de meeste opa's en oma's van ons een jaren '50 toestel in de kamer hadden staan. Qua vormgeving moet ik zeggen dat de toestellen van de periode 1925-1930 toch echt wel in de woonkamer uit die tijd pastte. Zo vind ik zo'n meesterzanger van Philips een typisch voorbeeld daarvan. Ikzelf verzamel radio's van Philips uit de periode 1927 t/m 1931. Mijn woning is ingericht in de jaren '30 stijl en daar misstaat zo'n radio uit die periode helemaal niet. Ik kan mij uiteraard voorstellen dat, als je huis is ingericht met bijvoorbeeld IKEA meubels, zo'n Philips toestel uit die periode daar niet bij past.
groeten van henk.