Skip to main content
Zelfbouw

Voor de bollebozen onder ons.

Meer
30 jan 2017 08:32 - 30 jan 2017 08:33 #64851 door hkruis
Beantwoord door hkruis in topic Voor de bollebozen onder ons.
Het schema van de AG9004 is geheel op de AG9007 afgestemd. Alle toeters en bellen kunnen verwijderd worden en hou je een redelijk eenvoudig schema over en dat dan 2 keer bouwen.

Bijgaand nog een schemaatje voor een CD-Pre-amp. Uitgangsspanning is nog wat laag, maar is nog wel aan te passen door R6 te vergroten. Heb dit ooit eens een keer geknutseld. Schema heeft geen balansregeling, Als je dat toch wil kun je een potmeter voor P1 plaatsen, per kanaal.

De schakeling komt oorspronkelijk uit een boek van R. zur Liede en heeft ooit ook in Elektuur gestaan.


Wat kan er mooier zijn, dan een gloeiende radiobuis.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 30 jan 2017 08:33 door hkruis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jan 2017 00:08 #64850 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Voor de bollebozen onder ons.
Andere Cees,
Ja dat zou Bert ook kunnen proberen.
Maar, dat gaat wel ten koste van het geluid.
Want zo doorloopt het signaal een koptelefoon versterker en dat geeft
ruis en verlies. Dat is mijn ervaring daarmee.
Er bestaan CD spelers met regelbare uitgang.
Of een DAC gebruiken met regelbare uitgang.
Maar met een goede blauwe ALPS potm er tussen kan het ook goed.
Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
30 jan 2017 00:00 #64848 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Voor de bollebozen onder ons.
CD speler met koptelefoon uitgang ?

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jan 2017 23:52 #64847 door Cees
Beantwoord door Cees in topic Voor de bollebozen onder ons.
Bert,
Een ingang gevoeligheid van 5 V.
Dus je hebt maar heel weinig voor versterking nodig.
Een enkele triode er voor is dan al meer dan voldoende.
Maar probeer eerst eens wat het doet, zonder voor versterking.
Direct een CD speler met volume regelaar.
Een CD speler geeft meestal al 2V af en zo kan het best eens
hard zat gaan. Een zeer korte signaal weg.
Succes, Cees.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jan 2017 23:39 #64846 door Cees PA1DBA
Beantwoord door Cees PA1DBA in topic Voor de bollebozen onder ons.
Bert, serieuze voorversterkers hebben geen toonregeling :)
En zelfbouwen is toch leuker, hier kan je wat inspiratie opdoen.
Heb zelf van hun de "Jadis JP200 gebouwd ,klink super.
Analogmetric.com

Cees- pa1dba

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
29 jan 2017 22:17 - 29 jan 2017 22:24 #64844 door PE9ZZ
Beantwoord door PE9ZZ in topic Voor de bollebozen onder ons
Kan je niet eenvoudig de HF302 nemen en de eindtrap eraf hakken? En dan na de volumepot een kathodevolger?

Tjerk, 9ZZ
Laatst bewerkt 29 jan 2017 22:24 door PE9ZZ.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Gemaakt door Kunena