Zelfbouw
het bouwen van een buizen voorversterker phono
- Cees PA1DBA
- [Cees PA1DBA]
-
- Cees
Minder
Meer
29 okt 2017 21:52 - 29 okt 2017 21:55 #69271
door Cees PA1DBA
Cees- pa1dba
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic het bouwen van een buizen voorversterker phono
Denon DL-160 geeft ongeveer 1,6 mV af, dus er valt flink wat te versterken, het is een moving-coil high output element.
gemiddelde Riaa verstekers met buizen zijn voor ongeveer 5 mV.
waarschijnlijk klinkt dit element ook zacht op je Akai....
gemiddelde Riaa verstekers met buizen zijn voor ongeveer 5 mV.
waarschijnlijk klinkt dit element ook zacht op je Akai....
Cees- pa1dba
Laatst bewerkt 29 okt 2017 21:55 door Cees PA1DBA.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
29 okt 2017 21:21 #69269
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic het bouwen van een buizen voorversterker phono
VE200 ken ik niet, kan je een scan posten? Ik weet niet wat jij onder bouwbeschrijving verstaat. Complete bouwtekening van het chassis? Je kan ook nog altijd stiekem een NE5532 RIAA versterkertje in je platenspeler verstoppen.
Er zijn hier ook al zat voorversterkers langsgekomen, genoeg inspiratie dus.
Er zijn hier ook al zat voorversterkers langsgekomen, genoeg inspiratie dus.
Tjerk, 9ZZ
29 okt 2017 20:11 #69267
door arjenm
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden
het bouwen van een buizen voorversterker phono werd gestart door arjenm
hallo beste mensen
mijn voornemen voorde winter is het zelf bouwen van een voorversterkertje voor mijn pickup
ik heb op het forum ook de zelfbouw van kwadjo gezien
eenvoudige reparaties voer ik tegenwoordig zelfstandig uit (we gaan vooruit;) )
ik ben eigenlijk opzoek naar een duidelijk schema en soort van stuklijstje met de componenten
ik heb een boek van de muiderkring het ontwerpen van versterkers daar staat ook een schema in van voorversterkers uit deVE 200 serie maar daar heb ik de bij behorende bouwbeschrijving niet bij
en misschien niet geschikt voor mijn pickup
ik heb een thorens td125 mk2 met een denon dl160 element de buizen voorversterker
wil ik zowel tussen mijn heilige koe philips b6x62a of heel wat anders akai am2600 zetten
ik zou het fijn vinden als jullie iets voor mij hebben waar ik met uit de kan en leerzaam is
alvast bedankt
mvg arjen
mijn voornemen voorde winter is het zelf bouwen van een voorversterkertje voor mijn pickup
ik heb op het forum ook de zelfbouw van kwadjo gezien
eenvoudige reparaties voer ik tegenwoordig zelfstandig uit (we gaan vooruit;) )
ik ben eigenlijk opzoek naar een duidelijk schema en soort van stuklijstje met de componenten
ik heb een boek van de muiderkring het ontwerpen van versterkers daar staat ook een schema in van voorversterkers uit deVE 200 serie maar daar heb ik de bij behorende bouwbeschrijving niet bij
en misschien niet geschikt voor mijn pickup
ik heb een thorens td125 mk2 met een denon dl160 element de buizen voorversterker
wil ik zowel tussen mijn heilige koe philips b6x62a of heel wat anders akai am2600 zetten
ik zou het fijn vinden als jullie iets voor mij hebben waar ik met uit de kan en leerzaam is
alvast bedankt
mvg arjen
mvg arjen meulmeester
ik probeer het repareren van buizen radio,s onder de knie te krijgen en er zoveel mogelijk over te weten te komen WAAROM om dat ik iets heb met oude radio,s en techniek .
mijn andere hobby is het restaureren van oldtimers en alles wat er met te maken heeft
en natuurlijk ook mee rijden