Zelfbouw
Voorversterker voor pick-up
02 sep 2017 10:07 - 02 sep 2017 10:08 #68503
door Huub
Beantwoord door Huub in topic Voorversterker voor pick-up
Ruis mischen 2/7 van de ef 86 niet zo goed aan massa
Ja en met veeel buizen vvst krijgt men ook wat meer aan ruis
ook brom bij meer volummen ?? zonder muziek ?? en meer ruis
verders mooi en goed gemaakt .
huub
Ja en met veeel buizen vvst krijgt men ook wat meer aan ruis
ook brom bij meer volummen ?? zonder muziek ?? en meer ruis
verders mooi en goed gemaakt .
huub
Laatst bewerkt 02 sep 2017 10:08 door Huub.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 sep 2017 09:37 #68502
door Kwadjo
Beantwoord door Kwadjo in topic Voorversterker voor pick-up
Aanvulling: De Denon DL-160 is inderdaad een MC element, maar dan weer wel eentje met een voor een MC element hoge uitgangsspanning.
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 sep 2017 09:35 #68501
door Kwadjo
Beantwoord door Kwadjo in topic Voorversterker voor pick-up
Dag Tjerk,
De PY81 zit er in om de PCL82 te ontzien bij het opstarten. De PY81 doet er zo'n 50 seconden over om na inschakelen te gaan geleiden. De PCL82 en overige buizen zijn dan zeker al op temperatuur.
Mogelijk dat de PCL82 het ook wel zonder deze voorzorg zou redden maar ik zat een beetje in over de ca. 400 Volt die bij opstart tussen het stuurrooster en de kathode van de PCL82 zou komen te staan.
Groet,
Robert
De PY81 zit er in om de PCL82 te ontzien bij het opstarten. De PY81 doet er zo'n 50 seconden over om na inschakelen te gaan geleiden. De PCL82 en overige buizen zijn dan zeker al op temperatuur.
Mogelijk dat de PCL82 het ook wel zonder deze voorzorg zou redden maar ik zat een beetje in over de ca. 400 Volt die bij opstart tussen het stuurrooster en de kathode van de PCL82 zou komen te staan.
Groet,
Robert
02 sep 2017 09:05 - 02 sep 2017 09:06 #68500
door PE9ZZ
Tjerk, 9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Voorversterker voor pick-up
Interessant ding. Maar waarom die PY81? Die zit er voor spek en bonen in. EZ80 (of EZ81) had veel meer voor de hand gelegen, had je die 1N4007's er ook uit kunnen laten. Enne, is die Denon MC? Dan wordt die EF86 wel errug op de proef gesteld...
Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 02 sep 2017 09:06 door PE9ZZ.
- Kwadjo
- [Kwadjo]
-
Onderwerp Auteur
Minder
Meer
02 sep 2017 08:15 - 02 sep 2017 10:20 #68499
door Kwadjo
Voorversterker voor pick-up werd gestart door Kwadjo
Dag allen,
In bijlagen wat foto's en het schema van mijn zelfbouw voorversterker met gestabiliseerde voeding voor pick-up.
Het schema van het versterkdeel is gebaseerd op een schema uit "Hi-Fi Versterker Schakelingen" (E. Rodenhuis, Philips, 1959). Ik heb de tegenkoppeling van de laatste trap naar de middelste trap wat moeten verminderen omdat mijn pick-up element (Denon DL-160) maar 1,6 mV levert.
Eindresultaat: Prima geluid, wel wat ruis (zal de EF86 zijn) maar die ligt qua niveau flink onder het niveau van de muziek.
Groet,
Robert
In bijlagen wat foto's en het schema van mijn zelfbouw voorversterker met gestabiliseerde voeding voor pick-up.
Het schema van het versterkdeel is gebaseerd op een schema uit "Hi-Fi Versterker Schakelingen" (E. Rodenhuis, Philips, 1959). Ik heb de tegenkoppeling van de laatste trap naar de middelste trap wat moeten verminderen omdat mijn pick-up element (Denon DL-160) maar 1,6 mV levert.
Eindresultaat: Prima geluid, wel wat ruis (zal de EF86 zijn) maar die ligt qua niveau flink onder het niveau van de muziek.
Groet,
Robert
Laatst bewerkt 02 sep 2017 10:20 door admin.