Bandrecorders
Bandrecorders zijn weer geliefd
09 aug 2015 04:07 #54072
door Bert Kn
Cees.
Dat ben ik totaal niet met je eens.
Deze minder degelijk gebouwde Philipsen vond ik vele malen beter klinken dan de goedkopere Sony's.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Bandrecorders zijn weer geliefd
Neem een plaat op met een goedkopere Sony en je hebt een redelijk goede weergave.
Doe het zelfde met zo'n plastic Philips ding en je hoort heel duidelijk dat zo'n Philips
op weergave gebied veel minder presteert.
Cees.
Dat ben ik totaal niet met je eens.
Deze minder degelijk gebouwde Philipsen vond ik vele malen beter klinken dan de goedkopere Sony's.
Mvg.
Bert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
08 aug 2015 02:19 #54068
door Cees
Beantwoord door Cees in topic Bandrecorders zijn weer geliefd
Ja,de zwakke punten van deze Philips recorders die Huub noemt, dat klopt wel.
En de Jappen in de zelfde prijsklasse, die houden het veel langer vol.
Die hebben minder toeters en bellen, dat wel.
Neem een plaat op met een goedkopere Sony en je hebt een redelijk goede weergave.
Doe het zelfde met zo'n plastic Philips ding en je hoort heel duidelijk dat zo'n Philips
Ik had het al heel gauw gehad met die Plastic Philips en dus werd die weer omgeruild
voor een Sony. Veel betere recorder, betrouwbaar en na meer dan tien jaren veel spelen,
na vervanging van de snaren, heeft deze bij zijn volgende eigenaar weer opnieuw zijn
werk goed gedaan. En onverslijtbare koppen.
Gr Cees.
En de Jappen in de zelfde prijsklasse, die houden het veel langer vol.
Die hebben minder toeters en bellen, dat wel.
Ik had het al heel gauw gehad met die Plastic Philips en dus werd die weer omgeruild
voor een Sony. Veel betere recorder, betrouwbaar en na meer dan tien jaren veel spelen,
na vervanging van de snaren, heeft deze bij zijn volgende eigenaar weer opnieuw zijn
werk goed gedaan. En onverslijtbare koppen.
Gr Cees.
07 aug 2015 12:13 - 07 aug 2015 12:16 #54065
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Bandrecorders zijn weer geliefd
Dat soort philipsen Daar heb ik veel mee van doen gehad
BVB de dunnen snaren om te spoelen zo uitgerekt
De motor AS te kort lagering is te dun door de snaar spanning
Verslijt het boven motor lager
En loopt ook de gelijk loop ding aan de achter kant aan
en gaat stoppen ik wel eens zo de motor gekeert
dan gaat het weer een tijdje goed
Dat gebeurt allemaal na een aantal jaren gebruik
ook de toonkoppen zijn zacht .het zijn gewoon problemen kistjes met de lange gebruiks duur
Nee de 4407 zijn beter dan maar.. ik ben niet zo weg van philips recorders WEL alleen de prof typens .
Maar toch heb ik met de Jap goede resultaten altijd gehad
Huub
BVB de dunnen snaren om te spoelen zo uitgerekt
De motor AS te kort lagering is te dun door de snaar spanning
Verslijt het boven motor lager
En loopt ook de gelijk loop ding aan de achter kant aan
en gaat stoppen ik wel eens zo de motor gekeert
dan gaat het weer een tijdje goed
Dat gebeurt allemaal na een aantal jaren gebruik
ook de toonkoppen zijn zacht .het zijn gewoon problemen kistjes met de lange gebruiks duur
Nee de 4407 zijn beter dan maar.. ik ben niet zo weg van philips recorders WEL alleen de prof typens .
Maar toch heb ik met de Jap goede resultaten altijd gehad
Huub
Laatst bewerkt 07 aug 2015 12:16 door Huub.
07 aug 2015 11:27 #54064
door peter1952
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
Beantwoord door peter1952 in topic Bandrecorders zijn weer geliefd
Huub, er is helemaal niets mis met deze Philips recorders, de N4504 en de Aristona / Erres equivalent. Ik kan me ook best voorstellen dat die muziek je niet aanstaat, maar moet je nu elke gelegenheid benutten om daar weer over te beginnen. Er zijn ook mensen die jouw muziek verschrikkelijk vinden.
Ik heb zelf jarenlang een N4504 gehad en daar heb ik jarenlang plezier van gehad. Wel een keer nieuwe snaren en nieuwe koppen.
Ook hadden we thuis een Akai 4000DS. Een leuke recorder, echter omslachtige bediening en de prestaties, hoewel degelijker dan de Philips, waren toch wat minder dan de Philips.
Tegenwoordig is het probleem echter de banden. Die zijn in de loop der tijd een stuk minder geworden, zodat je last krijgt van drop-out, doffe weergave enz.
Ik merk dat zelfs in mijn vriendenkring, die normaal niets heeft met "die ouwe troep" die oude recorders in de belangstelling staan.
Groeten,
Peter
Ik heb zelf jarenlang een N4504 gehad en daar heb ik jarenlang plezier van gehad. Wel een keer nieuwe snaren en nieuwe koppen.
Ook hadden we thuis een Akai 4000DS. Een leuke recorder, echter omslachtige bediening en de prestaties, hoewel degelijker dan de Philips, waren toch wat minder dan de Philips.
Tegenwoordig is het probleem echter de banden. Die zijn in de loop der tijd een stuk minder geworden, zodat je last krijgt van drop-out, doffe weergave enz.
Ik merk dat zelfs in mijn vriendenkring, die normaal niets heeft met "die ouwe troep" die oude recorders in de belangstelling staan.
Groeten,
Peter
Peter Boin,
Opgegroeid met de buizentechniek en ondertussen meer dan 50 jaar ervaring met buizen.
Van transistors en halfgeleiders word ik ook niet bang.
07 aug 2015 10:15 - 07 aug 2015 10:17 #54063
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Bandrecorders zijn weer geliefd
Ja henk en vooral met dat gerampenstamp wat op de banden staat
meer kunnen ze ook niet met deze plastiek dozen
beter is een Jap recorders
Huub
meer kunnen ze ook niet met deze plastiek dozen
beter is een Jap recorders
Huub
Laatst bewerkt 07 aug 2015 10:17 door Huub.
- Henk van t Kruis
- [Henk van t Kruis]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
06 aug 2015 22:31 #54058
door Henk van t Kruis
Bandrecorders zijn weer geliefd werd gestart door Henk van t Kruis
Bezig geweest met de revisie van een Philips N4407, Het verwijderen van de rubberdrap is een vies klusje. Na ook de condensatoren vervangen te hebben en wat verlopen weerstandjes doet de bandrecorder weer flink zijn best. Foto's volgen.
Als je er zo mee bezig bent kom je van alles tegen over bandrecorders.
Als je er zo mee bezig bent kom je van alles tegen over bandrecorders.