Skip to main content
Bandrecorders

Akai GX210-D

Meer
25 feb 2014 13:02 #41275 door Bjorn Kusters
Akai GX210-D werd gestart door Bjorn Kusters
Hallo,

Het was eigenlijk niet de bedoeling deze te kopen , maar Maarten had deze nog op zijn tafel staan.
Voor de prijs hoefde ik het niet te laten , en ging er zelfs vanuit dat hij defect zou zijn.
Ik wist ook niet hoe de sporen ingedeeld waren , want omschakelen tussen 1-3 en 2-4 kan ie niet.
Mijn grootste angst was dus dat dit net zoals de Revox A77 zou zijn ,want dan zou hij kanaal 1-2/3-4 afspelen.
Dan zou een spoor de goede kant op gaan en de ander achterstevoren.
Na een korte test met een koptelefoon blijkt hij de "normale" indeling te hebben , hij speelt of spoor 1-3 of 2-4.
Jammergenoeg kan hij niet omschakelen tussen de sporen , dus ik mis een van de 2 opnames per kant.
Maarja ik kan weer mijn stereo banden afspelen :D

Hij speelt nu via de 9004-9007 en dat gaat goed.
Zelfs de autoreverse werkt nog naar behoren.
Ik heb hem nog niet open gehad ,maar volgens mij is het zelfs een direct drive deck!
Het enige waar ik nog naar moet kijken is dat er een rem aanloopt tijdens het spoelen.
Op welke manier hij remt weet iknog niet maar dat zie ik wel als ik hem eens open maak.

Voorlopig krijgt hij een plekje op het dressior , want bij de 9004-9007 is er geen plek meer voor.
Dan kan ik de Dual 1229 eens onder handen nemen want de toonarm beweegt zwaar en dit leid tot regelmatig overslaan.
Dit heeft ie sinds ik de eveneens in driebergen aangeschafte wisselpen heb gebruikt.
Dus zal eens moeten kijken wat er aan de hand is.
Vermoedelijk bestaat er wel een verband tussen het gebruik van de wisselpen en het zwaarder bewegen van de toonarm.
Maar hier kom iklater nog op terug:D

Gr Bjorn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena