Zelfbouw
Test AG9004/9007 met laag Ohmige luidsprekers plus een vraagje
12 jul 2019 16:33 - 12 jul 2019 16:36 #78528
door Franc
Beantwoord door Franc in topic Test AG9004/9007 met laag Ohmige luidsprekers plus een vraagje
Bert,
Dit klinkt ongetwijfeld anders dan de oude speaker set up, logisch ook!
Maar op de lange duur luisteren, wat heeft dan de voorkeur?
Je ASW’s reageren misschien ook weer anders op buizenversterkers vanwege het uitgebreide filter en de echte woofers die erin zitten.
Werd ook tijd dat je dit experiment eens uitvoerde om niet alleen maar vast te zitten aan je AD5034 combi.
De trafo dient minimaal 2 keer het vermogen te kunnen verwerken als wat de versterker afgeeft als je voluit wilt gaan.
Onder normale luistercondities kun je hier al goed mee vooruit.
Verder kan een grotere kern meer laag doorlaten.
Ik weet verder niet of alle ringkern trafo’s het goed doen met audio.
Groet Frank
Dit klinkt ongetwijfeld anders dan de oude speaker set up, logisch ook!
Maar op de lange duur luisteren, wat heeft dan de voorkeur?
Je ASW’s reageren misschien ook weer anders op buizenversterkers vanwege het uitgebreide filter en de echte woofers die erin zitten.
Werd ook tijd dat je dit experiment eens uitvoerde om niet alleen maar vast te zitten aan je AD5034 combi.
De trafo dient minimaal 2 keer het vermogen te kunnen verwerken als wat de versterker afgeeft als je voluit wilt gaan.
Onder normale luistercondities kun je hier al goed mee vooruit.
Verder kan een grotere kern meer laag doorlaten.
Ik weet verder niet of alle ringkern trafo’s het goed doen met audio.
Groet Frank
Laatst bewerkt 12 jul 2019 16:36 door Franc.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12 jul 2019 16:05 - 12 jul 2019 16:06 #78526
door Bert Kn
Mvg.
Bert
Test AG9004/9007 met laag Ohmige luidsprekers plus een vraagje werd gestart door Bert Kn
Vandaag was ik nieuwsgierig hoe de Philips AG9004/9007 mono set het op modernere eind tachtiger jaren laag ohmige luidsprekers het doet, twee 5 Ohm luidsprekers van ASW in serie op een ringkern trafo 230V AC- 24V AC ertussen en afwachten.
De ringkern trafo had ik ooit op een beurs in Driebergen voor een paar euro gekocht om het eens te gaan proberen was volgen insiders daar aanwezig 70VA niet eens de beste keuze gezien het vermogen en formaat wat ik ook aanneem.
Maar hoe dan ook, het klinkt ondanks dat al …. piep goed.
Niets ten nadele van de good old hoog ohmige 800 ohm AD 5034 LS luidspreker combi van Philips met zijn vier 9710B/BM units.
Maar dit klinkt toch echt beter in mijn beleving.
De vraag,
Ik weet dat het hier al eens vermeld is maar kan het niet terug vinden.
Welk vermogen VA is aan te raden voor de ringkern trafo?
De ringkern trafo had ik ooit op een beurs in Driebergen voor een paar euro gekocht om het eens te gaan proberen was volgen insiders daar aanwezig 70VA niet eens de beste keuze gezien het vermogen en formaat wat ik ook aanneem.
Maar hoe dan ook, het klinkt ondanks dat al …. piep goed.
Niets ten nadele van de good old hoog ohmige 800 ohm AD 5034 LS luidspreker combi van Philips met zijn vier 9710B/BM units.
Maar dit klinkt toch echt beter in mijn beleving.
De vraag,
Ik weet dat het hier al eens vermeld is maar kan het niet terug vinden.
Welk vermogen VA is aan te raden voor de ringkern trafo?
Mvg.
Bert
Laatst bewerkt 12 jul 2019 16:06 door Bert Kn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.