Nieuws
Nieuw, dus even voorstellen
30 jul 2020 13:01 #84875
door Norbie
Beantwoord door Norbie in topic Nieuw, dus even voorstellen
Dat heb ik gisteren ook met eigen oren gehoord. En ik vind het echt een zeer mooi/leuk toestelletje om te zien. Was ik maar de enige, dan was er waarschijnlijk ook wat meer aanbod geweest. Maar ja, geduld is een schone zaak.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
30 jul 2020 00:16 #84871
door Bert Kn
Norbert,
Je bent niet de enige.
Zelf vind ik dat ook en indien ze goed (gereviseerd) zijn komt daar ook nog eens een prima geluidje uit voor zo'n klein toestelletje.
Mvg.
Bert
Beantwoord door Bert Kn in topic Nieuw, dus even voorstellen
En weet sinds vandaag ook al wat mijn volgende toestel wordt; een Philips BX 253 U
Wat een prachtig toestelletje vind ik dat persoonlijk.
Norbert,
Je bent niet de enige.
Zelf vind ik dat ook en indien ze goed (gereviseerd) zijn komt daar ook nog eens een prima geluidje uit voor zo'n klein toestelletje.
Mvg.
Bert
29 jul 2020 23:28 #84868
door Norbie
Ik bedoel daarmee, dat er inderdaad nog geen vol geluid uit komt.
Maar daar wordt dus nog aan gewerkt.
Benieuwd ook erg benieuwd hoe iets gaat klinken..
Maar daar wordt dus nog aan gewerkt.
Benieuwd ook erg benieuwd hoe iets gaat klinken..
Minder
Meer
29 jul 2020 22:17 #84867
door skandiluxe
Beantwoord door skandiluxe in topic Nieuw, dus even voorstellen
Mooi dat je hulp kon krijgen om de radio weer spelend te krijgen!
Je schrijft dat het geluid"dun" is,weet niet wat je hiermee bedoelt.
Als alles goed werkt dan moet er een daverend geluid uit komen.
De radio van dit type welke ik lang geleden bezat had een uitstekende volle weergave,
vooral door de grote luidspreker die er in zit.
Wens je veel luisterplezier met dit waardige toestel.
Je schrijft dat het geluid"dun" is,weet niet wat je hiermee bedoelt.
Als alles goed werkt dan moet er een daverend geluid uit komen.
De radio van dit type welke ik lang geleden bezat had een uitstekende volle weergave,
vooral door de grote luidspreker die er in zit.
Wens je veel luisterplezier met dit waardige toestel.
29 jul 2020 20:04 - 29 jul 2020 20:13 #84865
door Norbie
Ben vandaag met mijn radio in Nieuwegein geweest, alwaar ik zeer vriendelijk werd ontvangen.
Zijn na de koffie richting de zolderkamer gegaan en daar stonden meer dan 30 prachtige radio's opgesteld. Ik keek mijn ogen uit!
Nadat we de achterkap en onderkap hadden losgemaakt, kwam hij tot de ontdekking dat alles nog helemaal origineel was.
Na wat doormeten, wist hij al snel waar het euvel zat.
Na wat professioneel gepeuter (anders kan ik het niet noemen), kwam er zowaar weer geluid uit de speaker.
Alleen is het geluid nog erg dun.
Hij heeft een paar kleine onderdeeltjes moeten vervangen en gaat er nog een nieuw aansluitsnoer aanzetten.
En dit alles nog eens een keer op vrijwillige basis ook. Echt grandioos...
Moet dus nog wat verzinnen als dank.
Was een leuke en zeker ook leerzame ochtend.
En weet sinds vandaag ook al wat mijn volgende toestel wordt; een Philips BX 253 U
Dus mocht iemand daar suggesties voor hebben, dan hoor ik dat graag, want ze zijn niet heel erg dik bezaaid, heb ik al gezien.
Groet Norbert
Zijn na de koffie richting de zolderkamer gegaan en daar stonden meer dan 30 prachtige radio's opgesteld. Ik keek mijn ogen uit!
Nadat we de achterkap en onderkap hadden losgemaakt, kwam hij tot de ontdekking dat alles nog helemaal origineel was.
Na wat doormeten, wist hij al snel waar het euvel zat.
Na wat professioneel gepeuter (anders kan ik het niet noemen), kwam er zowaar weer geluid uit de speaker.
Alleen is het geluid nog erg dun.
Hij heeft een paar kleine onderdeeltjes moeten vervangen en gaat er nog een nieuw aansluitsnoer aanzetten.
En dit alles nog eens een keer op vrijwillige basis ook. Echt grandioos...
Moet dus nog wat verzinnen als dank.
Was een leuke en zeker ook leerzame ochtend.
Dus mocht iemand daar suggesties voor hebben, dan hoor ik dat graag, want ze zijn niet heel erg dik bezaaid, heb ik al gezien.
Groet Norbert
Laatst bewerkt 29 jul 2020 20:13 door Norbie. Reden: Spelfoutje....
27 jul 2020 19:28 #84815
door Norbie
ee deze bezit ik niet. Maar woensdag heb ik afgesproken met iemand in Nieuwegein, die er veel verstand van heeft en een zelfde type bezit.Gaan we de radio samen bekijken. Erg leuk en leerzaam natuurlijk. Zodra ik meer weet, zal ik het posten. Groet Norbert
Hoi, bedankt voor compliment over radio (altijd leuk!). Nskandiluxe schreef : Sorry hier ging even even iets verkeerd.
Gefeliciteerd met dit mooie toestel.
Bezit je een universeelmeter om metingen uit te voeren,want hier ontkom je denk ik
niet aan.
ee deze bezit ik niet. Maar woensdag heb ik afgesproken met iemand in Nieuwegein, die er veel verstand van heeft en een zelfde type bezit.Gaan we de radio samen bekijken. Erg leuk en leerzaam natuurlijk. Zodra ik meer weet, zal ik het posten. Groet Norbert