Zelfbouw
Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
02 aug 2021 19:48 #91629
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
Dat zijn ferrietkralen met twee gaten. Vaak gebruikt voor 300 ohm trafootjes voor FM. Je moet ferriet in je bedrading stoppen want veel buizen willen graag op VHF oscilleren met lange draden en dan zijn je metingen bagger.'varkensneusjes' (wat is dat)
Tjerk, 9ZZ
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
02 aug 2021 13:37 #91628
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
@Johan,
www.jvanschaikconsultancy.nl/buisvoeten.html
Deze nieuw verkrijgbare Rimlock voeten hebben helaas geen positie centrering.
Mocht het hiermee niet lukken hoor ik het wel.
Ferrietkralen zou je bij www.hf-electronics.nl/ kunnen kopen.
Succes met de buizentester!
www.jvanschaikconsultancy.nl/buisvoeten.html
Deze nieuw verkrijgbare Rimlock voeten hebben helaas geen positie centrering.
Mocht het hiermee niet lukken hoor ik het wel.
Ferrietkralen zou je bij www.hf-electronics.nl/ kunnen kopen.
Succes met de buizentester!
Cees- pa1dba
02 aug 2021 11:55 #91627
door Kwikfly
Beantwoord door Kwikfly in topic Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
Hi Peter,
ik heb zopas de µtracer3+ besteld. Lukte dat goed bij jou? Ik heb dezelfde vraag: welke buisvoeten... Voeten voor rimlocks met zo'n kraagje bijvoorbeeld, vind ik nergens.
Ook, al die ferriet kralen en 'varkensneusjes' (wat is dat) , daar wordt in de bouwaanleiding weinig over uitgewijd, vind ik. Heb jij tips?
Dank! groetjes, johan
ik heb zopas de µtracer3+ besteld. Lukte dat goed bij jou? Ik heb dezelfde vraag: welke buisvoeten... Voeten voor rimlocks met zo'n kraagje bijvoorbeeld, vind ik nergens.
Ook, al die ferriet kralen en 'varkensneusjes' (wat is dat) , daar wordt in de bouwaanleiding weinig over uitgewijd, vind ik. Heb jij tips?
Dank! groetjes, johan
14 sep 2018 19:01 #73403
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
Klopt. Alleen worden hier geen vectoren getrokken maar rondjes geschreven wat er potentieel mooier uitziet. Ik kreeg het niet goed en toen heb ik het in de hoek gesmeten.
Tjerk, 9ZZ
14 sep 2018 18:07 #73401
door PeterK
Beantwoord door PeterK in topic Welk type buisvoeten voor een zelfbouw buizentester
Scopeclock. Dat klinkt als xyz van een oude scope extern aansturen.
Leuke uitdaging, haha
Leuke uitdaging, haha
14 sep 2018 16:49 #73400
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Maar ja, daarvoor is het een hobbyproject. Ik heb uuuuuuuuuuuuuren in een scopeclock gestoken, printjes laten komen uit China, code zitten hacken en het eindresultaat ziet er niet uit. Pech dus. De uTracer is een mooi vast omlijnd project dat je kan aankleden zoveel je wil. Ik heb de basisuitvoering met een handjevol voetjes en patch cables. Werkt prima.
Tjerk, 9ZZ