Skip to main content
Bandrecorders

Bandrecorders weer eens wat anders.

Meer
01 nov 2016 18:08 #63180 door Franc
Beantwoord door Franc in topic Bandrecorders weer eens wat anders.
Bert,

Heb je de recorder in je meubel ook getest op div functies?
Banden zullen er nog wel genoeg zijn maar of alles nog goed is............?

Verder lijken me die plastic recorders nog niet zo verkeerd, mits de koppen niet te veer heen zijn.

Groet Frank

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
01 nov 2016 16:37 #63179 door Bert Kn
Deze apparaten kostte in de glorie tijd een flinke duit en zijn op een aantal uitzonderingen na de grote bekende jongens amper nog in trek.
Terwijl er naast die gewilde grote jongens toch ook andere goede waren die voldeden en waar nu amper meer naar omgekeken wordt.

Na de aanschaf van het F9X38A meubel waar een bandrecorder in huist besloot ik direct naar wat banden uit te kijken, niet dat ik een bandrecorder aanbidder ben maar als die er in zit wil ik deze ook kunnen gebruiken al was het maar om aan de gasten te demonstreren.
In de regio stonden een vijftal gebruikte Philips 18cm banden LP en DP te koop voor 40 euro.
Niet omdat ik zeikerig ben maar vond dat best wel aan de prijs.
Op mijn verzoek of ik er een kon overnemen kreeg ik 0 op rekest.

Een paar dagen geleden verscheen er ook in de regio maar dan 8 km naar het zuiden in plaats van het noorden een Philips N4504 inclusief een aantal banden op MP.
De dame ik schat een jaar of 45 oud waar ik hem gistermiddag van over nam had netjes vermeld dat ze met de bandrecorder naar een reparatie café was geweest en dat er twee van de vier snaren defect waren en de recorder verder in orde is.
Deze was van haar vader welke er altijd netjes op was geweest
Er zaten zes Philips banden bij, 3 x LP 18, 2 x DP 18 en een LP 15 allen nog perfect

Bij thuiskomst eerst de recorder nader bekeken om vast te stellen welke snaren aan gort waren, de capstan snaar en de rewind snaar.

Nu heb ik een tijdje geleden voor een goede bekende van mij bij zo'n zelfde recorder de wind en rewind snaar vervangen en lag de capstan en teller snaar welke je als setje koopt hier nog.

De capstan snaar heb ik vervangen en voor de missende rewind snaar heb ik tijdelijk een passend dik elastiekje gebruikt.
De LP 15 band heb ik inmiddels van mijn smaak muziek voorzien, daar stonden radio opnames van klassieke muziek in mono op.
Het snel vooruit en terug spoelen van dit apparaat is niet je van het, was nieuw in de showroom al net zo.
Ook straalt hij geen degelijkheid uit daar in tegen is de opname vanaf CD op 9,5 de middelste snelheid best goed.
15 euro goedkoper uit, een LP15 band extra en een goed spelende N4504 wat wil je nog meer :lol:
Ik moest wel even lachen om mijn jongste zoon, wordt dit je nieuwe passie pa.
Ik heb hem maar gerust gesteld.

Mvg.
Bert
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena