Bij onze hobby´s hebben we meestal het stopcontact nodig.Bij lang niet gebruikte buizenradio´s hebben we bij voorkeur ook een regeltrafo nodig om alles langzaam op gang ter laten komen.Nu zijn dat meestal zgn auto trafo´s, dwz ook de geregelde spanning is nog met het net verbonden. Er zijn gecombineerde regel/scheidingstrafo´s, maar die zijn nogal duur. Ik heb het volgende gebouwd; een scheidingstrafo 1:1,dwz prim.230 V en sec óók 230 V, maar vrij van het lichtnet. Daar achter, in te schakelen met een schakelaartje en controlelampje een regeltrafo.Ik had er nog één liggen van 2 A, zo´n helemaal ingegoten exemplaar.Het geheel met een V en een A meter in een stevige kast gebouwd.Het mooiste zijn vierkante meters. Goede inbouwkasten zijn duur, maar op een rommelmarkt vond ik oa een kast waarin een Ph meter had gezeten.
Het geheel voorzien van een contactdoos en nog 2 klemmen , knoppen en nette opschriften geeft een professioneel zicht. Om netvervuiling buiten te houden,heb ik achter de net entréé een netfilter geplaatst. Met dit apparaat op ,of boven de werkbank heb je een veilig apparaat.