Nieuws
Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Minder
Meer
26 nov 2012 23:14 #24633
door Paul Brouwer
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Hoi Marcel,
Toch ben ik van mening dat jij de weergave in IE wel kan verbeteren door de rood/bruine zijdes die bij weergave van onderwerpen toch niet gebruikt worden b.v. 1,5 CM smaller te maken waardoor er 3 CM meer leesbaar gebied zal ontstaan. Ik denk dat jij het IE-weergaveprobleem dan al grotendeels opgelost hebt.
Hoe groot de verbouwingsklus gaat worden, kan ik niet inschatten omdat ik geen Joomla gebruik.
Groeten,
Paul
Toch ben ik van mening dat jij de weergave in IE wel kan verbeteren door de rood/bruine zijdes die bij weergave van onderwerpen toch niet gebruikt worden b.v. 1,5 CM smaller te maken waardoor er 3 CM meer leesbaar gebied zal ontstaan. Ik denk dat jij het IE-weergaveprobleem dan al grotendeels opgelost hebt.
Hoe groot de verbouwingsklus gaat worden, kan ik niet inschatten omdat ik geen Joomla gebruik.
Groeten,
Paul
Onderwerp is gesloten.
25 nov 2012 22:56 #24542
door Marcel L
Bezoek ook eens mijn virtuele buizenradiomuseum.nl
Beantwoord door Marcel L in topic Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Hallo Paul,
Ik denk dat de software die ik gebruik ook wat complexer en moderner is dan de software van jouw forum. Vandaar ook dat ik sneller tegen comptabiliteitsproblemen aanloop.
Zo gebruik ik o.a. software die foto's automatisch verkleind als ze eigenlijk iets te groot zijn voor op de pagina. Maar uiteraard werkt dat weer niet op IE. Dat zou toch ook al te mooi zijn.
Gevolg: de pagina wordt niet goed weergegeven in IE.
Natuurlijk kan ik teruggaan naar een heel eenvoudige website zonder enige moderne toevoeging.
Dat zou de problemen waarschijnlijk oplossen, maar dan is voor mij de lol er meteen af.
Vandaar mijn advies: gebruik gewoon Firefox of wat anders, desnoods naast IE. Dat lost alle problemen op, en niet alleen op mijn forum maar op heel veel andere websites.
Groeten van Marcel
Ik denk dat de software die ik gebruik ook wat complexer en moderner is dan de software van jouw forum. Vandaar ook dat ik sneller tegen comptabiliteitsproblemen aanloop.
Zo gebruik ik o.a. software die foto's automatisch verkleind als ze eigenlijk iets te groot zijn voor op de pagina. Maar uiteraard werkt dat weer niet op IE. Dat zou toch ook al te mooi zijn.
Gevolg: de pagina wordt niet goed weergegeven in IE.
Natuurlijk kan ik teruggaan naar een heel eenvoudige website zonder enige moderne toevoeging.
Dat zou de problemen waarschijnlijk oplossen, maar dan is voor mij de lol er meteen af.
Vandaar mijn advies: gebruik gewoon Firefox of wat anders, desnoods naast IE. Dat lost alle problemen op, en niet alleen op mijn forum maar op heel veel andere websites.
Groeten van Marcel
Onderwerp is gesloten.
25 nov 2012 22:15 - 25 nov 2012 22:16 #24541
door Paul Brouwer
Hallo Marcel,
Wat jij hier zegt is niet helemaal waar. De ene thread loopt buiten zijn kaders (veelal door veel te grote ingesloten foto's) en de andere thread niet. Hiermee heb ik precies het probleem van deze site te pakken. In eerste instantie wordt er een frame (leesbaar gebied) gezeten en vervorgens wordt er een tekst aldanniet met foto's in geplaatst waarbij er geen rekening wordt gehouden met de breedte van dat leesbare frame en de tekst zijn eigen breedte blijft houden.
Ik weet dat FireFox en andere browsers iets anders omgaan met de weergave van een site, maar ik ben dit soort problemen nog niet tegengekomen met mijn site en/of het Transistorforum.
Om dit aan te passen, vergt het nodige zoekwerk wat in "open source" software waar meerdere mensen onderdelen van een pakket gemaakt hebben een hels karwei kan zijn. Onmogelijk is het echter niet. Ik heb het bij het NTF voor elkaar gekregen wat later bij NFOR is overgenomen.
Groeten,
Paul
PS
Succes met de zoektocht. Benijden doe ik jou niet.
Beantwoord door Paul Brouwer in topic Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Marcel - Forumbeheer schreef :
johanvisser schreef : ik volg de radio fora iedere dag, en hier valt mij af en toe op dat er bijdragen zijn die te breed zijn, zodat ik rechts een stuk tekst moet raden.
Concreet staan er in dit onderwerp 3 bijdragen van Verdicom: waarvan deze te breed is.
Het komt voor bij meerdere leden.
Heb ik ergens iets fout ingesteld?
ik gebruik XP-sp3 en browser IE.....
Hallo,
Microsoft trekt zich met Internet Explorer schijnbaar weinig aan van wereldwijde afspraken omtrent Internet standaarden. Het is dan ook de enige browser met een "compatability knop", en dat zegt toch genoeg.
Dagelijks krijg ik mailtjes van mensen die problemen ondervinden zoals hierboven beschreven, en nog andere problemen.
De enige oplossing die ik aan kan dragen is deze: probeer eens een andere browser.
Iedere andere browser heeft al deze problemen niet en is probleemloos te installeren naast Internet Explorer, voor het geval u die zou willen blijven gebruiken.
Als oud-ICT-er en ervaren website-programmeur zie ik daar geen enkele reden voor overigens: Firefox of Chrome is genoeg.
Gezien de problematiek met IE moeten we dus wel stellen:
Deze website is niet compatibel met Internet Explorer webbrowsers.
Niet dat ik dat wil, maar het is nu eenmaal zo. En ik kan daar helaas niks aan doen.
(Microsoft wel!)
Groeten van Marcel - uw Forumbeheerder : FYI :
Hallo Marcel,
Wat jij hier zegt is niet helemaal waar. De ene thread loopt buiten zijn kaders (veelal door veel te grote ingesloten foto's) en de andere thread niet. Hiermee heb ik precies het probleem van deze site te pakken. In eerste instantie wordt er een frame (leesbaar gebied) gezeten en vervorgens wordt er een tekst aldanniet met foto's in geplaatst waarbij er geen rekening wordt gehouden met de breedte van dat leesbare frame en de tekst zijn eigen breedte blijft houden.
Ik weet dat FireFox en andere browsers iets anders omgaan met de weergave van een site, maar ik ben dit soort problemen nog niet tegengekomen met mijn site en/of het Transistorforum.
Om dit aan te passen, vergt het nodige zoekwerk wat in "open source" software waar meerdere mensen onderdelen van een pakket gemaakt hebben een hels karwei kan zijn. Onmogelijk is het echter niet. Ik heb het bij het NTF voor elkaar gekregen wat later bij NFOR is overgenomen.
Groeten,
Paul
PS
Succes met de zoektocht. Benijden doe ik jou niet.
Laatst bewerkt 25 nov 2012 22:16 door Paul Brouwer.
Onderwerp is gesloten.
25 nov 2012 11:34 #24485
door Marcel L
Beantwoord door Marcel L in topic Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Hallo,
Hierbij breng ik dit onderwerp graag nog even onder de aandacht.
Met enige regelmaat krijg ik namelijk nog vragen waarom tekst en foto's gedeeltelijk buiten beeld vallen, bijlagen niet geopend kunnen worden, enz.
De oplossing is simpel: geen Internet Explorer gebruiken!
Groeten van Marcel - Forumbeheer : FYI :
Hierbij breng ik dit onderwerp graag nog even onder de aandacht.
Met enige regelmaat krijg ik namelijk nog vragen waarom tekst en foto's gedeeltelijk buiten beeld vallen, bijlagen niet geopend kunnen worden, enz.
De oplossing is simpel: geen Internet Explorer gebruiken!
Groeten van Marcel - Forumbeheer : FYI :
Onderwerp is gesloten.
16 aug 2012 23:35 #20473
door Marcel L
Hoi,
Als je dat ziet ben je niet (goed) ingelogd en kun je dus geen bijdragen plaatsen.
Groeten van Marcel
Ton mijnster schreef : .....Nu constateer ik het volgende probleem,als het forum met google crome bekeken wordt is het niet
mogenlijk om een antwoord te plaatsen!
Er staat Beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.....
Hoi,
Als je dat ziet ben je niet (goed) ingelogd en kun je dus geen bijdragen plaatsen.
Groeten van Marcel
Onderwerp is gesloten.
Minder
Meer
16 aug 2012 20:56 - 16 aug 2012 20:57 #20469
door Ton mijnster
Beantwoord door Ton mijnster in topic Best bekeken met iedere andere browser dan Internet Explorer
Marcel,
Even het volgende,met Firefox werkt het forum probleemloos!
Nu constateer ik het volgende probleem,als het forum met google crome bekeken wordt is het niet
Er staat Beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Dit ter info
Groet Ton
Even het volgende,met Firefox werkt het forum probleemloos!
Nu constateer ik het volgende probleem,als het forum met google crome bekeken wordt is het niet
Er staat Beheerder heeft publieke schrijftoegang uitgeschakeld.
Dit ter info
Groet Ton
Laatst bewerkt 16 aug 2012 20:57 door Ton mijnster.
Onderwerp is gesloten.